dominus Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 hvordan/hva gjør jeg for at hjemmesiden min er å finne på nettet? hørte at noen pratet om noe de kalte metatags. hva/hvordan? Noen som kan hjelpe meg videre? Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217 Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Vel, ja du kan bruke meta tags. Meta tags (Skal plasseres i Html koden) <META name="Side navn" content="Det, siden, handler, om"> Tror også at det finnes en PHP verson av noe slikt. Tror det var Mod_rewrite eller noe. Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Eh, nesten: <meta name="description" content="Det siden handler om" /> <meta name="keywords" content="nøkkelord1, nøkkelord2, nøkkelord3" /> Lenke til kommentar
dominus Skrevet 21. september 2006 Forfatter Del Skrevet 21. september 2006 skal jeg sette inn riktige parametre etter "content="? og hvor skal jeg sette dette inn på siden? og skal jeg ha det på alle sidene? Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Google litt etter 'SEO', så finner du ut Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217 Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Eh, nesten: <meta name="description" content="Det siden handler om" /> <meta name="keywords" content="nøkkelord1, nøkkelord2, nøkkelord3" /> 6908795[/snapback] Nesten :!: Lenke til kommentar
Svendsen2 Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 <meta name="keywords" content="nøkkelord1, nøkkelord2, nøkkelord3" /> Det der funker ikke, pga. de største søkemotorene som f. eks. google har låst den funksjonen slik de ikke hjelper der. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 (endret) Metatags er avlegs, og eneste nyttige funksjon med meta er å fortelle nettleseren ting den trenger å vite om dokumentet. Alle store søkemotorer og indekseringstjenester baserer seg i dag på crawling. Dvs. at de sender ut en bot som har i oppdrag å lese alt som er på nettstedet ditt ved å følge alle mulige lenker. Registrer nettstedet ditt i indekskataloger som startsiden.no, sol og kvasir. Registrer den hos google. Har du et nettsted som har noe å fortelle, som ser pent ut og som har en nyttefunksjon på nettet, vil du oppdage at de fleste aksepterer forespørselen om registrering. En annen ting som er nyttig, er å sette opp RSS-feed. På den måten kan du registrere feeden hos de store RSS-indekserings-stedene. Du vil da oppdage at andre igjen henter ut RSS-feeden din til sine nettsteder som igjen tilbyr feed-oversikter. Endret 21. september 2006 av neitakk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå