Gå til innhold

Syns du homofile har rett til barn?


g@bb@

Anbefalte innlegg

So to wrap it up: Dere som er imot at homofile og lesbiske skal adoptere er ignorante og gammedagse.

 

Dere har ingen sakelige motargumenter.

 

Gud skapte mennekser slik? Kan bli et hardt slag, men det å tro på gud er likestillt med å tro på snåsamannen, hekser og vampyrer.

 

Men barna blir jo mobbet? Nei de blir nok ikke det, de fleste aksepterer homofili som en naturlig del av dagens samfunn, utenom om noen treskaller, men alle har da noen.

 

Barna bør ha en mor og en far, ikke to av en? Alenemødre, barna deres klarer seg helt fint. Adopterer de så tror jeg de kan tilby et hjem for barnet like bra som noen annet hetrofilt par.

Endret av drz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De «treskallene» representerer muligens morgendagens majoritet, enten vi liker det eller ikke.

 

Alenemødre, barna deres klarer seg helt fint.

«Girls say, ‘You don’t need no man to help you raise no child’ …

 

Shut the fuck up with the bullshit!

 

Yeah, you could do it without a man, but that doesn’t mean it’s to be done! Shit, you can drive a car with your feet if you want to, that doesn’t make it a good fucking idea

 

(Chris Rock)

Endret av longwinded
Lenke til kommentar
Nettopp derfor det er best for et barn og ha 2stk av ulik kjønn som foreldre ;)

Så hva er ditt syn på alenemødre?

Tenker du på om jeg er for eller i mot, eller om jeg syns det er bra eller dårlig?

Bare utdyp.

 

 

Ser på det som helt ok jeg, men fortsatt så mangler fars figuren.

Å det er jo litt synd? At det skal gå utover barnet pga skilte foreldre.

Lenke til kommentar

Søskenbarnet mitt er homofil, men jeg har da vitterlig ingen problemer med å skulle nekte han å ha barn. Da jeg setter barnets beste over hans selvfølelse, eller ønsker.

 

Barn er instinktivt drevet frem til 12-13. Du kan prøve så mye du vil, men å forandre det at barn mobber "rare" folk er som å håpe på Jesus tilbakekomst innen uka er over.

Lenke til kommentar

Skulle ønske trådstarter kunne forandret topicen, så ikke 90% av de som er her henger seg opp i at "ingen har rett til barn".. Tror ikke det er at de har rett til å ha barn som er poenget til trådstarter liksom.. Men heller hva folk mener om at homofile skal få adoptere på lik linje som heterofile..

 

Just a wild guess..

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
So to wrap it up: Dere som er imot at homofile og lesbiske skal adoptere er ignorante og gammedagse.

 

Dere har ingen sakelige motargumenter.

 

Gud skapte mennekser slik? Kan bli et hardt slag, men det å tro på gud er likestillt med å tro på snåsamannen, hekser og vampyrer.

 

Men barna blir jo mobbet? Nei de blir nok ikke det, de fleste aksepterer homofili som en naturlig del av dagens samfunn, utenom om noen treskaller, men alle har da noen.

 

Barna bør ha en mor og en far, ikke to av en? Alenemødre, barna deres klarer seg helt fint. Adopterer de så tror jeg de kan tilby et hjem for barnet like bra som noen annet hetrofilt par.

 

+1

 

Siterer broren min når han snakka med en som var kristen:

 

Jasså,

du tror på nissen du ja

Lenke til kommentar
Det er normalt med en kvinne og en mann. Men ikke 2 av samme kjønn.

Hva har det med saken å gjøre? Skal det være et argument?

 

Hadde du likt å vært barnet til 2 homser kanskje? Hadde ikke det blitt litt ensformig, siden det er 2 av samma kjønn. Mamma rollen?

Hva er "mamma rollen"? Mener du at menn og kvinner har bestemte ting de må gjøre fordi reglene er slik?

Lenke til kommentar

All den tid vi lar single kvinner adoptere, synes jeg det hele faller litt på sin egen urimelighet. Jeg er dog ikke 100 % sikker på om jeg synes homofil adopsjon er optimalt heller, og jeg er usikker på om jeg ønsker meg noe barn. Likevel vet jeg at jeg og en kjæreste godt kunne tatt vare på et barn, og antagelig bedre enn mange andre. Hvordan skal vi bli kvitt mobbingen? Det må jo i såfall være ved å gjøre det stuerent og mer utbredt...

Lenke til kommentar
Svaret er enkelt for meg: "Ingen har rett til å få barn."

 

Word up. Homifile har like lite rett til å få barn som heterofile. Men ikke noe MINDRE.

 

For all del. :)

 

Personlig så er jeg av den oppfatning at homofile kan oppdra barn like godt som heterofile, det er bare det at det er litt vanskeligere for homofile å få barn. :) Nå skal det sies at jeg ikke ser noen hindring for at homofile kan gå i en spermbank eller benytte surrogatmødre, for den saks skyld.

Lenke til kommentar
De «treskallene» representerer muligens morgendagens majoritet, enten vi liker det eller ikke.

 

Alenemødre, barna deres klarer seg helt fint.

«Girls say, ‘You don’t need no man to help you raise no child’ …

 

Shut the fuck up with the bullshit!

 

Yeah, you could do it without a man, but that doesn’t mean it’s to be done! Shit, you can drive a car with your feet if you want to, that doesn’t make it a good fucking idea

 

(Chris Rock)

Tar jeg feil om jeg tror at du har misforstått hva "humor" og "bullshit" betyr?

Lenke til kommentar

OT: Homofile har like stor "rett" til å få barn som heterofile. Ett barns foreldres legning er irrelevant i forhold til spørsmålet om barnet kommer til å få en god oppdragelse. Å oppdra ett barn kan enhver fornuftig homofil mann/kvinne gjøre like godt (eller kanskje bedre) enn en like fornuftig heterofil mann/kvinne. Husk, det er mange heterofile foreldre som ikke bør ha barn i det hele tatt. Og det finnes nok helt sikkert homofile som heller aldri skulle hatt barn.

 

Poenget mitt: Foreldres legning er irrelevant for ett barn sitt velvære.

 

Syns nå det er bra at flere homofile får barn. Så får vi kanskje en større andel tolerante mennesker til verden.

Endret av tom waits for alice
Fjernet sitat av slettet post
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...