Gå til innhold

Skjærer - Min historie.


dan1el

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

du kan jo kjøpe ett luft-gevær...

 

er en effektiv måte å bli kvitt dem på, vi hadde ett gigatisk rede i toppen av et stort tre, broren min klatert opp ett år og kastet det ned(tok 2 fulle hengerlass), året etter var de tilbake, så det hjelper ikke å fjerne redet...

 

hva med å støy-dempe rutene?

evt skaffe en bedre katt, som dreper dem?

 

men luftgevær funker, husk å kjøp ett godt sikte, de flyr ofte etter å bli skutt på en gang...

Lenke til kommentar
earplugs.jpg

 

Man blir vant med det etter noen netter, noe som vil koste deg mye mindre enn å opprettholde en skjærefri sone rundt huset ditt.

 

edit: Btw jeg hater måker...

6908204[/snapback]

Jeg føler med deg. Ørepropper skal skaffes umiddelbart. At jeg ikke har tenkt på det før. Jeg får riktig nok ikke fred på andre tidspunkter, enn når jeg har de i øra.

My pleasure. Jeg har antakelig ørepropper å takke for det jeg har igjen av mental helse. ;)

Lenke til kommentar

Hvor høyt er det treet? Hvis det ikke er mer enn en 20-30 meter burde det ikke være for vanskelig å hyre en niåring eller to til å klatre opp og fjerne det. Ikke at jeg vet om det er lov, smart eller mulig å gjøre det mens de bor der.

 

Skjærer er vel ikke trekkfugler? Hvis de er det, bare få ned hele redet etter at de har dratt.

Lenke til kommentar

SPURVEFUGLER

 

Gråtrost og rødvingetrost Hele landet 10.08. – 23.12.

Nøtteskrike Hele landet Unntatt: Nordland, Troms og Finnmark fylker hvor arten er fredet 10.08. – 28.02./29.02.

Skjære Hele landet 10.08. – 28.02./29.02.

Kråke Hele landet 15.07. - 31.03

Ravn Hele landet 10.08. – 28.02./29.02. Unntatt: Troms og Finnmark fylker 10.08. – 15.03.

Lenke til kommentar

haha, beste jeg har lest på lenge... Må si jeg føler med trådstarter etter å ha hatt disse udyrene rett utenfor soveromsvinduet i noen måneder...

Jeg holdt på å gi opp en morgen når det var noe så besatt leven ute på plenen... det viste seg at det var en rev som dreiv å luska rundt, og skjærene ble jo selvfølgelig helt rabiat...

Jeg har aldri hørt makan til konsert før. Det endte med at jeg måtte legge meg på en madrass i kjelleren for å få såve igjen.

Endret av apollox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...