Gå til innhold

Syns du homofile har rett til barn?


g@bb@

Anbefalte innlegg

Det er forskjell på å få lov til å adoptere og ha rett til å adoptere.

 

Mener du at ALLE skal få adoptere?

 

Edit: Ja, de som blir godkjent som gode foreldre. Så om to mannfolk viser seg til å være skikket til å ta vare på barnet, er du enig i at de skal få beholde barnet?

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hipp hipp!

 

Jeg skal ikke gå inn i en argumentasjon angående religion. Jeg ønsket bare å sette det litt på spissen:)

 

Når det gjelder om homofili er naturlig eller ikke. Det er naturlig etter min mening, det er mekanismer i oss og det har eksistert over mange hundre år, som du sier. MEN det stemmer ikke overens med naturlig seleksjon, i forhold til fitness og hele prinsippet om å føre sine egne gener videre. Nå er naturen fantastisk, og har funnet sin egen vei uten at vi mennesker bør blande oss for mye.

 

Men fortsatt, ingen har rett til å få barn.

Lenke til kommentar
Har en teori om at homofili til en viss grad er miljøstyrt.

 

Jaha? Så det homovennlige miljøet i Iran fikk henne til å bli lesbisk, men da hun kom til homohater-landet Norge, var det inn i skapet igjen?

 

Kanskje du skal forhøre deg med de homofile først, før du kaster ut slike teorier=

Hvorfor ikke også forhøre seg med vitenskapen?

Eneggede tvillinger har samme gener, om en tvilling er homo viser studier at den andre ikke pleier å være det.

 

Genetisk?

 

 

Jeg har fortsatt ikke sett et eneste vettugt forslag på hvorfor ikke homofile skal få adoptere.

Fordi barn har godt av en kvinne- og en mansskikkelse hvor de vokser opp?

 

 

Takk skal du ha! Du har ikke diskutert i det hele tatt, bare sagt meninga di og vist null interesse for fakta. Bye bye.

Er ikke dette en meningsutveksling da buskmannen?

Lenke til kommentar
Det er forskjell på å få lov til å adoptere og ha rett til å adoptere.

 

Mener du at ALLE skal få adoptere?

 

Alle som viser seg skikket til og ta vare på barnet, ja. Er du ikke enig?

 

Det er akkurat det jeg er. Men i fare for å gjenta meg selv- det er ikke en menneskerett. Det finnes heterofile som ikke er skikket, og det finnes homofile som ikke er skikket. Det er ingen rett. Ingen homofile har RETT til adopsjon, ei heller heterofile. Jeg ønsker bare å skille mellom rett og privilegium:)

 

Jonlem mener akkurat det samme, han bare slenger med litt provokasjon;)

Lenke til kommentar
Det er forskjell på å få lov til å adoptere og ha rett til å adoptere.

 

Mener du at ALLE skal få adoptere?

 

Edit: Ja, de som blir godkjent som gode foreldre. Så om to mannfolk viser seg til å være skikket til å ta vare på barnet, er du enig i at de skal få beholde barnet?

 

Ja, så absolutt. Er de skikket, så hurra for at et barn får et kjærlig hjem! Men at alle mannlige par bør ha rett til det; nei.

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke også forhøre seg med vitenskapen?

Eneggede tvillinger har samme gener, om en tvilling er homo viser studier at den andre ikke pleier å være det.

 

Genetisk?

At den andre IKKE pleier å være det? Når man henviser til vitenskap bør man vise til belegg i kilder:

 

For the dizygotic twins, Kallman found a concordance rate of 11.5% (3/26) for predominant homosexuality (Kinsey ratings 3-6), and 42.3% (11/26) for any homosexuality (Kinsey ratings 1-6). These figures exclude 19 of the 45 dizygotic index twins, 14 of whom had female twins, and 5 of whom had unclassified male twins (deceased or otherwise unavailable).

 

For the monozygotic twins, a very different picture emerged. Of the 37 index cases whose cotwins were classified, all were concordant for homosexuality (Kinsey ratings 3-6); a concordance rate of 100%. Kallman noted that "the majority of one-egg pairs not only are fully concordant as to the overt practice and quantitative rating of their aberrant sex pattern, but they even tend to be very similar in both the part taken in their individual sex activities and the visible extent of feminized appearance and behavior displayed by some of them" (Kallman's italics). He also pointed out that most of these twins had "developed their sexual tendencies independently and often far apart from each other, and that all of them deny categorically any history of mutuality in overt sex relations."

Altså i sammendrag: Blant toeggede tvillinger hadde begge i 11,5% av tilfellene helt homofile erfaringer og 42,3 noen homofile erfaringer. Blant eneggede tvillinger derimot var begge i 100% av tilfellene homofile.

 

According to their data, 52% (29/56) of monozygotic cotwins, 22% (12/54) of dizygotic cotwins, and 11% (6/57) of adoptive brothers were homosexual.

Altså, sannsynligheten for at eneggede tvillinger begge er homofile er mer enn dobbelt så stor som for at toeggede er det, som igjen er dobbelt så stor som at ikke-biogiske (adopterte) brødre er det.

 

Hvis gener ikke er medvirkende her, hvordan forklarer du forskjellen mellom de tre gruppene?

 

Når motstandere av den genetiske forklaringen sier at "siden sammenhengen ikke er 100% så kan det ikke være genetisk", så ignorerer de stigmatisering og en rekke andre forklaringer. At mange homofile aldri kommer ut av skapet er ingen ukjent sak.

 

Edit: Kilde

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Det er det ingen som har sagt heller. Akkurat som med heterofile. Like rettigheter for alle :woot:

 

Det er jo det som er. Noen blander rettigheten til å få lov til å adoptere, med retten til å få barn. Altså- man skal alle ha lik mulighet til å få lov til å adoptere, men ikke rett til å adoptere/få barn. Stor forskjell. Men jeg tror vi er enig:)

Lenke til kommentar
Fordi barn har godt av en kvinne- og en mansskikkelse hvor de vokser opp?

 

Så om man er to mannfolk, så har ikke ungen sjans til og ha kvinnelige roller i sitt liv?

Du ser ikke fordelen med en mann og en kvinne?

 

Når motstandere av den genetiske forklaringen sier at "siden sammenhengen ikke er 100% så kan det ikke være genetisk", så ignorerer de stigmatisering og en rekke andre forklaringer. At mange homofile aldri kommer ut av skapet er ingen ukjent sak.

Om det hadde vært utelukkende genetisk hadde det, ja, vært 100 prosent. Du kan ikke seriøst mene heller at egentlig er det 100, men resten kommer ikke ut av skapet.

 

Hvis gener ikke er medvirkende her, hvordan forklarer du forskjellen mellom de tre gruppene?

Akkurat at familier hvor minst en person er homofil, gjør det mer sannsynlig at flere også blir det, kan også vris på og brukes som argument for at det betyr at det er miljøet som gjør det.

Lenke til kommentar

Når motstandere av den genetiske forklaringen sier at "siden sammenhengen ikke er 100% så kan det ikke være genetisk", så ignorerer de stigmatisering og en rekke andre forklaringer. At mange homofile aldri kommer ut av skapet er ingen ukjent sak.

Om det hadde vært utelukkende genetisk hadde det, ja, vært 100 prosent. Du kan ikke seriøst mene heller at egentlig er det 100, men resten kommer ikke ut av skapet.

Spørsmålet er ikke om det er utelukkende genetisk, men om det er genetisk. At miljø og andre faktorer påvirker oss er opplagt. Ditt utsagn var at "om en tvilling er homo viser studier at den andre ikke pleier å være det." Det er direkte feil enten prosenten er 50 eller 100. Studiene viser en markant høyere sannsynlighet for at den andre er homofil også.

 

Hvis gener ikke er medvirkende her, hvordan forklarer du forskjellen mellom de tre gruppene?

Akkurat at familier hvor minst en person er homofil, gjør det mer sannsynlig at flere også blir det, kan også vris på og brukes som argument for at det betyr at det er miljøet som gjør det.

Ja, men her er det snakk om familier hvor minst en er homofil, og hvor undersøkelsen viser at sannsynligheten er markant høyere for at den andre er det blant eneggeden tvillinger (som deler alle gener) enn toeggede (som ikke gjør det), under ellers like familiære forhold.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Når motstandere av den genetiske forklaringen sier at "siden sammenhengen ikke er 100% så kan det ikke være genetisk", så ignorerer de stigmatisering og en rekke andre forklaringer. At mange homofile aldri kommer ut av skapet er ingen ukjent sak.

Om det hadde vært utelukkende genetisk hadde det, ja, vært 100 prosent. Du kan ikke seriøst mene heller at egentlig er det 100, men resten kommer ikke ut av skapet.

Spørsmålet er ikke om det er utelukkende genetisk, men om det er genetisk. At miljø og andre faktorer påvirker oss er opplagt. Ditt utsagn var at "om en tvilling er homo viser studier at den andre ikke pleier å være det." Det er direkte feil enten prosenten er 50 eller 100. Studiene viser en markant høyere sannsynlighet for at den andre er homofil også.

Men stod det at de fleste av homoens tvillinger var homofile? Vet det er høyere sannsynlighet, men det gjør vel ikke utsagnet mitt feil?

Lenke til kommentar
Men kollektiv adferd kan endres.

Kan vi bruke noe av dette på integreringsproblematikken også, når vi først er i gang?

Du må først fortelle meg hva du er ute etter at jeg skal kommentere, så skal jeg gjøre det.

Du har sikkert hørt om Elias, den 8-årige norske gutten som ikke fikk venner på en osloskole der 97 prosent hadde fremmedspråklig bakgrunn: - Når du spiser gris så kommer du til djevelen (NRK.no). «Han [Elias] snakker om ‘vi norske’ og ‘de muslimene’, ikke ‘de som er brune i huden’. Det handler ikke om farge, det har jeg skjønt,» fortalte moren.

 

På min egen ungdomsskole var også etnisk norske i mindretall. Den bisarre følgen var at de norske guttene kaptes om å utkonkurrere tyrkerne i å være overtydelig macho og heteroseksuelle. Det desidert verste en gutt kunne beskyldes for, var å være «homo».

 

Jeg var overlykkelig over å være heterofil i den sammenhengen.

Lenke til kommentar

Jeg er en av de som er imot den derre "Homo er ikke noe man blir, det er noe man er".

 

Jeg tror også at flere barn vil utvikle seg til å bli homofile hvis de har to foreldre av samme kjønn.

Det er for meg likegyldig hva for gjør på soverommet sitt men det blir feil å "avle" opp homofile.

 

Det blir feil i forhold til hvordan vi er skapt av naturen å være homofil. Uten å ha lest igjennom hele denne tråden har jeg aldri sett bevis på at homofili er naturlig. Altså at man er homofil og at det ikke er noe man blir.

 

 

Et annet aspekt er jo at hvis homofile kan adoptere er det jo mange barn i verden som får et bedre liv enn det som ligger foran dem fra begynnelsen.

 

Når jeg tenker etter har jeg ingen argumenter verken for eller imot at homofile skal få adoptere men jeg ser mange ulemper/problemer for både barn og foreldre.

Jenter knytter ofte sterkere bond med sin far og gutter med sin mor, noe jeg selv har erfart, å da synes jeg blir det litt feil for en jente å skulle ha to mødre.

Å hvordan skal to fedre kunne lære sin datter om menstruasjon å alt det der når den tid kommer uten noen erfaringer?

 

Det er nok mange ting jenter heller vil snakke med sin mor om enn sin far.

 

 

/engasjert slutt

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...