Newman Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Har et lite problem... Sku bytte HK her om dagen, og det gikk greit helt til jeg sku løsne på kjøleblokka til cpuen... Blokka satt dønn fast og jeg prøvde å rikke forsiktig på den, (ja jeg tok opp de metall krokene på siden....) men da skjedde det en katastrofe! Blokka løsna og Cpuen fulgte etter. Pga av all goopet så satt cpuen bom fast til blokka, og jeg måtte bruke en skrutrekker for å "brekke" de ifra hverandre. Cpuen sku vell egentlig ikke komme seg ut før jeg hadde løsna på låsearmen, men den sitter jo under blokka så det var litt vanskelig. Er en Xp3700 cpu med den kjøleribba som fulgte med. Prøvde å sette cpuen i det nye kortet, men når jeg trykker på knappen så starter pcn i 2 sekunder før det kommer en lav kneppelyd.Høres ut som det er en sikkring på hket som går hvis det finnes. Dette skjer hver gang jeg trykker på knappen, så det er ikke cpuen som brenner opp eller noe. Den ser forøvrig helt fin ut. Nå kommer spørsmålet mitt: Bestillt en ny cpu, men kan det nye hket blitt ødelagt sånn at den cpuen også går i dass når jeg setter de isammen? Får jeg isåfall igjen no på garantien? Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Sjekk om cpun din mangler noen av bena sine, viss den gjør det vill nok maskinen din bli fustrert. Tror ikke ny cpu vill gå sund...så det lønner seg å kjøpe en til under 500kr og teste og sende den tilbake på 14 dagers returretten Lenke til kommentar
Newman Skrevet 21. september 2006 Forfatter Del Skrevet 21. september 2006 Sjekk om cpun din mangler noen av bena sine, viss den gjør det vill nok maskinen din bli fustrert. Tror ikke ny cpu vill gå sund...så det lønner seg å kjøpe en til under 500kr og teste og sende den tilbake på 14 dagers returretten 6907739[/snapback] Den har alle bena sine, men ett par av de var ganske bøyd... Bøyde de tilbake med en skrutrekker og da satt den i slotten sin, måtte bare gi den ett lite ekstra trykk Prøvde å sette den tilbake i det gamle Hket også, men det virker heller ikke så jeg er ganske sikker på at det er cpuen som har gått føyka Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 hehe... fikk til det der på ei gammel pc på skola Skulle løsne vifta så kom cpu'n også... men til meg var det ikke en pin igjen på cpun Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå