thinkdifferent Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Hei! Jeg har begynt på VGS nå i høst på studiespesialiserende (gamle allmennfag), og lurer på hvilken kalkulator jeg burde kjøpe. Skal fortsette videre med matematikk og realfag på VG2 og VG3. Vi må ha Casio Kalkulator, men valget står mellom CFX 9850 og CFX 9860. Har lyst på 9860 pga. den har støtte for SD kort, men er egentlig prisforskjellen verdt det? 9850 9860 (får riktignok den 100 kr billigere hos en bokhandler i nærområdet. Er det noe forskjell i bruken på disse to? Har pratet med mattelæreren min, men han viste ikke så mye om dette. Er en "gammel" lærer. I 50-åra. Vennlig hilsen Truls Lenke til kommentar
snarius Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Kva skal ein med minnekort i ein kalkulator? Lenke til kommentar
thinkdifferent Skrevet 21. september 2006 Forfatter Del Skrevet 21. september 2006 Skjønner hva du mener Imperivm_Romanvm, men bare lurer på om det er verdt prisforskjellen. Mener å ha lest noe om at 9860 er raskere, men vet ikke helt sikkert. Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Læreren vår sa at vi skulle kjøpe 9850. Skjekk om det er noen funksjoner på 9860 som du har bruk for. Tror ikke du trenger bedre enn 9850. Lenke til kommentar
snarius Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 (endret) Vi skulle ha 9750 eller bedre. Fargeskjerm er vel nesten det einaste som skil 9750 og 9850. Men 9860 er vel garantert raskare, men eg trur Texas sine er generelt raskare enn Casio sine. Endret 21. september 2006 av Imperivm_Romanvm Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Mener å ha lest noe om at 9860 er raskere, men vet ikke helt sikkert. 6909431[/snapback] Er det ofte man sitter og irriterer seg over at kalkulatoren er for treig? Bare lurer. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Mener å ha lest noe om at 9860 er raskere, men vet ikke helt sikkert. 6909431[/snapback] Er det ofte man sitter og irriterer seg over at kalkulatoren er for treig? Bare lurer. 6910040[/snapback] Graf-funksjonene på 9850 er utrolig treig i forhold til Texas-kalkulatorer. Jeg blir ihvertfall litt frustrert når jeg må sitte og trace i et halv minutt for å markere integrasjonsområde eller trace til derivasjonspunktet, spesielt hvis jeg må gjøre det om igjen flere ganger. Men at det er verdt 800 kr ekstra er jeg heller litt usikker på. Lenke til kommentar
thinkdifferent Skrevet 21. september 2006 Forfatter Del Skrevet 21. september 2006 Texas er uansett uaktuelt ettersom skolen ikke bruker dette, og læreren min tror jeg blir litt irritert hvis jeg kjøper en slik. Takker for alle svar, regner med jeg kjøper 9860 ettersom det ikke er jeg som betaler Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Etter å ha lest litt så virker det jo som om 9860 er en del raskere enn 9850, som jeg opplever som sinnsykt treig. Blir veldig irriterende av og til. Det virker også som om den støtter "pretty print", men ikke CAS, noe som vil være perfekt IMO (CAS er ikke lov på eksamen). Tviler på at jeg gidder oppgradere, bruker bare min 9850 på eksamen, ellers bruker jeg en TI89. Men uansett, jeg vil anbefale deg å kjøpe 9860 pga. hastigheten. Lenke til kommentar
thinkdifferent Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 Kjøpte 9860 her om dagen, og er foreløpig fornøyd med den. Eneste som var litt dumt var at den ikke hadde fargeskjerm, men gjorde ikke så mye. En ser jo nesten ikke fargene på disse modellene uansett... Ellers var det jo støtte for SD kort i den, noe som er litt kjekt. Fikk lagt over Snake, Ping-Pong og Super Mario på den .. Gjorde det mest for å teste ut om det fungerte da.. Er også en mini-usb kontakt på den for å koble til pc, men har ikke testet ut dette. Lenke til kommentar
Ayrton Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Jeg har begge kalkulatorene, og jeg synes 9860 er en mye bedre kalkulator. Anbefaler absolutt 9860, som jeg er meget fornøyd med. Det jeg misliker med 9850 er den meget dårlige skjermen og at den er veldig treg på grafer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå