TomCat85 Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 (endret) Jeg måtte her en dag formatere PC'en etter virusinfeksjon. Så jeg brente ut alt av filmer og musikk på DVD discer. Etter PC'en var formatert, og Windows var installert skulle jeg kopiere over de gamle mp3 filene mine fra DVD platen. Det gikk fint til å begynne med, men etter litt over halvparten var kopiert kom det opp en feilmelding: "Kan ikke kopiere....... Datafeil(Sirkulerende Overflødighetskontroll, CRC)" Noen som har vært borti lignende? Endret 21. september 2006 av TomCat85 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8745264 Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Mener jeg har vært borti samme problemet før, og da var det rett og slett en bitfeil forsårsaket under brenning. Lenke til kommentar
TomCat85 Skrevet 21. september 2006 Forfatter Del Skrevet 21. september 2006 Njaa mulig det, men dette hendte samtlige 3 disker med mp3'er, mens de DVD'en dokumenter og filmer var brent på, gikk helt smertefritt å kopiere... Lenke til kommentar
PerB Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 CRC feil er bitfeil, dvs lesefeil. Fra Wkipedia: A cyclic redundancy check (CRC) is a type of hash function used to produce a checksum – a small, fixed number of bits – against a block of data, such as a packet of network traffic or a block of a computer file. The checksum is used to detect errors after transmission or storage. A CRC is computed and appended before transmission or storage, and verified afterwards by the recipient to confirm that no changes occurred on transit. CRCs are popular because they are simple to implement in binary hardware, are easy to analyze mathematically, and are particularly good at detecting common errors caused by noise in transmission channels. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå