Gå til innhold

Syns du homofile har rett til barn?


g@bb@

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå er du tilbake og argumenterer med hva som er naturlig og unaturlig. Sterile kan ikke få barn. Mener du at sterile ikke bør få adoptere? Og mener du at antibiotika er synd?

 

Nå er saken slik at han mener at foreldre av motsatt kjønn får/adopterer barn. Selvfølgelig skal disse få lov til dette fordi her har en både mors- og farsrollen. Dette gjør at barnet blir påvirket av begge kjønn.

 

Jeg regner med at homofile/lesbisk også bruker antibiotika. Det er ikke bare hetrofile som bruker det. :p

 

Hva er forskjellen på heterofile og homofile, utenom seksuell legning?

 

Ingenting, men det er dette saken dreier seg om....deres seksuelle legning!

 

Hvorfor tenker du ikke på barna når det gjelder negeradopsjon?

 

Det er også noe helt annet. Her får barna foreldre av forskjellig kjønn.

Lenke til kommentar

Så mange barn i nød idag som trenger et trygt hjem, også skal folk la disse barna lide fordi de tror at kanskje muligens en liten sjanse for at barnet skal bli påvirket av det på en eller annen måte. Faen så egoistisk :hrm:

 

Det er snakk om og redde barna samtidig som at et foreldrepar får ønsket sitt oppfyllt. Alle vinner.. Hva er problemet??

 

Er homofile virkelig så skremmende nå i 2009? Har vi ikke sett fler og fler komme ut og som er vanlige normale hyggelige mennesker med gode jobber og fremtidsutsikter? Virker Arve Juritzen som en uskikket far?

Lenke til kommentar
Så mange barn i nød idag som trenger et trygt hjem, også skal folk la disse barna lide fordi de tror at kanskje muligens en liten sjanse for at barnet skal bli påvirket av det på en eller annen måte. Faen så egoistisk

 

Det er snakk om og redde barna samtidig som at et foreldrepar får ønsket sitt oppfyllt. Alle vinner.. Hva er problemet??

 

Hvor mange barn fra Kina e.l tror du kommer til å ende opp hos et homofilt par dersom Norge lar homofile bli "vurdert som adoptivalternativer" eller hva det er de kaller det?

 

Hørt om det homofile paret i Sverige som adopterte et barn fra USA? Rart at man velger å adoptere fra et av verdens rikeste land når man har mulighet til å adoptere barn som virkelig trenger det.

Lenke til kommentar
barn med homofile foreldre vil nok uansett bli mobbet, slik er bare barn.

 

At det i vårt land er vanlig å mobbe homofile, skyldes vår kristne kulturarv. Det er ingen selvfølge at det må være slik. I det gamle Hellas hadde homsene nesten gudestatus. Har du noen kilder på at barn med homofile foreldre vil bli mobbet mer enn negerbarn?

Det er ingen selvfølge at det må være slik, nei. Men det er sånn det er. Punktum. Om de ville blitt mobbet mer enn negerbarn vet jeg ikke, men hvorfor skal de bli mobbet i det hele tatt? Selv om folk blir mobbet av diverse grunner, så trenger vi jo ikke føye dem inn i rekken.

Lenke til kommentar
Hvor mange barn fra Kina e.l tror du kommer til å ende opp hos et homofilt par dersom Norge lar homofile bli "vurdert som adoptivalternativer" eller hva det er de kaller det?

 

Nå er det ikke homofiles oppgave og redde verden.. Men alle monner drar, og de barna som faktisk blir reddet fra en uverdig hverdag, ja de er definitivt verdt og legge vekk fordommene for. Falske fordommer i mine øyne. Egoistiske fordommer.

 

Hørt om det homofile paret i Sverige som adopterte et barn fra USA? Rart at man velger å adoptere fra et av verdens rikeste land når man har mulighet til å adoptere barn som virkelig trenger det.

 

 

Barnet hadde ingen som ville ha det, do the math yourself..

Lenke til kommentar
Så mange barn i nød idag som trenger et trygt hjem, også skal folk la disse barna lide fordi de tror at kanskje muligens en liten sjanse for at barnet skal bli påvirket av det på en eller annen måte. Faen så egoistisk :hrm:

 

Det er snakk om og redde barna samtidig som at et foreldrepar får ønsket sitt oppfyllt. Alle vinner.. Hva er problemet??

 

Er homofile virkelig så skremmende nå i 2009? Har vi ikke sett fler og fler komme ut og som er vanlige normale hyggelige mennesker med gode jobber og fremtidsutsikter? Virker Arve Juritzen som en uskikket far?

 

La meg nå først og fremst få poengtere en enkel sak; jeg kommer sannsynligvis aldri til å gjøre noe som helst for å hindre noen som helst i å adoptere et barn. Til syvende og sist blir det opp til den enkelte hva den ønsker å gjøre, og det er i prinsippet ikke min business om noen ønsker å adoptere et barn, enten det er snakk om homofile eller heterofile eller hvem som helst.

 

Det jeg sier er at jeg er skeptisk til ideen, ja..men det betyr ikke nødvendigvis at jeg er mot det. Ting er sjelden så svart-hvitt.

 

Når det er sagt, så har det vel aldri vært snakk om å "la homofile på adoptere barn som er i nød"?

Det er et meget tynt argument, men ja, hvis det er det som er intensjonen, å redde et barn, så bør nesten hvem som helst få adoptere. Men dessverre så er det ikke alltid slik at det er intensjonen, virker det som.

 

Om homofile er skremmende? Ja, for enkelte, definitivt. Men det er synd, ja. Det finnes vel ingen grunn til at homofile skal være skremmende for noen som helst.

 

Og du, buskmannen, som smeller i vei om debatt-skills?? Stikk fingeren litt i jorda nå, les gjennom hva du skriver, og dropp kildemaset.

Du maler i vei om negere og negerbarn og negeradopsjon som om det var noe skittent og ekkelt, skjerp deg. Du skyter fra hofta i hytt og pine og gevær, og treffer deg selv i foten i ett kjør. Du diskriminerer jo like ille som alle andre?

 

Om jeg har kilder? Ja, hele tråden her er kilden min.

Lenke til kommentar
Når det er sagt, så har det vel aldri vært snakk om å "la homofile på adoptere barn som er i nød"?

Det er et meget tynt argument, men ja, hvis det er det som er intensjonen, å redde et barn, så bør nesten hvem som helst få adoptere. Men dessverre så er det ikke alltid slik at det er intensjonen, virker det som.

 

Åja, så etablerte trygge familier gir vekk barn gratis i disse dager? Det tilbudet der har ikke jeg fått med meg.. Å "redde" et barn betyr ikke nødvendigvis at ungen lever i et u-land, et barn her i Norge trenger også og reddes om h*n ikke har et godt hjem eller bor i en midlertidig løsning. Trygghet er nøkkelordet.

Lenke til kommentar
Når det er sagt, så har det vel aldri vært snakk om å "la homofile på adoptere barn som er i nød"?

Det er et meget tynt argument, men ja, hvis det er det som er intensjonen, å redde et barn, så bør nesten hvem som helst få adoptere. Men dessverre så er det ikke alltid slik at det er intensjonen, virker det som.

 

Åja, så etablerte trygge familier gir vekk barn gratis i disse dager? Det tilbudet der har ikke jeg fått med meg.. Å "redde" et barn betyr ikke nødvendigvis at ungen lever i et u-land, et barn her i Norge trenger også og reddes om h*n ikke har et godt hjem eller bor i en midlertidig løsning. Trygghet er nøkkelordet.

 

Men snakker vi om å redde barn, eller om det er rett å la homofile få adoptere barn?

Som jeg sa, er intensjonen ene og alene å redde et barn fra elendighet, enten det er norsk eller amerikansk eller colombiansk, så bør nesten hvem som helst få lov til det så lenge den eller de viser seg skikket til å ta seg av et barn på best mulig måte for barnet.

 

SÅ kan man jo diskutere hva som er best mulig for barnet...

Endret av jonlem
Lenke til kommentar

Du skjønner ikke sammenhengen med det at barn blir reddet av homofile? Det er ikke slik at barn blir satt ut for adopsjon for moro skyld! De trenger foreldre, og det er nok av barn der ute som er desperate om de er gamle nok til og forstå eller ikke.. Og det er nettopp da vi må tenke for disse små barna/babyene. Gi dem en trygg oppvekst med mye omsorg og kjærlighet. Ikke la dem sitte igjen i fella fordi vi tror at kanskje ungen muligens kan bli erta på skolen!

 

 

Jeg har ikke ord..

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Hvor tar du 1/4 fra? Men det er uansett irrelevant siden genene til den homofile personen siden genene til den homofile personen forsvinner fra genbassenget. Merk at jeg kun snakker om genene til den homofile personen, og ikke alle homofiles gener. Det er uansett ikke slektens gener som skal videreføres, men dine egne.

 

I praksis er selvsagt alle menneskers genmateriale nesten helt likt, men statistisk vil halvparten (beklager at jeg kom til å skrive 1/4) av din bror eller søsters genmateriale være helt identisk med ditt eget . Om du får barn og overfører et gen til ditt avkom, eller om din bror får et barn og overfører det samme genet til sitt avkom, er to like situasjoner; det er ingen forskjell på "ditt" gen og din brors gen. Om din bror får to eller flere barn, er dette slett ikke et dårlig alternativ til at du får ett, sett fra en evolusjonært perspektiv.

Lenke til kommentar
Du skjønner ikke sammenhengen med det at barn blir reddet av homofile? Det er ikke slik at barn blir satt ut for adopsjon for moro skyld! De trenger foreldre, og det er nok av barn der ute som er desperate om de er gamle nok til og forstå eller ikke.. Og det er nettopp da vi må tenke for disse små barna/babyene. Gi dem en trygg oppvekst med mye omsorg og kjærlighet. Ikke la dem sitte igjen i fella fordi vi tror at kanskje ungen muligens kan bli erta på skolen!

 

 

Jeg har ikke ord..

 

Det er dumt du ikke forstår hva jeg mener.. det er mulig jeg har trøbbel med å ordlegge meg riktig altså.

Det jeg mente å si var at det var vel ikke det vi egentlig diskuterte, om homofile skal få rett til å redde barn?

 

Selvfølgelig skal vi tenke på barna, det har jeg jo sagt hele tida. Men jeg reagerer på at homofil adopsjon fremstilles som noe saliggjørende som skal redde alle verdens barn. INGEN må få adoptere barn helt ukritisk, hverken heterofile eller homofile, kun fordi barnet er i en vanskelig situasjon. Det finnes jaggu min hatt så mange dårlige foreldre i dette landet også, uavhengig av legning eller hudfarge eller religion eller whatever.

Lenke til kommentar
Om man ikke har mulighet til å få barn som har dine gener, så er man vel per definisjon steril?

MAN ER IKKE STERIL DERSOM MAN HAR FYSISK MULIGHET TIL Å FORPLANTE SEG.

 

Ellers lurer jeg på hva galt jeg har skrevet siden så mange av dere føler dere trenger å påpeke at homofile ikke er sterile fra et biologisk synspunkt og at jeg liksom tror at homofili vil forsvinne fra genbassenget etterhvert fordi de ikke får ført videre sine gener. Trodde det var common sense at homofili ikke var arvelig jeg...

Det gale du har skrevet er alt det ignorante pisspreiket, inkludert vrøvlet om "forsvinne fra genbassenget". Du ignorerer det folk har sagt om at homoseksuell atferd eksisterer innenfor omtrent alle dyrearter, og at det faktisk kan ha flere fordeler? Ikke rart du har meningene du har, du nekter jo å ta til deg fakta.

 

 

 

Nesten alle formene for mobbing som du nevner går ann å endre. F.eks kan du ta laserbehandling for å bli kvitt briller.

Nei det kan du ikke. Øynene må være ferdig utviklet, og synet bør ha vært stabilt i 5-10 år. For barn er briller det beste og sikreste fordi øynene enda er under utvikling, og operasjoner, linser, osv. kan potensielt være skadelig på sikt.

 

Mobbing som følge av at foreldrene dine er av samme kjønn går ikke ann å endre.

Jovisst. Det er bare å slå ned på slike barabariske holdninger, det.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...