.... Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 (endret) Nei, syntest hverken lesbiske eller homofiler bør ha barn. Tenk hvor mye de barna vil bli mobbet i dagens samfunn. Et motargument er at de ikke mobbes like mye alle steder, og at homofile par slår seg ned der aksepten er størst. Endret 25. mars 2009 av longwinded Lenke til kommentar
safags Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 De som klarer å ha ansvaret for et barn både økonomisk og "psykisk" burde få lov til å ha barn. Burde ikke dømmes på kjønn. Som Godot sa Ingen har "rett" til å ha barn. Vi lever nå i 2009, ikke i gamle kristne Norge på 1600 tallet. Så hvorfor homofili fortsatt er tabu lurer jeg litt på. Noen filosofer fra antikkens Hellas skal visstnok ha hatt en homofilsk/bifilsk legning, noe som ble verdsatt høyt. Faktisk så var et samliv mellom to menn straffbart i Norge frem til 1972, trodde vi hadde klart å riste av oss denne holdningen frem til nå. Lenke til kommentar
RainbowLady Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Jeg synes at homofile egner seg like godt som foreldre som heterofile gjør. Flere respekterte og seriøse forbund og organisasjoner har 'fastslått' at homofile ikke er uegnede foreldre, som; American Academy of Child and Adolescent Psychiatry American Academy of Family Physicians American Academy of Pediatrics American Bar Association American Medical Association American Psychiatric Association American Psychoanalytic Association American Psychological Association Child Welfare League of America National Adoption Center National Association of Social Workers North American Council on Adoptable Children Voice for Adoption (http://www.hrc.org/issues/parenting/professional-opinion.asp) De sies jo også at "et barn har rett til en mor og en far". Eneforeldre? Jenta som ble gravid på byen men som ikke aner hvem sin medsammensvorne er? Det er sikkert mange homofile og lesbiske som ikke egner seg som foreldre, men det er da jaggu mange heterofile som ikke er egnet heller. Og mobbing? Barn kan finne noe å mobbe alle for. Homofile foreldre kan være én ting. Men det kan også skilte foreldre, stygg bukse, briller osv. være. Lenke til kommentar
.... Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 De sies jo også at "et barn har rett til en mor og en far". Eneforeldre? Jenta som ble gravid på byen men som ikke aner hvem sin medsammensvorne er? Ja, de rammes i så fall også av denne kritikken. Lenke til kommentar
Bruker-161582 Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Uansett så vil barna bli mobbet en eller flere ganger i livet. Pågrunn av å ha foreldre som er homofile. Tenk deg selv i samme situasjon. Tenke på at foreldrene dine er homofile. Jeg ville ikke ha vært stolt av foreldrene mine. Lenke til kommentar
Sondring Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 (endret) Uansett så vil barna bli mobbet en eller flere ganger i livet. Pågrunn av å ha foreldre som er homofile. Tenk deg selv i samme situasjon. Tenke på at foreldrene dine er homofile. Jeg ville ikke ha vært stolt av foreldrene mine. Vi taper nokså mye som et samfunn hvis vi lar fordommer styre oss. Personlig så tror jeg at barna ikke ville se problemet med å ha homofile foreldre i det hele tatt - det er tross alt helt naturlig for dem. De er født med dem. Hva om foreldrene dine var blinde ? Ville du vært stolte av dem da ? Endret 26. mars 2009 av Sondring Lenke til kommentar
Bruker-161582 Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Uansett så vil barna bli mobbet en eller flere ganger i livet. Pågrunn av å ha foreldre som er homofile. Tenk deg selv i samme situasjon. Tenke på at foreldrene dine er homofile. Jeg ville ikke ha vært stolt av foreldrene mine. Vi taper nokså mye som et samfunn hvis vi lar fordommer styre oss. Personlig så tror jeg at barna ikke ville se problemet med å ha homofile foreldre i det hele tatt - det er tross alt helt naturlig for dem. De er født med dem. Hva om foreldrene dine var blinde ? Ville du vært stolte av dem da ? Ja, det hadde ikke gjort meg så mye. Men vist det hadde vært homofile, ville jeg vært flau. Sikkert mange som aksepterer homofile. Men mange som ikke gjør det. Lenke til kommentar
Sondring Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 (endret) Ja, det hadde ikke gjort meg så mye. Men vist det hadde vært homofile, ville jeg vært flau. Sikkert mange som aksepterer homofile. Men mange som ikke gjør det. Blinde var ikke så veldig godt ansett for 20 år siden (hah, når jeg var ung!)- og på det tidspunktet var det helt klart en mobbegrunn. Slikt som samfunnet utvikler seg nå til dags, så føler jeg at det ikke er et problem å være homofil. Vi aksepterer i større og større grad folk som lever anderledes enn majoriteten - og dette blir bare bedre, ikke verre. Hvorfor skal folk måtte tvinges til å leve på et vis, bare fordi du "ikke aksepterer det" ? Hvorfor lærer vi opp ungene våre til å hate det som er anderledes ? Endret 26. mars 2009 av Sondring Lenke til kommentar
.... Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Hvorfor lærer vi opp ungene våre til å hate det som er anderledes ? Jeg tror ikke det er helt slik det fungerer. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Uansett så vil barna bli mobbet en eller flere ganger i livet. Pågrunn av å ha foreldre som er homofile. Hvordan vet du det? Og mener du at man ikke skal la barn bruke briller fordi det kan gjøre at de blir mobbet? Lenke til kommentar
RainbowLady Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 En annen ting som kan nevnes, er jo at mobbing blant barn i 1-4. klasse som oftest ikke er noe hardbarka hat. Ofte er det en eller to som er litt annerledes enn de andre, f.eks. at de bruker briller eller har et helt normalt navn som rimer på noe merkelig. Ofte svinner dette vekk ganske raskt, ved at en lærer eller lignende griper inn og forklarer hvorfor det er galt å mobbe den og den. Etter slikt, og barna blir eldre, si 5.-7. klasse, så er klassene ofte såpass tettsmidde at elevene forsvarer hverandre internt og eksternt. Når ung. skolen kommer er de fleste blitt for gamle til slikt, og de som enda mobber er i mindretall i forhold til de som forsvarer vedkommende. Da jeg gikk på barneskolen hadde vi en gutt i klassen vår som var psykisk og fysisk utviklingshemmet, og de fleste lo nok litt av ham til å begynne med. Men etter hvert som vi ble eldre, så tok hele klassen vare på denne gutten, til og med klassens bøller, og om noen så stygge ting til ham eller plaget ham, var det alltid noen av elevene som grep inn og sa i fra at dette ikke var greit. Lenke til kommentar
Bruker-161582 Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Uansett så vil barna bli mobbet en eller flere ganger i livet. Pågrunn av å ha foreldre som er homofile. Hvordan vet du det? Og mener du at man ikke skal la barn bruke briller fordi det kan gjøre at de blir mobbet? Å bruke briller er du nødt til å gjøre vist du sliter med synet. Men du er ikke nødt til å ha barn vist du er homo. Dere kan da vell innrømme at de vil bli mobbet en eller flere ganger fordi foreldrene er homofile. Vist det blir lovlig, skal du ikke se bortifra at det kommer et avisoppslag en dag. "Barn tok livet sitt, pågrunn av at foreldrene var homofile". Lenke til kommentar
Sondring Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Vist det blir lovlig, skal du ikke se bortifra at det kommer et avisoppslag en dag. "Barn tok livet sitt, pågrunn av at foreldrene var homofile". Sammenlign dette med selvmordene som skjer på grunn av at utenforstående mener homofili er sosialt uakseptabelt. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 (endret) Tok meg litt tid å lete frem disse artikkelene, denne gangen bookmarker jeg det som jeg har dem til en annen gang. To eksempler, og det bare av de som har valgt å stå frem i Dagbladet med homofile foreldre. Nyest Siv June, som til Dagbladet sier: - Jeg ble unnfanget ved kunstig inseminasjon og vokste opp med to mødre i Bryne. Familiestrukturen har aldri vært noe problem, jeg er aldri blitt straffet og er heller aldri blitt mobbet på grunn av at mine foreldre er lesbiske, sier Siv June Hebnes (21) til Dagbladet.no. http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/02/29/528428.html Og dette selv i bygde-Norge. I tillegg er det en litt mindre rosenrød-artikkel, den er over ti år gammel, hvor to menn sier at til tross for litt mobbing, ville de ikke være sine lesbiske mødre foruten. http://www.dagbladet.no/nyheter/1998/04/05/78792.html BERGEN (Dagbladet): Eirik Kjøre Ødegård (20) og «Per» (23) har det til felles at de ble kalt «lesbegutt» i ungdomstida. Begge vokste opp med lesbiske mødre og deres samboere. - Og tenk vi er blitt skikkelige unge menn likevel, sier de to. Jeg synes disse historiene tyder på at mobberedselen er noe overdrevet. I tillegg så vil det bli mindre mobbing dess flere tilfeller av homofile foreldre. Jeg tror sjansen for at et barn tar livet sitt pga mobbing er relativt liten, og neppe større enn for de som mobbes for briller eller lignende. Jeg synes ihvertfall det blir feil om man skal la mobberne få styre samfunnet og like rettigheter uansett legning. Endret 29. mars 2009 av PlatinumFlyer Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Å bruke briller er du nødt til å gjøre vist du sliter med synet. Men du er ikke nødt til å ha barn vist du er homo. Dere kan da vell innrømme at de vil bli mobbet en eller flere ganger fordi foreldrene er homofile. Men det er jo du som mener at mobberne skal sette dagsorden, så da må vi ta brillene fra de som blir mobbet for det snarere enn å ta tak i mobberne. Vist det blir lovlig, skal du ikke se bortifra at det kommer et avisoppslag en dag. "Barn tok livet sitt, pågrunn av at foreldrene var homofile". Hvorfor skulle et barn ta livet sitt på grunn av homofile foreldre? Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Hvorfor skulle et barn ta livet sitt på grunn av homofile foreldre? Av samme årsak som at mange homofile tar livet sitt, samfunnets holdninger. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Uansett så vil barna bli mobbet en eller flere ganger i livet. Pågrunn av å ha foreldre som er homofile. Hvordan vet du det? Og mener du at man ikke skal la barn bruke briller fordi det kan gjøre at de blir mobbet? Å bruke briller er du nødt til å gjøre vist du sliter med synet. Men du er ikke nødt til å ha barn vist du er homo. Dere kan da vell innrømme at de vil bli mobbet en eller flere ganger fordi foreldrene er homofile. Vist det blir lovlig, skal du ikke se bortifra at det kommer et avisoppslag en dag. "Barn tok livet sitt, pågrunn av at foreldrene var homofile". Helt ærlig; vi får neppe det siden media ikke liker/ønsker å omtale selvmord da det kan skape "copycats"...uansett, syns jeg ikke det er grunn nok å nekte noen å få barn, og SKULLE det skje, ville jeg heller skammet meg over samfunnet generelt som tillot at at barn endte der pga samfunnets holdninger. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Det ville jo uansett ikke være foreldrenes legning som fikk barnet til å ta selvmord - men mobbing. Lenke til kommentar
Bruker-161582 Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Er vell ingen her som kunne tenkt seg homofile foreldre? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Jeg ser ikke problemet, nei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg