Gå til innhold

Syns du homofile har rett til barn?


g@bb@

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er dumt du ikke forstår hva jeg mener.. det er mulig jeg har trøbbel med å ordlegge meg riktig altså.

Det jeg mente å si var at det var vel ikke det vi egentlig diskuterte, om homofile skal få rett til å redde barn?

 

Når man diskuterer dette temaet så må man ta hele bilde til betraktning, ellers vil det kun bli enveiskjørt og man får ikke nye innblikk i begrunnelsen om hvorfor de homofile skal få lov til og være en del av løsningen.

 

Selvfølgelig skal vi tenke på barna, det har jeg jo sagt hele tida. Men jeg reagerer på at homofil adopsjon fremstilles som noe saliggjørende som skal redde alle verdens barn. INGEN må få adoptere barn helt ukritisk, hverken heterofile eller homofile, kun fordi barnet er i en vanskelig situasjon. Det finnes jaggu min hatt så mange dårlige foreldre i dette landet også, uavhengig av legning eller hudfarge eller religion eller whatever.

 

Som sagt, vi må alle prøve og redde verden på vår måte litt etter litt, og homofile kan gjøre dette ved adopsjon og samtidig fylle sitt eget behov for familie, som ungen igjen tjener masse på. Jeg ser ikke noen bakdeler ved dette. Og homofile blir vurdert på lik linje med heterofile ved adopsjon, hvis ikke mer grunnet deres legning.

Lenke til kommentar
Ikke dersom det blir vanlig at homofile og lesbiske har barn.

 

Dessuten er det mobberne som bør bli straffet, ikke de som har valgt å leve en annen livsstil enn det som er normalt i henhold til bibelske skrifter.

 

Det blir nok aldri helt "vanlig" at homofile og lesbiske får rett til å oppdra et barn.

Lenke til kommentar
Ikke dersom det blir vanlig at homofile og lesbiske har barn.

 

Dessuten er det mobberne som bør bli straffet, ikke de som har valgt å leve en annen livsstil enn det som er normalt i henhold til bibelske skrifter.

 

Pr dags dato er det er det ikke vanlig at homofile/lesbiske har barn.

Jeg er enig i at mobberne burde straffes, men slik funngerer ikke verden. Er de som blir mobbet som må ta den verste støyten.

Lenke til kommentar

Det var heller ikke vanlig at negere satt foran i bussen, men vips så kom lille Rosa Parks og kickstarta hele prosessen.

 

Dette er dømt til og bli mer og mer vanlig, hvorfor? jo fordi homofile kommer alltid til og finnes og de kommer alltid til og kjempe for sin rett. Og fler og fler begynner og se dette i et annet lys.. forhåpentligvis.

Lenke til kommentar
MAN ER IKKE STERIL DERSOM MAN HAR FYSISK MULIGHET TIL Å FORPLANTE SEG.

 

Man er per definisjon steril om man ikke har mulighet til forplanting. Det er ytters få homofile som har denne muligheten. Uenig med definisjonen? Stakkars deg.

 

Det gale du har skrevet er alt det ignorante pisspreiket, inkludert vrøvlet om "forsvinne fra genbassenget". Du ignorerer det folk har sagt om at homoseksuell atferd eksisterer innenfor omtrent alle dyrearter, og at det faktisk kan ha flere fordeler? Ikke rart du har meningene du har, du nekter jo å ta til deg fakta.

 

Du mener at homoseksuell atferd kan ha fordeler når det kommer til reproduksjon samtidig som du kaller meg ignorant?

 

Ohh the irony!

 

Anbefalt lesestoff til Pricks: "The selfish gene" Richard Dawkins.

Lenke til kommentar
MAN ER IKKE STERIL DERSOM MAN HAR FYSISK MULIGHET TIL Å FORPLANTE SEG.

Man er per definisjon steril om man ikke har mulighet til forplanting. Det er ytters få homofile som har denne muligheten. Uenig med definisjonen? Stakkars deg.

Så godt som alle homofile har muligheten til forplantning, de benytter seg bare ikke av den. De mangler lysten, ikke evnen.

 

1 ikke forplantningsdyktig: sterile kvinner og menn; som mangler befruktningsdyktige kjønnsceller:

Homofile mangler ikke befruktningsdyktige kjønnsceller.

 

1. Ufruktbar, som ikke kan få barn

Homofile er ikke ufruktbare. Det er mange homofile som blir fedre og mødre på naturlig vis.

 

Sterilitet betyr ufruktbarhet og forekommer både hos mennesker, dyr og planter, og er fraværet av evnen til å bære frem barn/frukt.

Homofile mangler som sagt ikke evnen, bare lysten. En homofil mann og en lesbisk kvinne kan - om de skulle ønske det - utmerket godt ha samleie, siden det kun krever mekanisk stimulans fra begges side.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Nei, dette syns jeg blir helt feil.

 

Kalvene dems kommer garantert til å bli mobbeofre på skolen, og det er ikke noe å tvile på en gang. Stakkars unger.

 

Du legitimerer mobbing med den holdningen.

 

Skal man først tillate det, mener jeg at man må satse på en masseadopsjon blant homofile, slik at det blir jævlig vanlig å ha homofile foreldre.

 

Følgende argumenter har blitt tilbakevist i denne tråden:

 

1. Fruktbarhetsargumentet

2. Mobbeargumentet

3. Naturlighetsargumentet

 

Noen jeg har glemt, kanskje?

Endret av buskmannen
Lenke til kommentar
Du legitimerer mobbing med den holdningen.

Mobbing er en realitet, samme hvilken holdning folk her inne har. Forstår du ikke det, så stikk til en anna tråd.

Dette er et diskusjonsforum. De eneste som eventuelt bør stikke noe som helst sted er de som ikke godtar at brukere har andre meninger enn dem selv. (Så lenge de er saklige og høflige når de argumenterer for det.)

 

At mobbing er en realitet er det ingen som bestrider. Men kollektiv adferd kan endres. Det er mange ting man ble mobbet for før som ikke er noen mobbegrunn idag. Barn med ateistiske foreldre ble mobbet når jeg var barn, fordi det var så uvanlig. Barn med annen hudfarge likeså. Tenk hvordan fargede amerikanere hadde det for 50 år siden. Idag blir de presidenter, og homofile blir statsministere. Tidene skifter, og selvsagt vil homofile foreldre bli mer vanlig og dermed mer akseptert blant både barn og voksne.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...