dynamic Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Noen som vet hvor i Photoshop jeg finner HDR Conversion tool? Jeg finner det ikke. Litt unødvendig post, beklager. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Slett ikke unødvendig post. I jungelen av mange funksjoner er det lett å gå seg vill... Gå til menylinja. Tast >Fil >Automate >Merge til HDR. Nå skal det sies at HDR-funksjonen i PS krever at bildene er ganske perfekte, med rett horisont mm. Jeg vil anbefale deg å bruke Autostitch til å begynne med. Den er gratis og lager utmerkede panoramabilder. Det er ikke så nøye med om bildene er rette, programmet ordner det meste. Lenke til kommentar
photoguy Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Nå er vel ikke poenget med HDR å lage panoramabilder, men heller å øke dynamikken i bildet... Lenke til kommentar
Foxteren Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Men brukes HDR funksjonen i CS2 til å lage panoramabilder? Trodde denne funksjonen var til å sette sammen bilder med flere eksponeringer? Eller virker begge deler? Lenke til kommentar
dynamic Skrevet 21. september 2006 Forfatter Del Skrevet 21. september 2006 Takk takk. Nå fant jeg ut hvorfor jeg ikke fant det. Man må bruke et 8 eller 16 bits-bilde. Jeg brukte 32 bit, derfor kunne jeg ikke justere noe. Skal prøve ut det programmet. =) Takk. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Men brukes HDR funksjonen i CS2 til å lage panoramabilder?Trodde denne funksjonen var til å sette sammen bilder med flere eksponeringer? Eller virker begge deler? 6908323[/snapback] Nei, Photoshop har eit eige verktøy for å setje saman panoramabilete. Det ligg under File --> Automate --> Photomerge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå