xm8 Skrevet 22. september 2006 Forfatter Del Skrevet 22. september 2006 (endret) *Første post fra ny maskin!* Joda, det var den ***** cpu kjøleren. Etter og ha tatt av kjøleren ørten ganger, gnidde jeg kjøleren mot cpu'en slik at jeg smurte kjølepastaen utover hele cpu'en. Dernest, lente jeg meg over kjøleren og skubbet til av all makt til det regelrett smalt. Skrudde på og vips: 35C på cpu (Idle er stabil på ca. 42C). En eller annen hos Intel burde ha tenkt minst to ganger før de lagde det designet der. Det meste ser ut til og funke greit, men det er et par ting som jeg har lagt merke til: 1.) Windows starter ikke, hvis ikke Dvd-brenneren står som første boot device. Skal ikke HDD stå som første boot device normalt? 2.) Under boot kommer RAM'en min opp som "PC2-5300", hvordan retter jeg på dette? Å rote med avanserte BIOS-innstillinger er ikke noe jeg gjør normalt. 3.) 3 sekunder etter at jeg er kommet inn i windows, kommer det et kort blink på skjermen. Dere andre med X1950XTX, opplever dere dette? Endret 22. september 2006 av xm8 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 1. Nei, det er helt normalt. Hvis du har HD som første boot device så får du ikke startet fra bootCD'er som Ubuntu, Knoppix, Windows-CDen osv uten at du enten endrer innstillingen eller at harddisken ikke har noe OS innstallert. 2. Dette endrer du i bios ved å stille på ram-hastigheten. Les i manualen til hovedkortet om du er usikker. 3. Dette er normalt med de fleste skjermkort og kommer av at driveren laster seg eller noe sånt. Lenke til kommentar
xm8 Skrevet 22. september 2006 Forfatter Del Skrevet 22. september 2006 Ah, I see. Takker for svar Simen1. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå