.... Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Men det er fortsatt store forskjeller på homofobi og annen mobbing, og den viktigste er at også voksne er homofobe. Jeg ser ingen praktisk forskjell her. Forklar, er du snill. Vel, la meg rette oppmerksomheten din mot Nederland et øyeblikk. Times Online: [A]s Chris Crain, editor of the Washington Blade, was walking hand in hand with his boyfriend near one of the gay districts in Amsterdam, two men standing on a street corner spat at his face. He stopped to ask why, was called a “fag” and suddenly the two youths turned into seven. […] His attackers were Moroccan youths, blamed by Dutch gay rights groups for a disturbing rise of gay-bashing, as conservative Islamic culture clashes with Dutch liberalism. For the first time, the Amsterdam Tourist Board has issued a warning to gay visitors to be careful in the city. In the first country to legalise homosexual marriage, gays are increasingly fearful of holding hands in public. Some have been chased out of their houses and middle-class gays are moving to rural areas for safety. Dette er altså Amsterdam, en gang kjent som Europas mest liberale by. Kan vi få lignende tilstander i Oslo? Problemet ditt er at de generasjonen som får barn nå er en ganske liberal generasjon. Problemet vårt er at den ovenstående påstanden rett og slett ikke er korrekt. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Den ovenstående påstanden er korrekt, og jeg skjønner ikke hvordan angrep på åpen gate fra en liten gruppe innvandrere som sannsynligvis er ungdom som ikke engang har egne barn er relevant for spørsmålet om mobbing i skolen. Lenke til kommentar
.... Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Den ovenstående påstanden er korrekt, og jeg skjønner ikke hvordan angrep på åpen gate fra en liten gruppe innvandrere som sannsynligvis er ungdom som ikke engang har egne barn er relevant for spørsmålet om mobbing i skolen. Den er ikke liten lenger. Da jeg gikk på ungdomsskolen var vi tre norske gutter i klassen. Lenke til kommentar
geebs Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Hadde en rekke hvite mennesker banket opp sorte mennesker på 50-tallet hadde det vært den samme problemstillingen. Det gjør det ikke mer rett av den grunn. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Innvandrere som gruppe er ganske liten. Innvandrere som utøver vold mot homofile er enda mindre. Lenke til kommentar
.... Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 (endret) Bare på landsbasis. Og gruppen er i vekst, særlig i byene. Endret 6. mai 2009 av longwinded Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Problemene eksisterer, jeg bare påpeker at vi ikke har maktet å løse dem. Før så ble du mobba fordi du hadde svarte foreldre, det starter faktisk å bli mer og mer sjeldent. Så hvorfor kan vi bekjempe rasisme men ikke homofobi? Lenke til kommentar
.... Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Fordi vi lever i et flerkulturelt samfunn. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Vi lever i et flerseksuelt samfunn også. Lenke til kommentar
Geggse Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Romperyttere og musegnikkere bør ha ha like mye rett til å adoptere barn som pedofile. La lespiske og homofile få barn er barnemisshandling! Det at de sier noe annet er kun deres egen egoisme som snakker. Nå må du roe deg ned flere hakk Svenni. At homofile og lespiske bør ha like mye rett til å adoptere som pedofile er rett og slett idiotisk sammenligning. Så altså hvis to damer som bor sammen ønsker å adoptere, så vil du altså nekte dem? Jaja, greit nok at du har den holdningen, sier jo litt om deg. Du virker som du er homohater, men OK, du om det. Å kalle det barnemisshandling er iallefall idiotisk. Ingen som slår barna, er det vel? Du må gjerne komme en motkommentar. Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Fordi vi lever i et flerkulturelt samfunn. Vi gjorde vel ikke det orginalt. Ingenting skjedde over natten, man ble mobba for å ha svarte foreldre i starten også. Akkurat som det tok litt tid med å ha svarte foreldre kommer det til å ta litt tid før homofile foreldre blir godtatt. Lenke til kommentar
jossy Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 (endret) Selv kunne jeg aldri ha tenkt å hatt to fedre!! I en alder der man lærer om sin egen seksualitet, og se to menn som du begge kaller pappa ha et kjærlighetsforhold ville ha vært for mye for min del, når jeg selv ville sett et kvinnfolk i bildet. Om man vil det eller ei, så trenger alle en mor og en far.. EDIT: Nå leste jeg ingen av de andre innleggene før jeg svarte. Men etter å ha lest dem, må jeg si det litt klarere: tenk på barnet.. Ikke snakk om mobbing, eller å være annerledes i samfunnet. Jeg snakker om å vokse opp mellom et forhold som forstyrrer ens egen selvsikkerhet og seksualitet.. Endret 6. mai 2009 av jossy Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 så trenger alle en mor og en far.. De tusenvis av barna som har vokst opp med bare en mor eller bare en far er uenige med deg. Lenke til kommentar
Spissborgeren Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Homofobi har utstrakt mindshare blant voksne mennesker. I den betydningen er det dessverre ikke barnslig. Voksne er i stand til å gjøre barnslige ting, det er hovedsaklig de som blir betegnet som barnslige, og det er barnslig fordi det er irrasjonelt og umodent. Det er begrenset hvor mye man oppnår med avstraffelse. I diskusjonen om dødsstraff vises det jo alltid til USAs likevel høye crime rate, for eksempel. Helt riktig. Hvis dette hadde noe som helst med mitt argument å gjøre så hadde kanskje du hatt et godt poeng. Jeg ser på hvordan homofobi arter seg blant voksne, og trekker slutninger fra det. Hva har voksne eller barn med alvorlighetsgraden av mobbingen å gjøre? Jeg hadde ikke blitt lei meg om du hadde begrunnet påstandene dine bedre, bare sånn at du vet det. Lenke til kommentar
.... Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 så trenger alle en mor og en far.. De tusenvis av barna som har vokst opp med bare en mor eller bare en far er uenige med deg. Hvorfor forteller så mange om savn etter en mors- eller farsfigur, da? Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Romperyttere og musegnikkere bør ha ha like mye rett til å adoptere barn som pedofile. La lespiske og homofile få barn er barnemisshandling! Det at de sier noe annet er kun deres egen egoisme som snakker. Nå må du roe deg ned flere hakk Svenni. At homofile og lespiske bør ha like mye rett til å adoptere som pedofile er rett og slett idiotisk sammenligning. Så altså hvis to damer som bor sammen ønsker å adoptere, så vil du altså nekte dem? Jaja, greit nok at du har den holdningen, sier jo litt om deg. Du virker som du er homohater, men OK, du om det. Å kalle det barnemisshandling er iallefall idiotisk. Ingen som slår barna, er det vel? Du må gjerne komme en motkommentar. Noe hater er jeg ikke, men jeg nekter for at det er naturlig. Hadde det vært naturlig, så hadde det bare vært et kjønn her på denne planet. Det å få barn er heller ingen rett, det er vell mer et privilegium. Dessverre er det ikke alle så kan få barn, og det gir oss ikke rett til å leke guder og vrenge om på naturens orden. Kreve barn fordi man har en sexuell sinsvorvirring holder ikke mener jeg. Som nevnt synes jeg også de snakker om barn som gjenstander, en dukke kjøpt på Toys 'R us. Før man har på kroppen merket hvordan det er å bli mobbet eller leve uten en mor/fars figur, bør man for i si det rett fra leveren holde kjeft. Jeg har dessverre opplevd begge deler. Og til slutt om jeg får spør. Må man slå barna før det kan kalles misshandling? Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 så trenger alle en mor og en far.. De tusenvis av barna som har vokst opp med bare en mor eller bare en far er uenige med deg. Hvorfor forteller så mange om savn etter en mors- eller farsfigur, da? "trenger", sa du, Lenke til kommentar
sandydandy Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Selv kunne jeg aldri ha tenkt å hatt to fedre!! I en alder der man lærer om sin egen seksualitet, og se to menn som du begge kaller pappa ha et kjærlighetsforhold ville ha vært for mye for min del, når jeg selv ville sett et kvinnfolk i bildet. Om man vil det eller ei, så trenger alle en mor og en far.. EDIT: Nå leste jeg ingen av de andre innleggene før jeg svarte. Men etter å ha lest dem, må jeg si det litt klarere: tenk på barnet.. Ikke snakk om mobbing, eller å være annerledes i samfunnet. Jeg snakker om å vokse opp mellom et forhold som forstyrrer ens egen selvsikkerhet og seksualitet.. Så alle homofile barn bør bli tatt fra sine foreldre fordi foreldrenes heterofile legning forstyrrer barnets seksualitet og selvsikkerhet? Lenke til kommentar
Geggse Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Romperyttere og musegnikkere bør ha ha like mye rett til å adoptere barn som pedofile. La lespiske og homofile få barn er barnemisshandling! Det at de sier noe annet er kun deres egen egoisme som snakker. Nå må du roe deg ned flere hakk Svenni. At homofile og lespiske bør ha like mye rett til å adoptere som pedofile er rett og slett idiotisk sammenligning. Så altså hvis to damer som bor sammen ønsker å adoptere, så vil du altså nekte dem? Jaja, greit nok at du har den holdningen, sier jo litt om deg. Du virker som du er homohater, men OK, du om det. Å kalle det barnemisshandling er iallefall idiotisk. Ingen som slår barna, er det vel? Du må gjerne komme en motkommentar. Noe hater er jeg ikke, men jeg nekter for at det er naturlig. Hadde det vært naturlig, så hadde det bare vært et kjønn her på denne planet. Det å få barn er heller ingen rett, det er vell mer et privilegium. Dessverre er det ikke alle så kan få barn, og det gir oss ikke rett til å leke guder og vrenge om på naturens orden. Kreve barn fordi man har en sexuell sinsvorvirring holder ikke mener jeg. Som nevnt synes jeg også de snakker om barn som gjenstander, en dukke kjøpt på Toys 'R us. Før man har på kroppen merket hvordan det er å bli mobbet eller leve uten en mor/fars figur, bør man for i si det rett fra leveren holde kjeft. Jeg har dessverre opplevd begge deler. Og til slutt om jeg får spør. Må man slå barna før det kan kalles misshandling? Du kaller det for seksuell sinnforvirring. Så du mener altså at homofili er en sykdom og at man dermed er så syk at man ikke kan få barn? Det er mange homofile og lesbiske som ønsker å få barn. Det å videreføre familien er jo en del av livet. Er dog enig i at det ikke er en rett å få barn, men hvor skal grensa gå da om man kan få barn eller ikke og hvem skal få bestemme det? Misshandling er i mine øyne når du slår barna, eller når barna blir tilsidesatt og ikke får god nok omsorg. Men homofile og lesbiske kan jo også gi barna den omsorg de trenger. Og det bedre enn det mange hetrofile foreldre klarer. Hvem snakker om barn som gjenstander??? Homofile og lesbiske? OG hvor har du ett slikt utsagn fra? Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Du kaller det for seksuell sinnforvirring. Så du mener altså at homofili er en sykdom og at man dermed er så syk at man ikke kan få barn? Det er mange homofile og lesbiske som ønsker å få barn. Det å videreføre familien er jo en del av livet. Er dog enig i at det ikke er en rett å få barn, men hvor skal grensa gå da om man kan få barn eller ikke og hvem skal få bestemme det? Misshandling er i mine øyne når du slår barna, eller når barna blir tilsidesatt og ikke får god nok omsorg. Men homofile og lesbiske kan jo også gi barna den omsorg de trenger. Og det bedre enn det mange hetrofile foreldre klarer. Hvem snakker om barn som gjenstander??? Homofile og lesbiske? OG hvor har du ett slikt utsagn fra? slår barna, eller når barna blir tilsidesatt og ikke får god nok omsorg er bare noe av det som kan kalles misshandling. Bli seksuelt missbrukt eller leve hos foreldre med rusproblemer er to andre typer misshandling. Så ja, omsorg og holde barna trygg kan jeg ikke motstride at de ikke vil klare. Det er dog mer som skal til for å klare deg i livet og oppveksten enn trygghet. Og grensen er satt den. http://en.wikipedia.org/wiki/Female + http://en.wikipedia.org/wiki/Male + http://en.wikipedia.org/wiki/Sex = http://en.wikipedia.org/wiki/Offspring / http://en.wikipedia.org/wiki/Children Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg