Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ADSL2+ og endring av linjestrekk

Anbefalte innlegg

Hadde (har) ADSL2+ fra NGT. Holdt på nå i 2 mnd med support på grunn av at linjehastigheten er/ble MEGET ustabil. Før sommeren gikk alt som en "klokke".

I det område hvor jeg bor (Oppegård) var det ventetid på bredbånd. Etter over et år med ventelister "åpnet" plutselig Telenor for nye abonnenter.

Før sommeren sto det hos Telenor at de ikke kunne levere, NÅ står det at de KAN levere, men pga tekniske forhold kan de maks levere 12000/600?

Naboer, som også har NGT har IKKE problemer, men de har ikke ADSL2+.

Her er problemet: Telenor har "endret" linjene (linjestrekk eller....?) slik at nettet ikke klarer ADSL2+. *sukk* Må tilbake til ADSL mega free.....

F.... til Telenor som endrer linjer uten å gi beskjed !!! 2 måneder med frustrasjon, ustabilt nett, Nextphone som ikke fungerer......

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hadde (har) ADSL2+ fra NGT. Holdt på nå i 2 mnd med support på grunn av at linjehastigheten er/ble MEGET ustabil. Før sommeren gikk alt som en "klokke".

I det område hvor jeg bor (Oppegård) var det ventetid på bredbånd. Etter over et år med ventelister "åpnet" plutselig Telenor for nye abonnenter.

Før sommeren sto det hos Telenor at de ikke kunne levere, NÅ står det at de KAN levere, men pga tekniske forhold kan de maks levere 12000/600?

Her er problemet: Telenor har "endret" linjene (linjestrekk eller....?) slik at nettet ikke klarer ADSL2+. *sukk* Må tilbake til ADSL mega free.....

F.... til Telenor som endrer linjer uten å gi beskjed ! 2 måneder med frustrasjon, ustabilt nett, Nextphone som ikke fungerer......

6907899[/snapback]

Jeg har også NGT max hastighet.. men får "bare" mellom 14 - 16000 ned.. Tidligere hadde jeg en god del problemer med varierende hastighet, men byttet ut routeren fra kabel til trådløs.. etter å ha byttet også den til den siste modellen deres, så fungerer alt fint, ja bortsett fra de 4-6000 som mangler :ohmy:

Spør NGT om det kan være feil på routeren og om du kan få byttet denne, ev. oppdater routeren..

Lenke til kommentar

Takker for tipset, men har prøvd 5 forskjellige routere.

Hastigheten min variert fra UNDER 1MB til 16MB, avhengig av tidspunktet på døgnet. Veldig bra hastighet kl 06,00, MEGAtregt etter kl 18,00.

Telenor har også bekreftet endringen av linjestrekket.

Lenke til kommentar
F.... til Telenor som endrer linjer uten å gi beskjed ! 2 måneder med frustrasjon, ustabilt nett, Nextphone som ikke fungerer......

6907899[/snapback]

Skjønner ikke helt vitsen med dette innlegget, er det en klage til tn? Er jo alltid veldig lett for den som leier nettet av tn å legge skylda på den store stygge ulven.

Lenke til kommentar

må huske at adsl 2+ har hastigheter fra 20mbit og ned til 0

Det er en oppgradering som ble gjort på en vanlig adsl sentral....

Så bor du ett stykke unna sentralen vill jeg anbefale å gå ned i fart helt til du finner linja som er stabil.

Er f.eks 8mbit stabil velger du den :)

Er ikke helt uten grun at telenor stopper på 16mbit. for brutoen er den samme som ngt.....

Samt er isp på krigstien for å få ned trafikken på fildeling (p2p) Så f.eks canal digital har fikset dette til 0,2 % av brukerne.... Der er det sperre fra midt på dagen til ett stykke på kvelden.... etter det funker fildeling fint igjen...

Alle som er tilkoblet den sentralen har adsl 2+ bare med adsl fart.....

Vill tro du bor forlangt unna slik at når andre fikk høyere hastigheter ble det mer trafikk og støy på nette. Dette fører til at linja inn til huset ditt blir ustabil i tider....

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

Innlegget var ment som informasjon til andre som kanskje er/kommer i samme situasjon.

Jeg HADDE ADSL2+ med full fart, inntil Telenor gjorde endringer. Jeg bodde 1277m fra sentralen, inkl alt.

Poenget med dette er at det ikke bestandig er feil fra, i dette tilfelle NGT, men kanskje andre årsaker når linjen plutselig blir ustabil, endringer av rent fysiske forhold.

M a o ingen direkte klage. Lite spark til Telenor likevel for manglende informasjon. Både jeg og NGT har brukt mye tid og ressurser på å finne ut grunnen til at linjen ble ustabil. Ved informasjon fra Telenor kunne dette vært unngått.

Fikk igår ADSL Mega free som funket fint. hastigheten lå mellom 6-8 Mb. Litt hakking på Nextphone, men regner med at det kommer seg når NGT har "fiklet" litt".

Endret av Maxel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...