Gå til innhold

Syns du homofile har rett til barn?


g@bb@

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg mener det jeg skriver.

 

Dessuten er det ikke slik at seksuell legning er svart/hvit. Du er ikke 100% homofil, heller ikke 100% heterofil. Alle befinner seg et sted mellom disse ytterpunktene. Det kan godt tenkes at miljø kan få folk som befinner seg nær midten av spekteret til å tro de er heterofile eller homofile.

Lenke til kommentar
Studier viser at dersom den ene er homofil, er sannsynligheten høyere for at den andre også er det. Dette beviser at homofili har en genetisk komponent.

 

Dersom vi antar at homofili er miljøbestemt, beviser det ingenting, fordi sannsynligheten for at eneggede tvillinger vokser opp i like homovennlige miljøer er ganske stor.

 

Har du en link til en slik undersøkelse?

Endret av buskmannen
Lenke til kommentar
Jeg mener det jeg skriver.

 

Dessuten er det ikke slik at seksuell legning er svart/hvit. Du er ikke 100% homofil, heller ikke 100% heterofil. Alle befinner seg et sted mellom disse ytterpunktene. Det kan godt tenkes at miljø kan få folk som befinner seg nær midten av spekteret til å tro de er heterofile eller homofile.

Kilde?

 

Eneggede tvillinger kan ha ulike fingeravtrykk og iriser, IIRC.

Er det ensbetydende med ulike gener?

Lenke til kommentar

Det er to måter å håndtere problemstillingen på:

 

Miljøet konstant, slektskapet variert

It is assumed that the environment in which each member of a twin pair is reared is virtually identical, as twins are identical in age, and tend to have very similar experiences during childhood (e.g. they get similar attention from their parents, attend the same schools, etc.). Therefore, any difference in the concordance rates for the trait between monozygotic and dizygotic twins must be due to the former sharing all of their genes and the latter only sharing half of their genes.

Miljøet variert, slektskapet konstant

Kallman noted that “the majority of one-egg pairs not only are fully
concordant
as to the overt practice and quantitative rating of their aberrant sex pattern, but they even tend to be
very similar
in both the part taken in their individual sex activities and the visible extent of feminized appearance and behavior displayed by some of them” (Kallman’s italics). He also pointed out that most of these twins had “developed their sexual tendencies
independently
and often
far apart
from each other, and that all of them deny categorically any history of mutuality in overt sex relations.”

Twin Studies of Homosexuality

 

Eneggede tvillinger kan ha ulike fingeravtrykk og iriser, IIRC.

Er det ensbetydende med ulike gener?

Nei, det skyldes individuell utvikling under svangerskapet. (Monozygotic = eneggede, dizygotic = toeggede.)

Endret av longwinded
Lenke til kommentar
Jeg mener det jeg skriver.

 

Dessuten er det ikke slik at seksuell legning er svart/hvit. Du er ikke 100% homofil, heller ikke 100% heterofil. Alle befinner seg et sted mellom disse ytterpunktene. Det kan godt tenkes at miljø kan få folk som befinner seg nær midten av spekteret til å tro de er heterofile eller homofile.

Kilde?

 

På hva da? At du ikke er 100% hetero? Du kan vel se om en av samme kjønn er digg eller ikke?

Lenke til kommentar

Utgangspunktet er identisk. Ørsmå forskjeller akkumuleres under svangerskapet.

Identical
when a zygote—the fertilized egg that develops into an embryo—splits into two embryos. As such, they should have the same genomes. The researchers speculate that as the cells making up each embryo divide over and over again during development in the womb, mistakes occur as dividing cells shuffle copies of their DNA into daughter cells.

‘Identical’ twins? Not according to their DNA

Lenke til kommentar

Jeg syns ikke homofile eller lesbiske skal ha rett til barn. Mann og kvinne er så forskjellige, og et barn har bruk for å få to forskjellige syn på ting. Ja, vi er jo alle mennesker, men man skal være mann og dame for å oppdra et skikkelig barn! Det er en grunn til at vi har blitt sån som vi har blitt. :wee:

Endret av Ccconker
Lenke til kommentar
Det beste for et barn er fortsatt 2 foreldre med forskjellig kjønn. Både en fars rolle og en mors rolle.

Tør jeg spørre hvorfor?

 

Fordi det er mest naturlig etter min mening. Som regel trenger man mor mest, men om man er en gutt så er det greit å ha en farsfigur å se opp til :) Også det samme vil jeg tro for jenter, at de har godt av en fars/manne figur.

Lenke til kommentar
Jeg syns ikke homofile eller lesbiske skal ha rett til barn. Mann og kvinne er så forskjellige, og et barn har bruk for å få to forskjellige syn på ting. Ja, vi er jo alle mennesker, men man skal være mann og dame for å oppdra et skikkelig barn! Det er en grunn til at vi har blitt sån som vi har blitt. :wee:

 

Bør lesbiske kvinner ha rett til å beholde ungen dersom de har blitt gravide etter å ha ligget med menn?

 

Det beste for et barn er foreldre med forskjellig kjønn.

hvorfor?

 

Fordi det er mest naturlig

 

Naturlig = bra?

Endret av buskmannen
Lenke til kommentar
Det beste for et barn er fortsatt 2 foreldre med forskjellig kjønn. Både en fars rolle og en mors rolle.

Tør jeg spørre hvorfor?

 

Fordi det er mest naturlig etter min mening.

 

Naturlig = bra?

 

Naturlig = Mann + kvinne = Barn. Det ligger i naturen selv at man trenger begge lissom, selvom ikke alle "pappa" dyr bryr seg om ungene sine. Men vi er heller ikke som dyr :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...