hermok Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Jeg prøver å innstallere en clean versjon Xp på min PC. Harddisken er delt i 3 partisjoner C ,D og E, og når jeg prøvde å legge inn XP la den ny versjon på D, andre gangen på E. Så nå har jeg tre Xp versjoner på PCen Jeg får ikke formatert fra windows explorer heller. Filer fra C brukes. Hvordan skal jeg få XP på C og resten formatert? Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Hvis du likevel skal slette hele disken, så ville jeg tatt å slettet hele partisjonen under installering, for så å opprette en partisjon for å installere windows på. La resten være upartisjonert, så kan du partisjonere det når du har fått installert windows igjen. Lenke til kommentar
hermok Skrevet 21. september 2006 Forfatter Del Skrevet 21. september 2006 Hvis du likevel skal slette hele disken, så ville jeg tatt å slettet hele partisjonen under installering, for så å opprette en partisjon for å installere windows på. La resten være upartisjonert, så kan du partisjonere det når du har fått installert windows igjen. 6909810[/snapback] ' OK, hvordan gjør jeg dette? Litt forvirra nå. Fikk aldri noe spørsmål om det . Valgte clean install Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Når du kommer hit er det en bokstav for å slette partisjoner som allerede ligger der . På engelsk XP er det "D" . http://www.theeldergeek.com/hard_drives_03.htm Lenke til kommentar
hermok Skrevet 22. september 2006 Forfatter Del Skrevet 22. september 2006 Når du kommer hit er det en bokstav for å slette partisjoner som allerede ligger der . På engelsk XP er det "D" . http://www.theeldergeek.com/hard_drives_03.htm 6909997[/snapback] Det som er litt rart er at jeg ikke fikk noe valg om å slette en partisjon. Jeg skal prøve å komme meg inn i bios å starte opp fra cden. Man trykker delete ved oppstart ikke sant? Lenke til kommentar
Caze Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 (endret) Du er nødt til å boote fra installasjons-CD'en for å få de valgene. DELETE-tasten tar deg vanligvis inn i BIOS, ja. Hvis du har en Dell eller HP/Compaq eller IBM-maskin er det kanskje F1. Endret 22. september 2006 av Caze Lenke til kommentar
hermok Skrevet 22. september 2006 Forfatter Del Skrevet 22. september 2006 Du er nødt til å boote fra installasjons-CD'en for å få de valgene. DELETE-tasten tar deg vanligvis inn i BIOS, ja. Hvis du har en Dell eller HP/Compaq eller IBM-maskin er det kanskje F1. 6914455[/snapback] Takker! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå