Gå til innhold

Syns du homofile har rett til barn?


g@bb@

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg er en av de som er imot den derre "Homo er ikke noe man blir, det er noe man er".

 

Da er du også en av de som ikke egentlig har snakket med så mange homofile eller lest om det, skulle jeg tørre og påstå. Uvitenhet er nøkkelordet.

 

Jeg tror også at flere barn vil utvikle seg til å bli homofile hvis de har to foreldre av samme kjønn.

Det er for meg likegyldig hva for gjør på soverommet sitt men det blir feil å "avle" opp homofile.

 

Hvordan har det seg at så sinnsykt mange barn er homofile etter og ha levd med heterofile foreldre? At flere homofile tar selvmord fordi familien avviser dem? Det beviser jo bare en ting.. At ens egen legning er uavhengig av hva man vokser opp med.

 

 

Et annet aspekt er jo at hvis homofile kan adoptere er det jo mange barn i verden som får et bedre liv enn det som ligger foran dem fra begynnelsen.

 

Jenter knytter ofte sterkere bond med sin far og gutter med sin mor, noe jeg selv har erfart, å da synes jeg blir det litt feil for en jente å skulle ha to mødre.

 

Håper du ikke mener dette seriøst.. For din skyld mener jeg.

 

Å hvordan skal to fedre kunne lære sin datter om menstruasjon å alt det der når den tid kommer uten noen erfaringer?

 

Det er nok mange ting jenter heller vil snakke med sin mor om enn sin far.

 

Tror mange tror at homofile ikke har kvinner i sitt liv.. At de ikke har mødre selv som kan være bestemødree, søstre som blir tanter, venninner som kan steppe inn ikke minst..

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Men kollektiv adferd kan endres.

Kan vi bruke noe av dette på integreringsproblematikken også, når vi først er i gang?

Du må først fortelle meg hva du er ute etter at jeg skal kommentere, så skal jeg gjøre det.

Du har sikkert hørt om Elias, den 8-årige norske gutten som ikke fikk venner på en osloskole der 97 prosent hadde fremmedspråklig bakgrunn: - Når du spiser gris så kommer du til djevelen (NRK.no). «Han [Elias] snakker om ‘vi norske’ og ‘de muslimene’, ikke ‘de som er brune i huden’. Det handler ikke om farge, det har jeg skjønt,» fortalte moren.

 

På min egen ungdomsskole var også etnisk norske i mindretall. Den bisarre følgen var at de norske guttene kaptes om å utkonkurrere tyrkerne i å være overtydelig macho og heteroseksuelle. Det desidert verste en gutt kunne beskyldes for, var å være «homo».

 

Jeg var overlykkelig over å være heterofil i den sammenhengen.

Jeg regnet med at det var den saken du tenkte på, ville bare forsikre meg om det. Men jeg er ikke helt sikker på hva det har med poenget å gjøre. Er det noe ved adferden her som ikke kan endres, eller er problematikken at den ikke blir endret?

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg er uenig. Religiøs overbevisning er en en tung materie å forandre, men ikke umulig. Og religion er ikke det samme som innvandring, selv om en del innvandrere er religiøse.

 

Det er uansett ikke så relevant for barns erting av jevnaldrende. Problemet med østkantskolene er segregering, og det er neppe så mange homofile som vil sende ungene sine til de skolene.

 

Sånn sett er problematikken her snudd på hodet. Mens de homofile foreldrene - ennå - er for få og for spredd, er de religiøse for mange og for konsentrert.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er religion relevant. Religionen er nøkkelen til kulturen, og kulturen påvirker hvem og hvordan barn mobber. Religion er endog en medvirkende årsak til østkantskolenes segregering.

 

Vi kan ikke endre religiøst motivert adferd uten å forandre religiøse overbevisninger. Når har vi noensinne lykkes i å forandre slike overbevisninger?

Endret av longwinded
Lenke til kommentar

Longwinded: Religion har fint lite med mobbing å gjøre generelt sett i Norge. Har opplevd en del mobbing selv fra flere forskjellige synspunktet og folk blir mobbet for alt mulig rart. Ingenting av det er basert på religion.

 

Religion er en relativt liten sak i Norge, iallefall den typen kristenkonservatisme.

Lenke til kommentar
Selvfølgelig er religion relevant. Religionen er nøkkelen til kulturen, og kulturen påvirker hvem og hvordan barn mobber. Religion er endog en medvirkende årsak til østkantskolenes segregering.

Men fortsatt kunne denne adferden (segregeringen) vært motvirket. Og kulturen er i endring, også blant muslimske innvandrere. Flere jenter får utdannelse, de får færre barn, og så videre. Andre og tredje generasjon innvandrere er jevnt over mer sekulariserte enn første generasjon, og de tar etter norske skikker. (Unntak finnes selvsagt, slik hijab-saken forteller oss er det en viss polarisering på enkelte områder.)

 

Poenget mitt var at den muslimske overvekten på 3-4 østkantskoler ikke er så relevant for aksepten av homofile og deres barn i samfunnet som helhet.

 

Vi kan ikke endre religiøst motivert adferd uten å forandre religiøse overbevisninger. Når har vi noensinne lykkes i å forandre slike overbevisninger?

Selvsagt har vi det, ellers ville 95% av den norske befolkning fortsatt vært troende religiøse.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Hvis man kan trekke noen konklusjoner ved å betrakte England, Nederland og andre europeiske land som har kommet «lengre i utviklingen», så er hijab-saken slett ikke noe «unntak», og din beskrivelse av den kulturelle utviklingen er dessverre håpløst naiv.

 

Jeg vokste for øvrig opp i Drammen, ikke Oslo. Det er en del år siden. Problemet den gang var ikke så marginalt som du vil ha det til («3–4 østkantskoler»), og det har definitivt ikke blitt mer marginalt siden.

 

Vi kan ikke endre religiøst motivert adferd uten å forandre religiøse overbevisninger. Når har vi noensinne lykkes i å forandre slike overbevisninger?

Selvsagt har vi det, ellers ville 95% av den norske befolkning fortsatt vært troende religiøse.

Nei, det var nettopp å endre religiøse overbevisninger vi ikke gjorde. Vi anvendte isteden den indirekte strategien med å forhindre at folk ble dypt religiøse i første omgang. Folk som er sterkt troende, er det så å si umulig å endre synspunktene til, så det eneste som har fungert er å gjøre den slags tro mindre attraktiv ved å utvikle alternative liberale trossystemer og samtidig kritisere trossystemer som ikke er liberale. «Skjellsord» som «fundamentalist» og «konservativ» er et resultat av denne prosessen.

 

To kjensgjerninger gir grunn til bekymring: (1) Lignende forsøk på å liberalisere islam har feilet. (2) Konservative kristne, som føler seg urettferdig behandlet av prosessen over, vinner bredere oppslutning.

Lenke til kommentar
Hvis man kan trekke noen konklusjoner ved å betrakte England, Nederland og andre europeiske land som har kommet «lengre i utviklingen», så er hijab-saken slett ikke noe «unntak», og din beskrivelse av den kulturelle utviklingen er dessverre håpløst naiv.

Denne debatten kan kanskje fortsette i en av trådene om islamisering og beslektede problemer, slik at denne tråden kan fortsette on topic.

 

Jeg er ellers vant til å bli kalt "håpløs naiv". Det får våge seg, men det er heller ikke topic for denne tråden.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-48098

Mann + Kvinne = Barn

 

At 2 menn/kvinner ikke kan få barn sammen er et slags *hint* fra naturens side på at det skal ikke være slik.

 

Mennesker er de eneste dyrene som dreper våre enge for å ha det gøy, dreper for å tjene på noe måte, sex med døde ting (necrophilia) og mye annet som ingen andre dyr på planeten kan tenke på engang. Hva vil jeg med dette? Vel, mennesker kan finne på alt mulig rart og en del av det er ikke noe flest vil mene er normalt.

 

At 2 av samme kjønn vil ha barn er mulig men de kan ikke ha det sammen så de må ant. få et fra et barnehjem og jeg vil si at det er bedre å få 2 mamma eller 2 pappa enn å bo på barnehjem.

 

At andre barn vil mobbe de som har homse foreldre skjer sikkert, barn mobber andres sine ulikheter.

Lenke til kommentar
On topic? Et av de tyngste motargumentene er mobbing. Et av de største hindrene for å redusere mobbingen er tiltagende konservativisme. Man kan ikke diskutere homofili i samfunnsmessig sammenheng uten å komme inn på religion.

Sant nok. Men hvem av oss som spår best når det gjelder utviklingen av islam i Norge er off topic. Skal vi nekte homofile like muligheter som andre fordi Norge kan bli islamisert i fremtiden er vi på villspor, etter min mening.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Da er du også en av de som ikke egentlig har snakket med så mange homofile eller lest om det, skulle jeg tørre og påstå. Uvitenhet er nøkkelordet.

 

Har lest en del om det men har aldrig snakket med en homofil om det. Men neste gang jeg er i rette settingen med en av mine homofile venner skal jeg ta det opp!

Endret av Kaktuz
Lenke til kommentar
Vi er på villspor dersom vi ikke tar homofobien på alvor, enten den kommer fra kristent eller muslimsk hold.

Det er jeg helt enig i.

 

Men islamiseringen som sådan kan vi allikevel diskutere i egne tråder, og så kan vi heller linke til dem når det er relevant for problemstillinger i denne. Så slipper vi at alle tråder skal handle om alt som er galt i verden.

 

Det er så mange ting i samfunnet som spiller inn på fordommer og holdninger, og folk må kunne diskutere sine synspunkter på homofiles anledning til å adoptere eller få barn uten å måtte ta stilling til islams fremtid her i landet. Det er ingen forusetning for å kunne ha et syn på denne saken at man har tatt et standpunkt til islamiseringsproblematikken.

 

Jeg diskuterer det for ordens skyld gjerne, men det har vi som sagt alt tråder til hvor mange av argumentene er gjennomdebattert.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...