Gå til innhold

Syns du homofile har rett til barn?


g@bb@

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har slettet noen innlegg som ble trigget av en slettet post, og som i tillegg var nokså off topic. Tema er om homofile skal få adoptere eller kunne få barn på andre måter (kunstig befruktning), ikke hva heterofile kan tenke seg å gjøre med noen av samme kjønn. Det kan man selvsagt starte en egen tråd om, men ikke i denne kategorien.

 

Reaksjoner tas på PM, ikke i tråden.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Nei, fordi miljøet er ikke med på å gjøre noen homofile... Det er bare en uviten antagelse mener nå jeg.. Hundretusenvis av homofile har hatt heterofile foreldre osv. Når dyr blir homofile, ja da kan man jo kanskje begynne å legge sammen 2 og 2 og komme frem til det endelige fornuftige svaret, nemlig at det er medfødt.

Lenke til kommentar

Jeg tror på en måte homofile foreldre kan få barnet sitt til å oppfatte seg selv som homofil, da svært mange ønsker å ha en klar definisjon på hvor de selv står. Av den grunn (antar jeg) mange definerer seg som monoseksuelle, altså tiltrukket av ett kjønn, når de i utgangspunktet kunne vært tiltrukket av begge kjønn. Hvilke og hvordan foreldre en vokser opp med vil derfor (igjen, etter egne antakelser) være avgjørende for hvordan barnet definerer seg selv.

Lenke til kommentar
Hvis miljøet kan gjøre homofile homofile, er det ikke da en fare for at homofile foreldre gjør ungene homofile?

Jeg tror miljøet har en stor innvirkning. Har hørt en del om at de som mangler f eks farsfigurer i oppveksten søker farsfigurer som voksne også, vet ikke i hvor stor grad dette er reelt, men det er nok ganske sikkert også påvirket av miljøet.

Lenke til kommentar
Mener du det er en fare for at homofile foreldre gjør ungene homofile?

 

Hm, er det ikke en kobling oppe hjernen som gjør at noen er mer tiltrukket av det samme kjønn en det andre? Hvis det er slik skal ikke homofile foreldre i teorien påvirke deres barns legnings utkom. Men om man har homofile foreldre kan kanskje det bidra til å forvirre/påvirke barnets egen oppfatning av hva som er "naturlig", dermed gjøre barnet usikker på hva det de egentlig blir tiltrukket av?

Lenke til kommentar
Mener du det er en fare for at homofile foreldre gjør ungene homofile?

 

Hm, er det ikke en kobling oppe hjernen som gjør at noen er mer tiltrukket av det samme kjønn en det andre? Hvis det er slik skal ikke homofile foreldre i teorien påvirke deres barns legnings utkom. Men om man har homofile foreldre kan kanskje det bidra til å forvirre/påvirke barnets egen oppfatning av hva som er "naturlig", dermed gjøre barnet usikker på hva det de egentlig blir tiltrukket av?

Nei.

 

Jeg har linket til denne ørten ganger før, men det må tydeligvis til. Forklarer utifra det vi vet hvorfor noen blir homofile. Les også gjerne den om hva homofili er som det er linket til på toppen.

Lenke til kommentar

Thlom, du misforstår hva jeg vil frem til.

 

Jeg diskuterer ikke hvordan homofili forårsakes. Det er en egen debatt. Jeg utforsker de logiske konsekvensene av å tro at miljøet kan gjøre homofile homofile. («Hvis p, så q …»)

 

Under denne diskutable antagelsen, utgjør homofile foreldre en fare? Altså ikke hvorvidt homofili rent faktisk er forårsaket av miljøet, men dersom man tror dette, hvilke konsekvenser har det rimeligvis for synet på adopsjon?

 

Noen ganger skulle jeg ønske at norsk hadde konjunktiv.

Endret av longwinded
Lenke til kommentar
Hvis miljøet kan gjøre homofile homofile, er det ikke da en fare for at homofile foreldre gjør ungene homofile?

 

Hvis miljøet kan gjøre homofile homofile, er det ikke da en fare for at heterofile foreldre gjør ungene homofile? Hvis miljøet kan gjøre homofile homofile, er det ikke da en fare for at bifile foreldre gjør ungene homofile? Hvis miljøet kan gjøre homofile homofile, er det ikke da en fare for at barn som vokser opp med bare en forelder blir homofile? Osv osv osv. Du prøver å finne en sammenheng det ikke er noe som helst grunnlag for.

 

På den annen side: Hvis det er sånn at barn som vokser opp med homofile foreldre oftere blir homofile, hva er det egentlige problemet? Er ikke det viktigste at de blir lykkelige med sin legning?

Lenke til kommentar

Og hvis det var slik at homofile foreldre påvirket ungens legning (igjen – dette er helt hypotetisk), burde de da fått adoptere?

 

Du prøver å finne en sammenheng det ikke er noe som helst grunnlag for.

Nei, jeg er oppriktig interessert i å finne ut av hvordan mennesker som tror dette, tenker.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...