Gå til innhold

Syns du homofile har rett til barn?

g@bb@

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

APAs standpunkt:

http://www.apa.org/topics/sorientation.html#whatcauses

What causes a person to have a particular sexual orientation?

There is no consensus among scientists about the exact reasons that an individual develops a heterosexual, bisexual, gay, or lesbian orientation. Although much research has examined the possible genetic, hormonal, developmental, social, and cultural influences on sexual orientation, no findings have emerged that permit scientists to conclude that sexual orientation is determined by any particular factor or factors. Many think that nature and nurture both play complex roles; most people experience little or no sense of choice about their sexual orientation.

Som jeg trodde.

Lenke til kommentar
Kanskje dette har blitt sagt før, men gidder ikke å lese gjennom 70 sider.

Jeg tror at barnet vil få problemer når det begynner på skolen, og finner ut av at alle andre barn har én mor, og én far, ikke to fedre.

tror jeg hadde blitt den mest populære blandt guttene på skolen om jeg hadde 2 lesbiske mødre (hvis de er hotte da)

Lenke til kommentar

Jeg tror at barnet vil få problemer når det begynner på skolen, og finner ut av at alle andre barn har én mor, og én far, ikke to fedre.

På samme måte som at man får problemer når man ser at alle andre har en far og en mor, mens barnet selv bare har en mor?

Eller på samme måte som at en sort/hvit barn vil få problemer når han ser at alle andres foreldre er av den samme hudfargen som barna er?

Lenke til kommentar
Og jeg tror at det kanskje vil skje i noen få prosenter av tilfellene, og vil være noe som går over når det blir mer akseptert i samfunnet.

Og jeg tror ikke at hverken homofile eller homofilt foreldreskap er i ferd med å bli mer akseptert i samfunnet.

Lenke til kommentar
Og jeg tror at det kanskje vil skje i noen få prosenter av tilfellene, og vil være noe som går over når det blir mer akseptert i samfunnet.

Og jeg tror ikke at hverken homofile eller homofilt foreldreskap er i ferd med å bli mer akseptert i samfunnet.

Og jeg tror det allerede er blitt mer akseptert i samfunnet. Det var ingen åpne homofile i Norge før 1900. Nå er det flere prosent av befolkningen.

Lenke til kommentar

Det er det heldigvis ganske enkelt å finne ut av, og det gjøres gjennom Verdiundersøkelsen som SSB gjennomfører med noen års mellomrom. Et representativt utvalg blir blant annet spurt om homofili og om dette kan rettferdiggjøres. De skal da sette et tall på en skala fra 1-10 hvor 1 betyr "kan aldri rettferdiggjøres" og 10 betyr "kan alltid rettferdiggjøres".

I 1982 var gjennomsnittet på under 4 og i 2007 var det på 7,7. Det viser en enorm endring i aksepten av homofili i løpet av 25 år. Det er også grunn til å tro at blant de som fortsatt mener det aldri kan rettferdiggjøres er det en stor andel eldre, og disse holdningene er dermed på vei til å dø ut, bokstavelig talt.

http://www.nsd.uib.no/nsd/nsdnytt/08-2/1.html

Endret av kjeklulf
Lenke til kommentar

Snakker vi egentlig om det samme her?

Dere viser til at utviklingen frem til i dag har vært positiv og konkluderer med at det samme også må gjelde for fremtiden. Jeg trodde folk sluttet med slikt siden finanskrisen, men den gang ei.

Endret av longwinded
Lenke til kommentar
Dere viser til at utviklingen frem til i dag har vært positiv og konkluderer med at det samme også må gjelde for fremtiden. Jeg trodde folk sluttet med slikt siden finanskrisen, men den gang ei.

Hvis vi får en bølge med hat og intoleranse, så er det problemet - ikke de homofile.

Jamnfør mobbe argumentet - det er mobberen som er problemet, ikke offeret.

Lenke til kommentar
Joda, men utgangspunktet er genetisk.

Nettopp. Hvilket underbygger observasjonene om at det er en kombinasjon av genetikk og kjemikalier.

Utgangspunktet for hormonene er genetiske ja, men hormonene kan påvirkes av andre faktore. Det er forstatt ikke bevist at homofili er genetisk og dermed arvelig, det er bare spekulasjoner, jeg tror ikke på spekulasjoner, så foreløpig sier jeg at jeg ikke vet hva homofili kommer av, slik enhver forsker og vitenskapsmann med respekt for seg selv også vil gjøre, da ingen har klart å påvise hva det kommer av. Det kan likegjerne være et valg, som genetikk.

Kan du definere hva du mener med kjemikalier i denne sammenhengen og hvorfor det er relevant?

Lenke til kommentar

På samme måte som at man får problemer når man ser at alle andre har en far og en mor, mens barnet selv bare har en mor?

Eller på samme måte som at en sort/hvit barn vil få problemer når han ser at alle andres foreldre er av den samme hudfargen som barna er?

På barne, ungdoms og videregånde skolen jeg gikk på var homofili-hetsen mye "verre" enn alt du nevner. Og jeg antar det også er slik mange andre steder i landet?

Lenke til kommentar
Hvis vi får en bølge med hat og intoleranse, så er det problemet - ikke de homofile.

Nei. Flertallet avgjør hva problemet er.

Okei, så hvis du og en annen mobber en fyr fordi han er stygg så er det han som er problemet og ikke dere som ikke klarer å akseptere hvem han er?

Uansett hvordan du vrir på det så er mobbing uetisk og kommer aldri til å bli riktig. Altså er det mobbing som er problemet og ikke homofile.

Og hvis som sagt, mobbing er argumentet, så synes jeg vi skal ta alle som har en sjanse for å bli mobbet ut av samfunnet. Da sitter vi igjen med 0 mennesker.

Endret av Perrern
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...