Gå til innhold

Syns du homofile har rett til barn?

g@bb@

Anbefalte innlegg

Kanskje dette har blitt sagt før, men gidder ikke å lese gjennom 70 sider.

Jeg tror at barnet vil få problemer når det begynner på skolen, og finner ut av at alle andre barn har én mor, og én far, ikke to fedre.

Mine tre brødre ble mobbet gjennom store deler av barne & u.skolen. Er det da galt at jeg kom til verden? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-140898

Selvsagt er det ikke bra, menn det er ikke rart. Rart å ta med to fedre til foreldremøte liksom. Det kommer heller ALDRI å være normalt, men om det blir litt vanligere i Norge, de får vi se.

Lenke til kommentar
Selvsagt er det ikke bra, menn det er ikke rart. Rart å ta med to fedre til foreldremøte liksom. Det kommer heller ALDRI å være normalt, men om det blir litt vanligere i Norge, de får vi se.

Når jeg gikk på skolen var det en som hadde med to fedre på foreldremøtet. Det var riktignok faren og stefaren, som hadde giftet seg med moren, men i 1950-årene var det sett på som HELT uaktuelt. Nå tenker man ikke over det en gang.

Lenke til kommentar
Utgangspunktet for hormonene er genetiske ja, men hormonene kan påvirkes av andre faktore.

Ja, blant annet forholdene i livmoren.

Det er forstatt ikke bevist at homofili er genetisk og dermed arvelig

ANLEGG for homofili kan være genetisk.

Det kan likegjerne være et valg, som genetikk.

Nei, det kan faktisk ikke det. Man velger ikke hva man tenner på eller hvem man forelsker seg i.

Kan du definere hva du mener med kjemikalier i denne sammenhengen og hvorfor det er relevant?

F.eks. forholdene i livmoren.

Lenke til kommentar

Kanskje kommer det aldri til å bli normalt, det vet vi (heldigvis) ikke. Men det er heller ikke det sentrale. Det sentrale er (slik jeg ser det) hvorfor må "alt" være så normalt før "folk flest" kan godta eller akseptere noe? Dette er kanskje utopisk, men så lenge man ikke på noen måte lar sitt privatliv gå utover andre, burde ikke det da være nok?

(Og igjen kommer vi tilbake til; "men hva med barnet?")

Lenke til kommentar
Hvis vi får en bølge med hat og intoleranse, så er det problemet - ikke de homofile.

Nei. Flertallet avgjør hva problemet er.

Okei, så hvis du og en annen mobber en fyr fordi han er stygg så er det han som er problemet og ikke dere som ikke klarer å akseptere hvem han er?

Du har rett, dette er jo absurd. Hva var det jeg tenkte da jeg skrev det ovenstående?

Lenke til kommentar
Hvis vi får en bølge med hat og intoleranse, så er det problemet - ikke de homofile.

Nei. Flertallet avgjør hva problemet er.

Okei, så hvis du og en annen mobber en fyr fordi han er stygg så er det han som er problemet og ikke dere som ikke klarer å akseptere hvem han er?

Du har rett, dette er jo absurd. Hva var det jeg tenkte da jeg skrev det ovenstående?

Dere har jo begge rett da. Flertellet bestemmer seg gjerne for hva problemet er, selv om denne bestemmelsen kan ses på som absurd av de som ser på utenfra. :)

Endret av -Zeitgeist-
Lenke til kommentar

Jepp, mobberne skaper problemet, for ungen, men uansett så er det ikke problemløsning å fjerne problemet. det er bedre å fjerne kilden til problemet som er mobberne fordi det er de som skaper problemet.

Og sorry for at jeg er litt sen, hadde ikke nett hjemme før nå :/

Endret av Perrern
Lenke til kommentar

Tråden burde kanskje skifte tittel til noe likendne: Burde homofile ha like muligheter som hetereosexuelle innenfor adopsjon, kunstig befruktning, ol.

Selvsagt korte ned litt, bare et forslag :)

Heterosexuelle, og til og med asexuelle har i dag muligheten til å benytte seg av alt fra adopsjon til surrogattmor og kunstig befruktning for å skaffe seg et lite økonomisk sort hull, burde homosexuelle også ha samme mulighet. Hvorfor, hvorfor ikke? :)

Lenke til kommentar
Det er forstatt ikke bevist at homofili er genetisk og dermed arvelig

ANLEGG for homofili kan være genetisk.

Guder kan være reelle de også, men frem til de er påvist, så er det ikke særlig fornuftig å ta hensyn til dem. Derfor er det lite produktivt å fremstille det som en sannhet at homofili er medfødt, når det enda ikke er påvist, skjønner? ;)

Kan du definere hva du mener med kjemikalier i denne sammenhengen og hvorfor det er relevant?

F.eks. forholdene i livmoren.

Kan du svare på det jeg spør om, eller mener du med dette korte, intetsigende svaret å si at du faktisk ikke har den rigneste anelse om hva du snakker om?

Lenke til kommentar
Mer barn i verden jo bedre! For kunstig befruktning, adopsjon og kloning og alt som er :)

"Mer barn i verden jo bedre"

Dette er en påstand som jeg synes ikke virker særlig gjennomtenkt. Verden sliter allerede med overbefolkning, og hvis populasjonsveksten fortsetter i like stor grad som idag, vil menneskene selv drive jorden til et punkt der alle ressursene er brukt opp, eller mangel på, noe som gjen kan skape alvorlige konflikter.

Nei, flere barn er nødvendigvis ikke bedre.

Lenke til kommentar
I Norge er det ikke overbefolkning - tvert imot, vi trenger flere mennesker.

Men tenker mer på verden som helhet..

og hvorfor trenger vi flere mennesker egentlig? (vet jeg egentlig burde tenke litt på dette før jeg svarer, men er uansett interessant å høre argumentene dine :))

Lenke til kommentar

Vi trenger flere mennesker pga den befolkningen vi har når er gammel....

Europa er full av folk fra baby boomen (verden ellers også)... ja den blir et problem men vi kan ikke stoppe å lage barn av den grunn.

Det kommer en periode etter den også hvor vi har mangel på jenter i Asia blant annet. Mangel på folk på sikt til i Europa og deler av Asia. Russland, Ukraina osv.

Alle sunde land har befolkningsvekst :)

Lenke til kommentar
Tråden burde kanskje skifte tittel til noe likendne: Burde homofile ha like muligheter som hetereosexuelle innenfor adopsjon, kunstig befruktning, ol.

Heilt einig. Håplaust å blande inn ordet "rett" i ein slik tråd. Det er ikkje ein "rett" for nokon, heterofil eller homofil å få barn. Ein rett på den eine sida medfører ein plikt på den andre sida, noko som ikkje eksisterer når det kjem til adopsjon/kunstig befruktning etc..

Endret av Frigata
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...