Gå til innhold

Forskjell mellom XP og XP?


Leo_

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på å krype til korset å kjøpe OS.

 

Kan noen fortelle meg hva som er forskjellen mellom Windows XP Home, Pro, og Student?

 

Siden jeg er student lurer jeg på å kjøpe studentversonen, finnes det noen negative sider med å velge studentversonen i stedet for Home eller Pro?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-10-31 10:07, skrev [email protected]:

Jeg lurer på å krype til korset å kjøpe OS.


Kan noen fortelle meg hva som er forskjellen mellom Windows XP Home, Pro, og Student?


Siden jeg er student lurer jeg på å kjøpe studentversonen, finnes det noen negative sider med å velge studentversonen i stedet for Home eller Pro?


 

Stundent versjonen vet jeg ikke så mye om, men forskjellen fra Home til Pro er ikke så veldig stor, det kommer litt an på hva du driver med.

 

XP har bredere støtte for administrasjon, nettverk og alt som går rent teknisk innenfor nettverk/klient/server o.l

 

Dette er hovedforskjellen fra Home til Pro - resten er bare småting som ingen bryr seg om.

 

Jeg kjører WinXP Pro SP1 - fungerer aldelse utmerket :smile: Da er det opptil deg å velge etter ditt behov.

 

Min mening:

XP = "Proffbrukeren" :wink:

Home = "Familie" :wink:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-31 17:29, skrev GeeZuZz:

Quote:


Den 2002-10-31 15:43, skrev Creature:

samt at en ikkje kan ha et dualboot-oppsett med win9x og xp i home edition


 

Det nekter jeg å tro. Hvor har du det fra?

 

 

Windows ver. basert på 9x kjernen støtter ikke SMP-processing. Var det at Home ikke støttet SMP du var uenig i? Ville tru Xp "overall" støttet SMP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...