29989 Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Er det mulig å få Word til forløpende å samle inn ord i en tekst, der de senere kan dukke opp som forslag når man har skrevet et visst antall bokstaver i vedkommende ord? Jeg tror jeg har sett den funksjonen i OpenOffice Writer, men jeg vet ikke hvorledes jeg skal aktivere den i Word (jeg har Microsoft Office 2002). Jeg tror denne funksjonen kan spare meg for en del tid. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Det er ingen metode for å gjøre dette automatisk. Det enkleste er å merke ordet du ønsker å legge til, trykke Alt+F3 og skrive inn et navn på autotekstoppføringen og klikke Ok. Lenke til kommentar
29989 Skrevet 21. september 2006 Forfatter Del Skrevet 21. september 2006 Er man nødt til å gjøre dette med ett og ett ord? I så fall vil det ta lang tid å få lagt inn så mange ord at funksjonen faktisk blir hjelpsom i et vilkårlig dokument. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Ja, det er ikke noen metode for å automatisere dette. Nå lagres imidlertid autotekstoppføringene i malen som dokumentet er basert på (eller normal.dot) og det betyr at de vil være tilgjengelig også for andre dokumenter basert på samme mal. Lenke til kommentar
29989 Skrevet 22. september 2006 Forfatter Del Skrevet 22. september 2006 Vil du anbefale å bruke OpenOffice Writer i stedet for Word på grunn av dette, eller vil jeg da miste andre og viktigere funksjoner? Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Tja... Jeg har ikke testet funksjonen i OO og vet og ikke hvor stabil og nyttig den er. Om du mister andre og viktigere funksjoner kommer an på hvilke funksjoner du bruker og vil ha nytte av. Selv bruker jeg MS Office men vet at svært mange klarer seg utmerket med OO. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Du kan eventuelt forsøke med denne makroen. Den vil søke igjen en vilkårlig tekst og legge inn alle ord med mer enn 8 bokstaver som autotekstoppføringer. Juster antallet etter behov: Sub BatchAutoText() Dim templ as Word.Template Dim doc as Word.Document Dim wrd as Word.Range 'Specify the "container" Set templ = NormalTemplate Set doc = ActiveDocument For each wrd in doc.Words If Len(wrd) >= 8 Then templ.AutoTextEntries.Add wrd.Text & "_AT", wrd End If Next End Sub Vær klar over at den da vil legge til alle ordfomer og det kan fort bli mer til irritasjon enn nytte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå