Olorin Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Noen som kjenner til noen morsomme måter å sende meldinger til andre maskiner basert på f.eks ip-adresse. Tenker på at windows 2000 har en messenger funksjon som kjøres fra run på startlinjen. Ikke svar msn messenger, blir liksom litt åpenlyst.. =) -Olorin Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 tenker du "net send maskinnavn melding som du vil si" ???? Lenke til kommentar
Olorin Skrevet 31. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2002 nja, altså jeg tenker egentlig på å sende meldinger over internett til andre maskiner. eks: sitter på skolen, vil sende melding til en kompis som er hjemme hos meg og bruker min maskin. Lenke til kommentar
exis Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 same shit, net send IP melding Lenke til kommentar
Olorin Skrevet 31. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2002 funka som ****. pent, takk skal du ha=) Lenke til kommentar
tKila Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 funker det fra LAN -> internett -> Annet LAN ? Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Eh.. de som sitter på lan på den andre siden, sitter antageligvis gjennom en host maskin. Så de har alle samme navn på nettet. Så derfor vil vel alle få meldingen tenker jeg .. noen som vet hvilken port denne saken bruker ? Firewall vil stenge dette ute ikke sant ? Lenke til kommentar
Xqtor Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Message Send Protocol bruker port 18 (tcp og udp). Så hvis du har maskinnavnet + domenenavnet kan du nok få til å sende en melding til et annet LAN. F.eks. net send maskinnavn.domenenavn.com "Dette er en test!" Men det er jo egentlig bare å prøve...? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå