Ulopolitanus Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Min PC: http://ulopolitanus.blogspot.com/. Har virtuelt minne på egendefinerte 1000 MB og ledig plass på 6947 MB på C:. Noe eksperter som kan anbefale å øke virtuelt minne? Tåler maskinen min det? Jeg er helt grønn i dette området, så jeg må bare spørre om hjelp. Visste heller ikke hva jeg skal søke etter i forumet og derfor bestemte jeg meg for å sette inn et nytt innlegg. Lenke til kommentar
snarius Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Er ikkje vits å auke det virtuelle minnet med mindre du har veldig lite RAM. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Min PC: http://ulopolitanus.blogspot.com/. Har virtuelt minne på egendefinerte 1000 MB og ledig plass på 6947 MB på C:. Noe eksperter som kan anbefale å øke virtuelt minne? Tåler maskinen min det? Jeg er helt grønn i dette området, så jeg må bare spørre om hjelp. Visste heller ikke hva jeg skal søke etter i forumet og derfor bestemte jeg meg for å sette inn et nytt innlegg. 6909626[/snapback] Har man lite plass på harddisken, så er det mye bedre å IKKE øke det virtuelle minnet, med mindre du har ekstremt mange programmer osv.. oppe, som krever masse ram. Virtuelt minne er nemelig ekstremt tregt i forhold til fysisk Minne, som da kan være opptil 100ganger raskere (eller mer). Derfor, skal du ha mer minne, så kjøp mer fysisk. Å øke det virtuelle minnet vil ikke gi bedre ytelse. (det kan slå litt ut begge veier) Og når man har svært lite harddiskplass igjen, så er det enda en grunn til ikke å øke det. Hvis du nå av en eller annen grunn, har lyst til å øke det virtuelle minnet, så gjør du det ved å gå til kontrollpanel ->ytelse og vedlikehold ->System->Avansert->instillinger under "ytelse" menyen->Avansert->under virtuelt minne, velg "endre" og sett den til alt mellom 0 og 4096. Lenke til kommentar
Ulopolitanus Skrevet 21. september 2006 Forfatter Del Skrevet 21. september 2006 Er ikkje vits å auke det virtuelle minnet med mindre du har veldig lite RAM. 6909672[/snapback] Så sant, så sant! Må nok kjøpe større RAM. Et annet "problem"; nå skal en kamerat bygge seg PC. Anbefaler han å ta utgangspunkt i PCen min, men selvfølgelig bør han ha større...alt. Ta utgangspunkt i min PC; hvilke komponenter bør han kjøpe? Han vil helst bestille fra Komplett, da han har god erfaring med de. PCen bør heller ikke overgå så altfor mye over 5000. Lenke til kommentar
Ulopolitanus Skrevet 21. september 2006 Forfatter Del Skrevet 21. september 2006 (endret) Eh... Fant ikke "ytelse og vedlikehold"... Endret 21. september 2006 av Ulopolitanus Lenke til kommentar
BaronDavid Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 her er et "kart" for å finne det... Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Eh... Fant ikke "ytelse og vedlikehold"... 6910014[/snapback] DU må ha på kategorivisning på kontrollpanelet.... (har du på klassisk visning, bare gå rett på "system") Lenke til kommentar
Ulopolitanus Skrevet 22. september 2006 Forfatter Del Skrevet 22. september 2006 Et annet "problem"; nå skal en kamerat bygge seg PC. Anbefaler han å ta utgangspunkt i PCen min, men selvfølgelig bør han ha større...alt. Ta utgangspunkt i min PC; hvilke komponenter bør han kjøpe? Han vil helst bestille fra Komplett, da han har god erfaring med de. PCen bør heller ikke overgå så altfor mye over 5000. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå