wacco Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Hei. Cirka halvparten av gangene jeg slår på PC-en, fryser den etter at skrivebordsbakgrunnen har kommet opp. Selv om jeg rebooter hjelper det ikke, men hvis jeg rebooter til sikkerhetsmodus, så fungerer også vanlig modus neste gang jeg prøver. Ikonene på skrivebordet kommer ikke opp når det henger seg, og venting hjelper ikke. Hvis jeg slår av maskinen med knappen på PCen, får jeg melding om at Explorer.exe har hengt seg før maskinen slåes av. Har formater flere ganger, men ender alltid opp med dette etter litt bruk. Er det programvare som kan forårsake dette? Har prøvde uttallige forskjellige antivirus, både MS Office of Open Office, Nero og Deepburner, Alcohol og PowerISO, osv. osv osv. Finner ikke ut hva dette er fornoe. Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Hei. Cirka halvparten av gangene jeg slår på PC-en, fryser den etter at skrivebordsbakgrunnen har kommet opp. Selv om jeg rebooter hjelper det ikke, men hvis jeg rebooter til sikkerhetsmodus, så fungerer også vanlig modus neste gang jeg prøver. Ikonene på skrivebordet kommer ikke opp når det henger seg, og venting hjelper ikke. Hvis jeg slår av maskinen med knappen på PCen, får jeg melding om at Explorer.exe har hengt seg før maskinen slåes av. Har formater flere ganger, men ender alltid opp med dette etter litt bruk. Er det programvare som kan forårsake dette? Har prøvde uttallige forskjellige antivirus, både MS Office of Open Office, Nero og Deepburner, Alcohol og PowerISO, osv. osv osv. Finner ikke ut hva dette er fornoe. 6908733[/snapback] Hva slags antivirusprogrammer har du?Har du epostcan?Hvor mye ram har du?Hvor gammel er maskina? Lenke til kommentar
wacco Skrevet 21. september 2006 Forfatter Del Skrevet 21. september 2006 (endret) AMD 3000+ 1,5gb DDR2 Gforce 6800GT Maskina er 2 år Antivirus akkurat nå er Nod32, men tviler sterkt på at det er problemet, da dette skjer samme hvilket antivirus program jeg bruker. Epost scan, nei, slått av. Endret 21. september 2006 av wacco Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 AMD 3000+1,5gb DDR2 Gforce 6800GT Maskina er 2 år Antivirus akkurat nå er Nod32, men tviler sterkt på at det er problemet, da dette skjer samme hvilket antivirus program jeg bruker. Epost scan, nei, slått av. 6908784[/snapback] Har du defragmentert disken?Hvor mye ledig plass har du på hardisken.C. Lenke til kommentar
wacco Skrevet 21. september 2006 Forfatter Del Skrevet 21. september 2006 AMD 3000+1,5gb DDR2 Gforce 6800GT Maskina er 2 år Antivirus akkurat nå er Nod32, men tviler sterkt på at det er problemet, da dette skjer samme hvilket antivirus program jeg bruker. Epost scan, nei, slått av. 6908784[/snapback] Har du defragmentert disken?Hvor mye ledig plass har du på hardisken.C. 6908817[/snapback] Ja, har defragmentert flere ganger den siste måneden. Ledig plass på C er 130GB Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Får å få mere opplysninger..velg start-kjør.skriv eventvwr Kikk inne i der og se på feilene.Post dem her. Lenke til kommentar
wacco Skrevet 21. september 2006 Forfatter Del Skrevet 21. september 2006 Får å få mere opplysninger..velg start-kjør.skriv eventvwrKikk inne i der og se på feilene.Post dem her. 6908846[/snapback] Ingen feil i det heletatt de tre siste dagene, men likevel har maskinen hengt seg mer ofte enn den ikke har det.. Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Du kan jo sjekke at rammen sitter i..eventuelt prøve med en og en rambrikke. Sjekke startup programmene-start-kjør-msconfig Lenke til kommentar
Rascal Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 AMD 3000+1,5gb DDR2 Gforce 6800GT Maskina er 2 år Antivirus akkurat nå er Nod32, men tviler sterkt på at det er problemet, da dette skjer samme hvilket antivirus program jeg bruker. Epost scan, nei, slått av. 6908784[/snapback] Har du defragmentert disken?Hvor mye ledig plass har du på hardisken.C. 6908817[/snapback] Jeg har hatt litt av det samme problemet med min 7800 GTX. Det løste seg ved at jeg gikk tilbake til 84.21 driverene. Jeg har prøvd med "begge" 9x.xx driverne men måtte tilbake hver gang. Lenke til kommentar
wacco Skrevet 21. september 2006 Forfatter Del Skrevet 21. september 2006 Skal prøve de gamlere driverene. Takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå