Gå til innhold

Hjelp til valg av AGP kort

lperik

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal oppgradere pcen til min mor. Hun har følgende specs:

Pentium 4 2.4B @ 2.8Ghz

Asus P4P800 i865PE

TwinMos 512MB PC3200

Sapphire Radeon 9500

Samsung 80GB IDE

Tenkte da å kjøpe skjermkort og 512MB ram til i første omgang. Totalbudskjett er på 2000 +/- og da skal det i tillegg kjøpes en vifte til meg ;)

både 7600GS og X1600Pro er i riktig prisklasse, hvem er best av disse 2 og vil det bli ett ok oppsett om jeg går for en av de, pluss 512MB ekstra ram? Skal brukes til litt spilling av nfsmw, hl2, farcry, counterstrike osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Skal oppgradere pcen til min mor. Hun har følgende specs:

Pentium 4 2.4B @ 2.8Ghz

Asus P4P800 i865PE

TwinMos 512MB PC3200

Sapphire Radeon 9500

Samsung 80GB IDE

Tenkte da å kjøpe skjermkort og 512MB ram til i første omgang. Totalbudskjett er på 2000 +/- og da skal det i tillegg kjøpes en vifte til meg ;)

både 7600GS og X1600Pro er i riktig prisklasse, hvem er best av disse 2 og vil det bli ett ok oppsett om jeg går for en av de, pluss 512MB ekstra ram? Skal brukes til litt spilling av nfsmw, hl2, farcry, counterstrike osv.

6908105[/snapback]

7600GS får du til rundt 1000-lappen, Demovare 6800LE på komplett til 545. De yter vel mye det samme. Med 6800LE får du råd til mere RAM. Alltid en god ide.

EDIT: 7600GS kan jo som regel klokkes en del, og vil vel yte noe mere da. Ser CPU er klokket, så du er vel kapabel til å klokke skjermkortet også.....

Endret av peiper
Lenke til kommentar
Klokking av skjermkort burde ikke være noe problem nei! :)

Gikk for ett 7600GS kort og 512MB ram jeg, skal nok bli en fin oppgradering det og vil jeg tro!

6908707[/snapback]

Få høre hva du kommer fram til med klokking da, hvis du tester med 3dmark eller ligninde.

6913859[/snapback]

Den er god. Formaterer alt etter hvert skjermkortbytte så kan sikkert smelle inn coolbit og 3dmark og teste litt før jeg starter med alt det andre. orderen fra komplett er forsatt satt til åpen så får nok ikke varene før etter helgen men.

Lenke til kommentar
Du sier det er din mor's PC.

Hvorfor trenger hun å oppgradere skjermkortet?? Siden det er du som spør for henne, så velger jeg å tro at hun ikke kan for mye ang PC.

Det virker som det er en helt allright kontor PC.

6914324[/snapback]

Den skulle også brukes til bla HL2. Det kan jo være en "gaming mom" eller kanskje han skal låne den en gang i blant :whistle:

Lenke til kommentar
Du sier det er din mor's PC.

Hvorfor trenger hun å oppgradere skjermkortet?? Siden det er du som spør for henne, så velger jeg å tro at hun ikke kan for mye ang PC.

Det virker som det er en helt allright kontor PC.

6914324[/snapback]

Den skulle også brukes til bla HL2. Det kan jo være en "gaming mom" eller kanskje han skal låne den en gang i blant :whistle:

6914434[/snapback]

Har litt yngre søsken som nok kommer til å spille sitt. Så den vil bli brukt både til kontor av muttern og til spilling av søsken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...