..Bjørnar.. Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Nå er jeg ordentlig redd for at laptopen min går til h...... hvert øyeblikk. Nådde nå mens jeg spilte en all-time-high på denne maskinen på 97 fantastiske grader celcius. Når omtrent går CPUen til gokk? Hva kan jeg gjøre for å kjøle? Jeg er litt skeptisk til målingene by the way. 3 sekunder etter at jeg lukker spillet dropper tempen til 80 grader, og dermed ned til under 70 i løpet av de neste 10 til 15 sekundene. Kan det hende at målingene er way out there, eller dropper tempen så raskt? Lenke til kommentar
Lightning- Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 (endret) CPU pleier egentlig å ta kvelden på ca 90... Endret 21. september 2006 av megvel Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Hvilken PC osv. Hva med å sende en mail til webshop/butikk du kjøpte den av? Lenke til kommentar
Gudmund21 Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Nå er jeg ordentlig redd for at laptopen min går til h...... hvert øyeblikk. Nådde nå mens jeg spilte en all-time-high på denne maskinen på 97 fantastiske grader celcius. Når omtrent går CPUen til gokk? Hva kan jeg gjøre for å kjøle? Jeg er litt skeptisk til målingene by the way. 3 sekunder etter at jeg lukker spillet dropper tempen til 80 grader, og dermed ned til under 70 i løpet av de neste 10 til 15 sekundene. Kan det hende at målingene er way out there, eller dropper tempen så raskt? 6907845[/snapback] Hmm den tempen virket noe høy, men det er ikke unormalt at tempen detter 10grader på 10 sec. Det gjør den hos meg også viss jeg f.eks kjører en stress test. når jeg slår den av detter den fort 10 grader Lenke til kommentar
Haaheim Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Mener Core Duo har en temperatur threshold på 100 grader. Lenke til kommentar
Lightning- Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Du kan jo kjenne under PC'en og kjenne om den er veldig varm... men husk at bærbare blir ganske varme.. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 CPU pleier egentlig å ta kvelden på ca 90... 6907992[/snapback] Trodde i utgangspunktet at de ikke tok kvelden før godt over 100 grader, men mulig de nyere CPUene tåler mindre.. Dersom det er en gammel bærbar ville jeg sjekket at ikke vifter/kjølere er tettpakket med støv. Den gamle Dell'en min hadde det problemet, dvs det irriterte meg at viften gikk mer og mer, til jeg en dag åpnet den og gravde ut all dritten Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 21. september 2006 Forfatter Del Skrevet 21. september 2006 er snakk om en 1,5 år gammel Acer Aspire med Athlon 64 cpu (3000+). Skal åpne den nå.. Tar bilder! Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 er snakk om en 1,5 år gammel Acer Aspire med Athlon 64 cpu (3000+). Skal åpne den nå.. Tar bilder! 6909101[/snapback] Kjøp trykluft på boks og rens pc'en for støv. I en så liten pc som bærbar så blir det utrolig varmt når det kommer støv i den. Lenke til kommentar
BaronDavid Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 hva står maskinen på.. og er det frie luftveier? Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 21. september 2006 Forfatter Del Skrevet 21. september 2006 hva står maskinen på.. og er det frie luftveier? 6913255[/snapback] Frie luftveier er ikke et problem. Er en av de Acerene med en vifte oppå maskinen (under skjermen) pluss vifte på siden. Pcen står vanligvis ikke på annet enn bord, prøver å styre unna de vanlige laptop-killerne som bestemors bomullsduker osv. I skrivende stund er det verdt å nevne at CPUen er på ca 50 grader. Er først når man stresser den litt at den har en tendens til å krype opp mot ca det dobbelte. Er litt bekymra.. Lenke til kommentar
BioZ Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 hehe, min pleide også og bli Jæ.... varm(spess på sommeren). jeg lagde meg to små treklosser og satt under i bakkant sånn at den kom litt opp fra bordet: Lenke til kommentar
Haaheim Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 (endret) hehe, min pleide også og bli Jæ.... varm(spess på sommeren). jeg lagde meg to små treklosser og satt under i bakkant sånn at den kom litt opp fra bordet: 6930833[/snapback] Haha, det var jo kreativt må jeg si ...men maskinen bør\skal jo ikke være designet for at du må hive treklosser under :!:...genialt Bjørnar: 50c på cpu er helt normalt....det dobbelte derimot ..hvilket program bruker du til å måle temperaturen med? Endret 24. september 2006 av -Codeman Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 24. september 2006 Forfatter Del Skrevet 24. september 2006 Sitter ikke på pcen min nå, husker ikke helt. Men tror det het noe sånt som "Notebook Hardware Control" eller noe? Ser OK ut, men veit jo aldri. Lenke til kommentar
Haaheim Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 NHC mener eg skal levere rette temperaturer, men du kan jo prøve med SpeedFan for sikkerhets skyld: http://www.almico.com/speedfan.php Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå