Gå til innhold

Dobbelkjerne Celeron M kommer snart

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Despite previous speculation by DigiTimes, the new Merom based Celeron M 500 series will not be dual-core. DailyTech has confirmed with various Taiwanese manufacturers regarding the matter. Although the Celeron M 500 series are based on Intel’s Merom core, one processor core will be disabled on Celeron variants."

http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=4250

Så det kan se ut som at de ikke er dual-core allikevel.

AtW

Lenke til kommentar
Dette er prosessorer som skal konkurrere direkte med Mobile AMD Sempron, som også er 64 bit

Nå har aldri Celeron M vært 64bit så det blir i så fall en nyhet om det er riktig. Det er forsåvidt på høy tid at Intel får alle sine prosessorer for bærbare over på 64bit. Det er tross alt 3,5 år siden 64bit først ble lansert, over 2,5 år siden 64bit kom til desktop, over 4 år siden det første 64bit OSet kom og over 2 år siden det første windowsbaserte 64bit OSet kom og over 1 år siden alle andre segmenter gikk fullstendig over til 64bit (inkludert Sempron, Mobile Sempron, Celeron for stasjonære osv)

Lenke til kommentar
disse burde klokke som gale for å være interresante!

6909228[/snapback]

Neida, de trenger bare være god priset og ikke sluke batteri. De havner nok i hauger av bærbare i prisklassen 4-9.000 kr når de kommer.

Hvilken sokkel snakker vi her?

6909865[/snapback]

Sikkert sokkel 479M som resten av intel-prosessorene for bærbare har.

Lenke til kommentar
disse burde klokke som gale for å være interresante!

6909228[/snapback]

Neida, de trenger bare være god priset og ikke sluke batteri. De havner nok i hauger av bærbare i prisklassen 4-9.000 kr når de kommer.

Hvilken sokkel snakker vi her?

6909865[/snapback]

Sikkert sokkel 479M som resten av intel-prosessorene for bærbare har.

6910318[/snapback]

Det var det jeg trodde og håpet; sitter med en Aopen EY855 (GME855 chip.) som HTPC - da kan dette bli veldig aktuellt!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Dessverre så tviler jeg sterkt på at disse nye Celeron M vil fungere i hk basert på "utrangerte" chipset som i855Gm/i915Gm.

Men dette er det vel mulig å finne ut av på Intel's "hjemmesider" (men de er vel ikke alltid helt "up-to-date") :)

Ellers er jeg enig med "Revox" om at det hadde vært mer interessant om det kom en "Celeron Core 2 Duo" for desktop. Muligens ser Intel ikke noe særlig fortjeneste i det markdet (for en slik CPU).

:hmm:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Celeron = negativt i mine øyne

6920155[/snapback]

Jeg er ganske enig, sett fra mitt eget ståsted. Men for de som ikke trenger kraftig pc så er det greit. Men trenger de dobbelkjerne?

6920211[/snapback]

Egentlig ikke, de trenger Linux og fireforx.

6920213[/snapback]

Ja, for de fleste i den brukergruppen(som utgjør stor del av befolkningen) vil Linux (for eksempel Ubuntu/Kubuntu/Xubuntu) tilfredsstille de fleste. Det er ypperlig til kontorarbeid, multimedia og nettsurfing.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...