Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

WLAN. 802.11n vs 802.11g

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Access point er en dings du kobler til i switchen/routeren din, og som da gjør att trådløse maskiener kan koble seg på det eksisterende nettverket i huset ditt. Det utvider nettverket som er der. Disse kan også kryptere nettverket selv om resten av nettverket ditt ikke er kryptert.

Wireless-n er den nye trådløse standarden, som ikke er helt ferdig ennå, men den skal gi mye større hastighet (men det er kun mellom to deler som støtter N nettverket)

Lenke til kommentar

Jeg skulle gjerne likt å vite forskjellene på N og G også, så jeg tror jeg hjelper deg med det siste spørsmålet.

Accesspoint er en boks som bare inneholder den trådløse funksjonen du finner i routeren.

Altså vanligvis ikke noen DHCP-server og ei heller porter for kablet nettverk.

Du kan bruke denne som en forsterker hvis du kobler AP-et til routeren, eventuelt hvis du har en router uten WLAN så får du da den muligheten hvis du kobler AP-et til routeren.

Wikipedia om AP: http://en.wikipedia.org/wiki/Wireless_access_point

eksempel på å koble router til AP:

I kollektivet jeg bor så er gangen for lang til at det er nett i alle rom uten at vi har et ap og en router koblet sammen med kabel.

Slik at vi da får hatt en antenne på hver sin side av midten av gangen

Enkelte AP kan du også bruke som repeatere uten kabel også, men da må de ha støtte for WDS

Lenke til kommentar

Aha Hjertelig takk! :love:

Wireless-n er den nye trådløse standarden, som ikke er helt ferdig ennå, men den skal gi mye større hastighet (men det er kun mellom to deler som støtter N nettverket)

6910182[/snapback]

Hva mener du med at det er kun mellom to deler?

Mellom WLAN N-router og N-nettverkskort?

Det ligger en N-router HER og enda en HER

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...