mysjkin Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Er det noen som har sett en løsning for å putte apaches errorlog (og eventuelt accesslog) i en mysql-tabell? Jeg har tekstfilen oppe i en tab i firefox, men det er uoversiktlig og klønete. Jeg har laget et tilsvarende oppsett for å kjøre [href=http://sickel.net/syslog]linux systemlogger i postgres,[/url] så det skulle jo være gjennomførbart å lage det selv, men jeg hadde håp om å gjøre et par andre ting først.... Jeg fant logtomysql for å mose inn loggen, og da er det jo simpelt å få ut igjen det man vil ha, men det ser ut for at den bare funker i linux, jeg driver om dagen og utvikler på windows ... M. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Du trenger vel ikke kjøre dette gjennom en database ? Finnes en del webaplikasjoner til å analysere apache loger, f.eks liker jeg veldig godt AWstats - ta en titt på det Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 21. september 2006 Forfatter Del Skrevet 21. september 2006 Ja, jeg sa vel ikke hva jeg skulle med det... Jeg driver med webutvikling og vil egentlig bare ha en kjapp måte å se info fra de siste to-tre entriene i error.log evt access.log. Så ja, en database er vel overkill, men har jeg det først der inne koster det meg lite å få ut igjen det jeg vil ha. M. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Nå vet jeg ikke hvilket språk du bruker, men holder vel med en enkel filehandler om du bare skal hente ut de to-tre sisste linjene. Da slipper du også å synce databasen med logene. Lenke til kommentar
Mez Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Lag et php-script som du kjører i bash - som tail'er logen og legger i databasen din.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå