starcatcher Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Jeg ønsker å komponere litt musikk og trenger et program til dette. Skal IKKE brukes mot synth el l. Hvilket er best? Hilsen Arne Haltstrand Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Kommer vel an på hva du skal bruke det til, annet enn synth'er. For å ta opp lyd utenfra, flerspors med effekter o.l.: Steinberg Cubase VST (32 v5, eller kanskje heller SX) eller Cakewalk Sonar (evt Music Creator, som visstnok er en utvidet variant). Disse gjør stort sett det samme, opp til personlig smak. For redigering, tweaking og forvrenging av wave-filer: Cool Edit Pro 1.2 med DX plugins. Hvis du vil jobbe med loops er Sonic Foundry Acid 3 kjempemessig. Jeg bruker VST, Cool og Acid jevnlig, og det er egentlig ikke mye du IKKE kan gjøre med den kombinasjonen. Lenke til kommentar
enmannen Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Propellerheads Reason 2 er også genialt. (Men det er kjekt å ha synth da) Lenke til kommentar
marSwin Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Jeg derimot foretrekker de gamle DOS-baserte programmene. For eksempel Fast Tracker 2 eller Impulse Tracker. Har prøvd flere Windows-baserte programmer, men de blir for enkle :razz: Må jo ha litt utfordring. Bakdelen med slike DOS-baserte programmer er at man må laste ned samples fra internett, såkalte .xi filer eller wav. Bare ikke spør meg kor du finner slike samples, det er lenge siden jeg holdt på med dette :wink: Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Vegas Audio er sykt bra! Laget av Sonic Foundry. Eller skal du lage techno/trance? Da kan du bruke Acid ettellerannet..,. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå