Lidskjalv Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 (endret) Mine forslag til tekniske og brukervennlige endringer av forumet: -Postcount burde gjelde alle poster, uansett hvor på forumet det postes. Forumet er større enn kun hardware etterhvert. Eller erstattet av et annet rankingsystem. -Navneendring burde automatiseres med limit. Maks en gang pr. år eller mist en gang. Og brukeren selv burde kunne gjøre det. -Egen alders og kjønn boks i personkortet. Derav muligheten for å måle aldersfordelingen og kjønnsfordelingen av brukerene. -En mest lest, mest svar, høyest aktivitet i tillegg til stigere og synkere ranking av overgrupper, undergrupper og tema. Også med mulighet for å fremstille aktivitetsnivå grafisk (med grafer). -Brukerstyrt karaktergiving av tema og innlegg. Fra -5 til +5 poeng. Og.. -Legge Siste Ordet om til Live Chat, eller muligheter for å velge. -Lov til å linke til dynamiske tagger (bilder). -La en grafisk designer lage nye uttrykksikoner. :!: Dette er det jeg kommer på nå. Flere forslag kommer sikkert senere. I mellomtiden er jeg åpen for kommetarer og synspunkter på disse punktene. Endret 21. september 2006 av pwd3679 Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 21. september 2006 Forfatter Del Skrevet 21. september 2006 (endret) Angående navneendring: så viser denne posten https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=561650 at en oppdatering vil gjøre dette enkelt: * Member's Display Name Optionally allow your members to choose thier own display name which is separate from their log-in username, and change it as often as you allow. Og angående rating: * Topic Rating Allow your members to rate each other's topics. This can be set per forum and per usergroup. Så langt løses mange argumenter med å oppdatere til Invision Power Board 2.2.0 og hake av for flere funksjoner som allerede ligger i koden. Endret 21. september 2006 av pwd3679 Lenke til kommentar
Blib Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 (endret) Hvis du hadde brukt søkefunksjonen hadde du funnet ut at en oppgradering av IPB vil føre til sirup-tilstander. Det er plenty av veldig gode features, men når ytelsen taper seg så betraktelig så har Ueland og de andre sagt flere ganger at det ikke er aktuelt å oppgradere. Edit: Alder finnes allerede. Postcount er blitt diskutert i ukesvis på ukesvis med hundrevis av poster og de er ikke kommet frem til noe som fungerer bedre for _alle_ enn den de har nå. Er også med på å sette den til å gjelde alle poster, men tro du meg: Det finnes folk her som virkelig kommer til å bitche da. Dynamiske bilder kan en allerede linke til, ved å skrive en php-script som er lagret som en .jpg fil. Er flere som har brukt dette som avatarer. Og jeg liker veldig godt de nåværende emoticonene Endret 21. september 2006 av Blib Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 21. september 2006 Forfatter Del Skrevet 21. september 2006 (endret) Stemmer det med ytelsen. Og ja jeg støtter det argumentet. Ytelse er pri en. Men senere oppgraderinger vil fohåpentligvis være bedre kodet. Og eller serverene er mer effektive/bedre ytelse til lavere kostnader. Det vil tiden vise. Endret 21. september 2006 av pwd3679 Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 ...Og eller serverene er mer effektive/bedre ytelse til lavere kostnader. Det vil tiden vise.Og nye servere er vistnok på vei. REF svar 10: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...=10&p=6906014 fra tråden https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=628853 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 * Member's Display Name Optionally allow your members to choose thier own display name which is separate from their log-in username, and change it as often as you allow. 6909915[/snapback] Huff, dette ville være til MSN-tilstander (fjortis) *hate* Maks 3-4bytter i året, vær så snill. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Synes det fungerer greit nå. Vanskelig å bytte navn, men kan gjøres hvis man sender mail... Det at poster ikke teller i Off-Topic er BRA! Så mye usaklige ting og slikt som kommer opp der så hadde Bundy hatt flest poster på forumet. Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 21. september 2006 Forfatter Del Skrevet 21. september 2006 * Member's Display Name Optionally allow your members to choose thier own display name which is separate from their log-in username, and change it as often as you allow. 6909915[/snapback] Huff, dette ville være til MSN-tilstander (fjortis) *hate* Maks 3-4bytter i året, vær så snill. 6911026[/snapback] Maks en gang i året holder lenge. Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 21. september 2006 Forfatter Del Skrevet 21. september 2006 Synes det fungerer greit nå.Vanskelig å bytte navn, men kan gjøres hvis man sender mail... Det at poster ikke teller i Off-Topic er BRA! Så mye usaklige ting og slikt som kommer opp der så hadde Bundy hatt flest poster på forumet. 6911061[/snapback] Fin og bra det. Men...OT-baren er og en del av forumet. Ingen vits å gjøre forskjell på OT-brukere og "seriøse" HW brukere. For mange av oss er Inngangsporen. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Fin og bra det. Men...OT-baren er og en del av forumet. Ingen vits å gjøre forskjell på OT-brukere og "seriøse" HW brukere. For mange av oss er Inngangsporen. 6911090[/snapback] Jeg synes faktisk at det er litt forskjell når det kommer til OT-baren, Humor og Test-poster. Det blir mye useriøst der, og så lenge vi får andre kategorier å poste ting i (samfunn) så får man talt de seriøse tingene. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Jeg synes faktisk at det er litt forskjell når det kommer til OT-baren, Humor og Test-poster.Det blir mye useriøst der, og så lenge vi får andre kategorier å poste ting i (samfunn) så får man talt de seriøse tingene. 6911108[/snapback] Jamen, jamen, jamen! Det er bare et tall! Det betyr INGENTING! Og du kan IALLEFALL ikke si at det peker mot et seriøsitetsnivå! Det er EVIGHETER siden den pekte mot noe som helst. Med alle de utrolige gode postene som finnes i noen av kategorienei OT, og så mange spam-posts i mange andre kategorier som teller på pc er postcount ikke av noen seriøsitetsbetydning! Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 - Endring av navn er akkurat så enkelt/vanskelig som det burde være sånn som det er nå. Har bytta selv og hadde ikke noe problem med det. Om folk skal bytte kallenavn fortløpende blir det bare surr og forvirring. - Det med rangering (pluss/minus) av poster kunne faktisk vært litt interessant, men med forbehold om at funksjonen blir brukt. Hvor nyttig og brukervennlig funksjonen er, er jeg egentlig litt usikker på. - Postcount.. Who cares? Synes det er greit at OT-baren ikke bli telt med. OT-baren hadde aldri blitt det samme igjen om postcount hadde blitt aktivert det! Det hadde strømmet over med drit og møkk og sørget for at moderatorne fikk en helv***** jobb og brukerne hadde driti i OT-baren og kanskje vendt OT-baren ryggen. Kanskje det hadde blitt så ekstremt at de hadde funnet nye sider og snakke useriøst (med ofte underholdende) snikk-snakk i. Hvem vet? - Smileys har vi nok av og uansett er det færreste interessert i å lese innlegg overstrødd med (animerte) smileys. - Alder og kjønn.. Vel, alder kunne blitt generelt automatisk ut i fra fødselsdatoen, det synes jeg. Kjønn? De fleste her er gutter/menn så ser ikke helt vitsen. Men jeg må innrømme at det hadde vært greit med et litt varsku om at et innlegg er postet av ei jente/en kvinne, til en forandring. - SO som chat? Næh, tar vekk noe av sjarmen! Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 22. september 2006 Forfatter Del Skrevet 22. september 2006 (endret) - Postcount.. Who cares? 6911362[/snapback] Tja...jeg påstår at de teller jeg. For hvis ikke, hadde folk bare opprettet en ny konto for hver gang de fikk lyst på et nytt navn. Og begynt fra null poster igjen. Det vil ingen. De som sier postcont ikke teller lyger så det renner. Endret 22. september 2006 av pwd3679 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 - Postcount.. Who cares? 6911362[/snapback] Tja...jeg påstår at de teller jeg. For hvis ikke, hadde folk bare opprettet en ny konto for hver gang de fikk lyst på et nytt navn. Og begynt fra null poster igjen. Det vil ingen. De som sier postcont ikke teller lyger så det renner. 6914296[/snapback] Vel! Bare en konto er tillatt, regger man en ny uten tillatelse så venter permaban. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Det er nok av folk som bevisst spammer den dag idag for å få flest innlegg i SO eller OT-Baren generelt. Ser ikke noe poeng i å inkludere den kategorien. Det er problemer nok der inne med menigsløse innlegg og tråder. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Det er nok av folk som bevisst spammer den dag idag for å få flest innlegg i SO eller OT-Baren generelt. Ser ikke noe poeng i å inkludere den kategorien. Det er problemer nok der inne med menigsløse innlegg og tråder. 6915798[/snapback] Men det er jo ikke sånn at postcount reflekterer antall meningsfulle innlegg en bruker har, per i dag. Den representerer INGENTING. Ikke er den en teller for antall poster og ikke er den en teller for antall "seriøse" poster. Ikke bare pga mange PRS-innlegg ikke teller med (Med mindre de ble retellt), men også pga spammetråder i helt andre deler av forumet. Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 22. september 2006 Forfatter Del Skrevet 22. september 2006 Hva med et karaktersystem på innleggene da satt i forhold til brukerens antall innlegg=Rankingkarakter. Jo høyere rank, dess mer fornøyd er brukerene med forfatterens/bidragsyterens innsats for forumet. Noen forslag til brukbar formel som kunne fått noe sånn til å fungere? Et slags belønningssystem i stedet for postcount? Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Det er nok av folk som bevisst spammer den dag idag for å få flest innlegg i SO eller OT-Baren generelt. Ser ikke noe poeng i å inkludere den kategorien. Det er problemer nok der inne med menigsløse innlegg og tråder. 6915798[/snapback] Men det er jo ikke sånn at postcount reflekterer antall meningsfulle innlegg en bruker har, per i dag. Den representerer INGENTING. Ikke er den en teller for antall poster og ikke er den en teller for antall "seriøse" poster. Ikke bare pga mange PRS-innlegg ikke teller med (Med mindre de ble retellt), men også pga spammetråder i helt andre deler av forumet. 6916601[/snapback] Personlig syntes jeg den gir et godt bilde. Er ofte jeg går inn og ser hvor mange innlegg noen har i kategorier. Noe særlig vekt legges det ikke til det, men jeg må si at det gir en viss pekepinn. Er bare til å se på topp ti; efikkan 16758 Snekker`n 16257 psilocybe 13222 b-real 12770 zeph 12704 MrLee 12232 jarmo 11867 datating 11407 ATWindsor 11112 Dette er stort sett brukere som kommer med mangfoldige bra innlegg og har gjort det i lang tid, noe som også reflekteres på postcount. Skulle OT-Baren telt med ville enkelte brukere som faktisk har over 10.000 innlegg bare i SO trådene alene toppet denne her. For noen av oss gir postcount en pekepinn. Om ikke annet så dokumenterer den at man har bidratt med mye innformasjon og innlegg. Sjangsen for at vedkommende har litt peiling og erfaring er større. Men dette vil fort endre seg om folk som har tusenvis av innlegg i en enkel chattetråd får dette listet opp. Så lenge postcounten kun tar med innlegg i de seriøse kategoriene gir den en fin pekepinn. Selvfølgelig, det er jo ikke gitt at kvantitet betyr kvalitet, men så lenge PC kun registreres i kategorier hvor det kreves litt mer av innlegg enn kun "lol, omg you tard". Tar man med OT-baren vil postcounten i enda mindre grad representere meningsfulle innlegg. De fleste meningsløse innlegg blir i hvert fall silt vekk når OT-baren ikke teller i PC. Du kan gjerne mene den representerer ingenting, men der er jeg uenig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg