iNeo Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Hva betyr egentlig dual layer? Betyr det at jeg kan brenne på begge sider på en CD/DVD? Takker for alle svar Mvh God Lenke til kommentar
Sandy84 Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Det vil si at der er to lag, dog på samme side av disken! Desse platene har dobblet så stor kapasitet som en vanlig dvd plate! Mange filmer er større enn 4.7 GB (som er standarden for en vanlig DVDplate) og da må du enten bruke en dual layer plate, eller et dvd komprimeringsprogramm som for eks. DVDShrink! For å brenne dual layer plater må du ha både dual layer DVD-brenner og dual layer DVD-plater (som er dyrere enn en vanlig DVD plate!) Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 21. september 2006 Forfatter Del Skrevet 21. september 2006 Ahh.. Tusen takk! Men er det mulig og brenne etiketter på DVD plater også? Lenke til kommentar
BaronDavid Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 ja..men du må ha plater som er ment til brenning av etiketter på. du kan også lime etiketter på. jeg har hele james bond samlingen med pålimte etiketter.. funker som bare det Lenke til kommentar
Caze Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Du får brennere som faktisk skriver med laser på overflaten av plata også. Du må da ha spesielle DVD-plater, selvsagt. Tror systemet heter Labelflash. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Labelflash og Lightscribe er en mulighet til å lage logoer med. Men det blir ikke spesielt bra etter min mening. Slike plater er også dyrere og vanskeligere å få tak i enn vanlige plater. Jeg synes det er mye bedre å kjøpe billigere og vanligere DVD-plater med printbar (hvit) overflate og kjøre de gjennom skriveren for å få ut etiketter. Lightscribe: Labelflash: Etikett med skriver: The Epson R200 and Printable CDs: I've Seen the Light, and It's not Scribe! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå