peace2 Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 (endret) Jeg trenger et verktøy , eller program som kan brukes til å endre tempoen nøyaktig (med tall) noen som har tips? Endret 21. september 2006 av xox Lenke til kommentar
Haldaug Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Dette programmet er veldig enkelt og greit: http://www.seventhstring.com/xscribe/download.html Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Cubase gjør dette veldig bra, men det er vel kanskje litt drøyt å betale tusener av kroner bare for å kunne bruke time stretch-funksjonen... Lenke til kommentar
oddity Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Enklere å svare hvis du skriver litt mer nøyaktig hva du prøver å gjøre. Så vidt jeg kan huske posta du noe om du bruker FlStudio for litt siden, og der kan du jo trøkke inn hvilket tempo du vil (kan du ikke?). Regner med at det ikke er dette du sikter til, though.. Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 Enklere å svare hvis du skriver litt mer nøyaktig hva du prøver å gjøre. Så vidt jeg kan huske posta du noe om du bruker FlStudio for litt siden, og der kan du jo trøkke inn hvilket tempo du vil (kan du ikke?). Regner med at det ikke er dette du sikter til, though.. 6929523[/snapback] hmm , jeg bruker flstudio ja, det jeg har tenkt å bruke det til er hvis jeg f-eks har ferdige låter/beat-er med tempoen feks 133 så vil jeg øke dem sånn at jeg får dem inn på sangen min som har tempoen 140.. men er usikker åssen man gjør dette med FL... Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 I Computer (et bladmagasin med cd for hver utgave), så låg det en demo av et program som heter Magix Music Maker Silver eller noe. Hvertfall, det er så sabla enkelt, og bra! Du bare dobbelt klikker på lydfila når du har lagt den til på tidslinja, og der står det! TEMPO! Det står allerede nåværende tempo, og du kan stille opp og ned, uten at det gjør noe spesielt med lydbildet... Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Stretching av wav-mp3 kan man gjøre i masse program. Resultatet blir dog like dårlig vær gang om man ikke vil forandre pitch i tillegg. Stretching ødelegger en sample så grundig. Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Stretching av wav-mp3 kan man gjøre i masse program. Resultatet blir dog like dårlig vær gang om man ikke vil forandre pitch i tillegg. Stretching ødelegger en sample så grundig. 6995710[/snapback] Ja, spørs litt hvor mye. En kan jo pitche litt ned, men det høres som sagt helt fucka ut visst du skal doble tempoet f.eks. Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Stretching av wav-mp3 kan man gjøre i masse program. Resultatet blir dog like dårlig vær gang om man ikke vil forandre pitch i tillegg. Stretching ødelegger en sample så grundig. 6995710[/snapback] Det kommer da virkelig an på kvaliteten på algoritmene som brukes. Cubase er veldig bra på det, så lenge man ikke strekker eller krymper for mye, så blir det ganske fett. Lenke til kommentar
oddity Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Algoritmen i FLStudio er faktisk også veldig bra! (Tror det er Elastique de bruker) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå