Akelbee Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Mens vi strever med få HW-basert RAIDing på plass, har vi i mellomtiden prøvd å sette opp SW-basert RAID 1. Vi tror det funker, men hvordan kan vi teste med sikkerhet at diskene virkelig speiles? (Vi ser nå arrayet som md0.) Lenke til kommentar
Laka Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Data lagres på begge diskene. Lenke til kommentar
CoolBeer Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 burde vel funke å ta ut ene disken? Må innrømme at jeg ikke kan så mye om RAID, men kjører man RAID 1, så lagrer han jo det samme på begge diskene for sikkerhet, så da burde systemet funke hvis du tar ut den ene disken. OBS: jeg er ikke ansvarlig for noen tap av data ved utførelse av dette... jeg frasir meg faktisk all ansvar av noe slag! men teoretisk sett får du sjekket dette på denne måten! mvh Kolbjørn "Capslock" Fredheim Lenke til kommentar
dasspapir Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 kjør en "cat /proc/mdstat" Da får du fram statusen raiden. Hvis du vil prøve med å ta ut den ene disken må du huske å gjenopprette speilinga. Husker ikke helt kommandoen, men tror det var raidhotadd eller noe i den duren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå