Rata101 Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 (endret) For meg føles dette som å forgripe seg på begivenhetenes gang. Jeg tror at homofile med barn kommer til å bli vanlig i fremtiden, men verden er ikke klar for det ennå. Barn skal ikke trenge å kjempe foreldrenes sak. Homofile foreldre er ikke noe nytt. Det finnes mange barn som vokser opp med homofile foreldre i dag, og den forskningen som finnes på disse tyder på at de ikke har vondt av det. Det eneste jeg har noe å si på når det gjelder homofile med barn er mangelen på to ulike kjønn hos foreldrene og eventuell mangel på aksept fra lokalmiljøet. Føler det som jeg må fore dere litt med teskje her nå. Endret 27. april 2009 av Rata101 Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Skal bare komme med et raskt innskudd på det argumentet med at barn med homofile foreldre ikke får en forelder av vært kjønn. Sånn er det jo i normale forhold også, foreldre skilder seg jo som bare granskauen nå, og hvis jeg kunne velge ville jeg nok heller hatt to mødre enn å ha en mor som jeg bor hos og en far jeg aldri ser. Dessuten mener jeg å huske å ha lest at homoseksualitet faktisk forekommer hos noen dyrearter, så betyr ikke naturlig at det også skjer i naturen? Lenke til kommentar
Greysteel Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Dessuten mener jeg å huske å ha lest at homoseksualitet faktisk forekommer hos noen dyrearter, så betyr ikke naturlig at det også skjer i naturen? Det har blitt observert hos nesten 1500 arter, det stemmer. Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Da er det vel ikke direkte unaturlig, evolusjonsstridig, ja kanskje, men ikke unaturlig. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Skal bare komme med et raskt innskudd på det argumentet med at barn med homofile foreldre ikke får en forelder av vært kjønn. Sånn er det jo i normale forhold også, foreldre skilder seg jo som bare granskauen nå, og hvis jeg kunne velge ville jeg nok heller hatt to mødre enn å ha en mor som jeg bor hos og en far jeg aldri ser. Samme her. Men aller helst ville jeg hatt en far og en mor. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Ikke evolusjonsstridig nødvendigvis. Enkelte arter parrer seg på vanlig måte selv om de lever i homoseksuelle forhold. Som for eksempel mennesker Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Ja, jeg er jo så heldig at jeg har en mor og en far som feirer sølvbryllup til sommeren, men jeg tror jeg er en av de få i klassen som faktisk har det. Ikke evolusjonsstridig nødvendigvis. Enkelte arter parrer seg på vanlig måte selv om de lever i homoseksuelle forhold. Som for eksempel mennesker Var en grunn til at jeg sa ja kanskje som i at jeg ikke er 100% sikker. Men ja, du har et poeng. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Sa ikke nødvendigvis deg imot, ville bare gjøre et poeng Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 For meg føles dette som å forgripe seg på begivenhetenes gang. Jeg tror at homofile med barn kommer til å bli vanlig i fremtiden, men verden er ikke klar for det ennå. Barn skal ikke trenge å kjempe foreldrenes sak. Homofile foreldre er ikke noe nytt. Det finnes mange barn som vokser opp med homofile foreldre i dag, og den forskningen som finnes på disse tyder på at de ikke har vondt av det. Det eneste jeg har noe å si på når det gjelder homofile med barn er mangelen på to ulike kjønn hos foreldrene og eventuell mangel på aksept fra lokalmiljøet. Føler det som jeg må fore dere litt med teskje her nå. Du mener at vi burde ventet noen tiår med adopsjon også, da? Siden samfunnet ikke var klar for at hvite foreldre hadde mørke unger? Og vi burde ventet noen år med å tillate skilsmisse, siden samfunnet ikke var klar for alenemødre, mener jeg ... Og som sagt, mange barn vokser opp med homofile foreldre i dag. Om du titter på forsiden til Dagbladet i dag så ser du ei jente som vokste opp med homofile foreldre. Vi kan ikke vente med alt mulig til samfunnet er "klar" for det, da kommer vi ingen vei. Da ville amerikanerne fremdeles hatt egne skoler for svarte og hvite, vi hadde ikke tillat adopsjon og skilsmisse hadde vært forbudt. Lenke til kommentar
Spissborgeren Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 (endret) Det eneste jeg har noe å si på når det gjelder homofile med barn er mangelen på to ulike kjønn hos foreldrene og eventuell mangel på aksept fra lokalmiljøet. Hva med alenemødre og alenefedre? I det andre tilfellet ligger problemet hos de som mangler aksept. Endret 27. april 2009 av O89 Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 For meg føles dette som å forgripe seg på begivenhetenes gang. Jeg tror at homofile med barn kommer til å bli vanlig i fremtiden, men verden er ikke klar for det ennå. Barn skal ikke trenge å kjempe foreldrenes sak. Homofile foreldre er ikke noe nytt. Det finnes mange barn som vokser opp med homofile foreldre i dag, og den forskningen som finnes på disse tyder på at de ikke har vondt av det. Det eneste jeg har noe å si på når det gjelder homofile med barn er mangelen på to ulike kjønn hos foreldrene og eventuell mangel på aksept fra lokalmiljøet. Føler det som jeg må fore dere litt med teskje her nå. Du mener at vi burde ventet noen tiår med adopsjon også, da? Siden samfunnet ikke var klar for at hvite foreldre hadde mørke unger? Og vi burde ventet noen år med å tillate skilsmisse, siden samfunnet ikke var klar for alenemødre, mener jeg ... Og som sagt, mange barn vokser opp med homofile foreldre i dag. Om du titter på forsiden til Dagbladet i dag så ser du ei jente som vokste opp med homofile foreldre. Vi kan ikke vente med alt mulig til samfunnet er "klar" for det, da kommer vi ingen vei. Da ville amerikanerne fremdeles hatt egne skoler for svarte og hvite, vi hadde ikke tillat adopsjon og skilsmisse hadde vært forbudt. Du er klar over at homofiles rettigheter har gått fremover med stormfart, ikke sant? Det er ikke lenge siden homofil sex var forbudt ved lov. Å gi samfunnet tid til å akklimatisere seg tror jeg ikke er så dumt. "Homo" er fremdeles et skjellsord blant mange, og homofil intimitet har ikke hatt spesiellt lang fartstid på film og tv. Da ser jeg bort fra pretty girl on girl opplegget, som selger som bare rakkern. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Samfunnet er ikke et dyr som man gir tid til å akklimatisere. Samfunnet er oss, vi må aktivt forandre oss. Den eneste måten å gjøre det på er å pushe på. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Jeg er skeptisk til barn som blir oppdratt av homofile foreldre, fordi jeg tror det er viktig å bli oppdratt av både en mor og en far. Dette er ren overtro. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Det får vi bare være enige om å være uenige om. For enhver aksjon, vil det oppstå en reaksjon. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Og for hver reaksjon vil det igjen oppstå en reaksjon. So what? Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Jeg er skeptisk til barn som blir oppdratt av homofile foreldre, fordi jeg tror det er viktig å bli oppdratt av både en mor og en far. Dette er ren overtro. ...sa Pricks megetsigende. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Og for hver reaksjon vil det igjen oppstå en reaksjon. So what? Så jeg mener man bør gå forsiktig fram. Det skader ingen. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Jo, det skader absolutt! Hva med foreldrene som må vente på å få barn? Barna som må vente på å få foreldre? Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Du sidestiller med andre ord homofile familier og familier med sort hudfarge? Eller bytt gjerne ut ordet "familie" med "foreldre" hvis det første blir for sterk kost. Jeg var selvfølgelig sarkastisk. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Det finnes plenty med barnløse, som aldri kan eller vil få barn. Trist, ja. Men det er altså realiteten. Det vil aldri bli en rettighet at alle skal få barn. Like lite som det er en rettighet å få sex. Hvis du skal bruke adopsjon som argument for for å redde barn i nød blir det et vikarierende motiv. Antallet barn som hjelpes ut av vanskelige situasjoner antar jeg er mikroskopisk i forhold til andre mulige tiltak. Her er det ikke akkurat barn i nød som står i fokus. Er det slik at jeg som egentlig presenterer ganske moderate tanker her skal bli skyteskive for deres rettmessige harme? I mangel av noe verre, mener jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg