Gå til innhold

Hva er forskjell på Intel Core 2 og pentium D?

ilpostino

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Håper dette hjalp litt! :)

6908087[/snapback]

var avklarende det. takk

6908131[/snapback]

OT: jobber du på Jernia på CC? Jeg er rimelig sikker på det ;)

6908236[/snapback]

ja, det stemmer. har jobbet der i 5 år tilsammen. nå har jeg fått meg ny jobb i kultur og kirkedepartementet. begynte å jobbe her på mandag og skal jobbe på cc på kvelden denne uken og neste uke. blir et blodslit med 12-timers dager men det går for en kortere periode+

vært der ofte?

Lenke til kommentar
Enkelt forklart: Core 2 Duo er Intels nye dobbelkjerne prosessorer mens Pentuim D serien var deres første. Core 2 Duo er betraktelig raskere enn Pentium D serien og per dags dato raskere en AMD`s dobbeltkjerne CPU`er.

6908087[/snapback]

Og så er det vel verdt å legge til at C2D er 64 bit mot Pentium Ds 32 bit. Med andre ord har du teoretisk mulighet til å kjøre prosessoren med langt mer ram, i tillegg til 64 bits OS.

Lenke til kommentar
Enkelt forklart: Core 2 Duo er Intels nye dobbelkjerne prosessorer mens Pentuim D serien var deres første. Core 2 Duo er betraktelig raskere enn Pentium D serien og per dags dato raskere en AMD`s dobbeltkjerne CPU`er.

6908087[/snapback]

Og så er det vel verdt å legge til at C2D er 64 bit mot Pentium Ds 32 bit. Med andre ord har du teoretisk mulighet til å kjøre prosessoren med langt mer ram, i tillegg til 64 bits OS.

6908272[/snapback]

Nå har det seg slik at Pentium D også er 64bit

Core Duo og Pentium M er 32bit

Lenke til kommentar

6908087[/snapback]

6908272[/snapback]

er jo greit å ha mulighet for 64 bts ja.. begynner å bli i vinden det nå.. 64 bits os med to prosessorer må bli bra...

Lenke til kommentar
Nå har det seg slik at Pentium D også er 64bit

Core Duo og Pentium M er 32bit

6908301[/snapback]

Pentium M er til laptops, ikkesant?

6908311[/snapback]

hovedsaklig ja, men det finnes noen Socket 479 hoverkort på markedet som tar Pentium M, så det er fullt mulig å bruke den som desktop-prosessor ;)

Lenke til kommentar

ja, det stemmer. har jobbet der i 5 år tilsammen. nå har jeg fått meg ny jobb i kultur og kirkedepartementet. begynte å jobbe her på mandag og skal jobbe på cc på kvelden denne uken og neste uke. blir et blodslit med 12-timers dager men det går for en kortere periode+

vært der ofte?

6908263[/snapback]

Jobber på Spaceworld, så ja ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...