Gå til innhold

Skjærer - Min historie.

dan1el

Anbefalte innlegg

SKJÆRER - SATANS EGEN SKAPNING

skjaere_sh.jpg

Jeg hater skjærer av hele mitt hjerte. Disse oppgulpa skapningene har ikke livets rett. Verden hadde vært en bedre plass om ikke disse jævelskapene av noen dyr skulle få lov til å fly fritt rundt.

Denne intense avskyen mot nevnte fugl, skyldes i bunn og grunn den jævla skrikinga til skjærene. De drittfuglene har terrorisert meg og min nattesøvn hver eneste dag siden 1. juli. Den første uka, skrek de hver eneste morgen, klokken 0628, presis.

Vi snakker ikke om normal skriking. Dette er terror. Det er ett stort rede i det høyeste treet på eiendommen (du kan bare drite i å klatre opp dit) og ett i naboeiendommen. Som regel skriker de til hverandre og den ene drittfuglen prøver ofte å skrike høyere og lengere enn den andre. Noen ganger har fuglene "konserter"... dvs at den ene skriker, så nummer to, før de to siste skriker leeeenge samtidig. Som om de lager sin egen sang. Til min fortvilelse, selvsagt.

Jeg har katter. To stk. Skjærene prøver dag inn og dag ut å irritere mine stakkars katter, men det de egentlig gjør, er å irritere meg. En gang, så lå dyret mitt i hagen og det kom 5 skjærer og stilte seg i RING rundt katta. ALLE skrek og bærte seg. Katta gav faen og skjærene gikk nærmere og nærmere. Slik holdt de på i godt over 5 min. Aner dere hvor stor påkjenning dette er for blodpumpa når klokka ikke engang er syv?

Men som sagt så vekker de meg hver morgen. Dette har ført til at jeg har utviklet et intenst hat mot de skrikene. Hvis jeg bare hører en skjære skriker nå til dags, uansett hvor, så er det mer provoserende enn at noen slår til meg. Jeg kjenner adrenalinet pumpes ut i kroppen og jeg kan finne på å gjøre hva som helst. Som regel gjør jeg ikke det.

Til sakens kjerne: Hvordan få tatt livet av dette jævelskapet. Jeg har ikke luftgevær eller softgun, så jeg får ikke skutt dem. Jeg tenkte på å legge gift eller tilsvarende i redet, men det er så jæskla høyt opp at det kan jeg bare glemme. De flyr alltid unna og setter seg i toppen av en tre og SKRIKER hver gang jeg drister meg på noe. Jeg har kastet en del sten, men har aldri truffet fuglene.

Noen kreative forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
earplugs.jpg

Man blir vant med det etter noen netter, noe som vil koste deg mye mindre enn å opprettholde en skjærefri sone rundt huset ditt.

edit: Btw jeg hater måker...

6908204[/snapback]

Jeg føler med deg. Ørepropper skal skaffes umiddelbart. At jeg ikke har tenkt på det før. Jeg får riktig nok ikke fred på andre tidspunkter, enn når jeg har de i øra.

Jeg glemte å nevne at det er født små skjærer i det ene reiret. De burde være enkle å kverke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...