Symbian_Pro Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Ok, jeg skal prøve å gjøre en lang historie kort: Jeg har 2 rutere, et rutermodem (Speedtouch 546T2) som jeg fikk av telenor, og en trådløs ruter (Linksys WRT300N). Som dere sikkert vet er det et helvete å åpne porter når man har 2 rutere. Derfor kom jeg på den smarte ideen å gjøre den trådløse ruteren om til et trådløst tilgangspunkt, etter at jeg fant en guide om akkurat dette på www.portforward.com. Dette gikk greit, men selv ETTER at jeg gjorde ruteren om til et tilgangspunkt klarte jeg ikke å åpne portene (kanskje fordi jeg er n00b). Uansett... det er ikke dette som er problemet. Jeg fant nemlig ut at når ruteren er et tilgangspunkt, så lar den bare all data passere igjennom uten å gjøre no med det. Dette betyr også at UPnP (som jeg er helt avhengig av å bruke) ikke fungerer. Derfor vil jeg nå konfigurere ruteren, som nå er et tilgangpunkt, TILBAKE til en en ruter. Men det er her problemet ligger. Jeg kommer ikke inn på konfigureringssidene til ruteren lenger (i mitt tilfelle 10.0.0.2). Hvorfor? jo nemlig fordi den nå er et tilgangspunkt. Skjønner dere dilemmaet? Selfølgelig hadde det beste vært å klare å åpne porter samtidig som UPnP funker, men jeg har egenlig gitt opp den ideen. Ser ut som om jeg må leve med lukkede porter uansett, og jeg vil heller ha UPnP. Derfor spør jeg: Hvordan kan jeg konfigurere ruteren tilbake til en ruter, når jeg ikke kommer inn på konfigureringssidene? Eller rett og slett bare stille hele dritten tilbake til fabrikkinnstillingene. Takker for svar!! NB: Jeg kan en del om PC generelt, men når det gjelder nettverk og porter og rutere er jeg totalt newbie, bare så det er sagt. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Linksysen har vel en "resettknapp" på baksiden. Bruk en binders og hold inn noen sekunder (30 sek?). Ruteren skal da være satt tilbake til fabrikkinnstillinger. Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 21. september 2006 Forfatter Del Skrevet 21. september 2006 Linksysen har vel en "resettknapp" på baksiden. Bruk en binders og hold inn noen sekunder (30 sek?). Ruteren skal da være satt tilbake til fabrikkinnstillinger. 6908762[/snapback] Det var ikke værre nei Takk! Da var det fikset. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå