Gå til innhold

Syns du homofile har rett til barn?


g@bb@

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Absolutt ingen har noen som helst form for rett til å få barn. Hverken heterofile eller homofile.

Å få barn bør for alle oppegående mennesker oppfattes som et privilegium og en gave.

 

Om homofile bør ha rett til å adoptere på lik linje med heterofile, blir en helt annen sak..

Det er mange spørsmål som bør stilles i så måte.

Kan et homofilt par stille alle behov et barn har? Personlig er jeg tvilende til det, og jeg er tilbøyelig til å tro det er unaturlig for et barn å vokse opp med to fedre eller to mødre.

På samme måte som det for mange barn er problematisk å vokse opp med kun en far eller kun en mor...

 

Samtidig har jeg absolutt forståelse for at også homofile føler "den biologiske klokken" eller noe og ønsker seg barn.

 

Uansett bør barnets behov og velvære stå i fokus i en slik sak, ikke de voksnes "rettigheter" eller ønsker..

Jeg er stygt redd for at det er mye egoisme ute og går her i verden sånn sett. Plenty med saker der parforhold og ekteskap går på trynet, og barna er de som får svi. Det er en synd og en skam!

 

En annen ting som slår meg, er de etiske aspektene ved feks lesbiske som får kunstig befruktning fra sannsynligvis ukjente menn, fordi de ønsker seg barn. Der også er jeg redd barnet kommer litt i andre rekke. I såfall blir det FEIL!

Skal sies at jeg ikke vet mye konkret om slikt, har bare såvidt hørt om det..men jeg synes det stinker litt.

 

 

(Sorry, makta ikke lese gjennom hele tråden, jeg antar at mesteparten av det jeg sier er nevnt før, men jeg ville bare få ut min mening om dette..)

Lenke til kommentar
Om homofile bør ha rett til å adoptere på lik linje med heterofile, blir en helt annen sak..

Det er mange spørsmål som bør stilles i så måte.

Kan et homofilt par stille alle behov et barn har? Personlig er jeg tvilende til det, og jeg er tilbøyelig til å tro det er unaturlig for et barn å vokse opp med to fedre eller to mødre.

På samme måte som det for mange barn er problematisk å vokse opp med kun en far eller kun en mor...

 

Kan noen vennligst nevne noen av disse bakdelene ved og ha to foreldre av samme kjønn? Dessuten så har disse homofile andre medlemmer i familien også som kan stille opp for barnet, akkurat som alle heterofile par har. Untaurlig er din tolkning av det, det finnes til og med homofile dyr som er foreldre sammen! Tro det eller ei..

 

Nå til dags finnes det så mange forskjellige familieløsninger, ingen er bedre enn den andre bare fordi man er vant med kun den ene familiesitasjonen som mor/far/unge.

 

En annen ting som slår meg, er de etiske aspektene ved feks lesbiske som får kunstig befruktning fra sannsynligvis ukjente menn, fordi de ønsker seg barn. Der også er jeg redd barnet kommer litt i andre rekke. I såfall blir det FEIL!

Skal sies at jeg ikke vet mye konkret om slikt, har bare såvidt hørt om det..men jeg synes det stinker litt.

 

:blink: Får ikke alle andre også barn fordi det er det de ønsker seg? Hvordan de får barn må jo være opp til den enkelte og avgjøre, hovesaken er jo at barna blir ivaretatt. Og en person som går til de grader og går igjennom prosessen ved kunstig befruktning osv, skulle jeg tro hadde gode intensjoner og et sterkt ønske om og få barn. Tviler på at personen gjør alt dette for så og sette barnet i andre rekke.

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Nei, det stemmer ikke at moderne teknologi er nødvendig for å føre dine gener videre. Du får 50% av ditt arvemateriale fra din far, og 50% fra din mor. Altså vil 1/4 av din bror eller søsters arvemateriale være identisk med ditt eget. De er altså helt like dine egne gener, og disse fører du videre om du beskytter din slekt, selv om du ikke får barn selv.

 

Hvor tar du 1/4 fra? Men det er uansett irrelevant siden genene til den homofile personen siden genene til den homofile personen forsvinner fra genbassenget. Merk at jeg kun snakker om genene til den homofile personen, og ikke alle homofiles gener. Det er uansett ikke slektens gener som skal videreføres, men dine egne.

 

Men nå har ikke homofili forsvunnet, og finnes i omtrent alle dyrearter. Har du tenkt til å slutte å spy ut svada snart?

 

Om et menneske ikke viderefører sine gener, da forsvinner denne personens gener fra genbassenget. Trenger ikke å feiltolke det jeg skriver med vilje.. Men det var vel kanskje litt for uklart for deg?

 

 

Jo, det stemmer at at homofile ikke kan føre sine gener videre uten hjelp av moderne teknologi.

Jeg kan ikke fatte at det er mulig å påstå noe sånt? Man blir ikke steril av å være homofil. Altså er man i stand til å få barn.

 

Hørte en fortelling fra en av homsene på mess tv, han hadde tvunget seg selv til å ha sex med et kvinnfolk i ung alder og for ham så føltes dette som en voldtekt eller noe sånt. Ikke at han er representabel for alle homsene der ute, men det høres jo litt rart ut at man skal gå rundt å ha sex med et kjønn man ikke er tiltrukket av.

 

Joda, homofile kan inngå en eller annen syk avtale en person fra de motsatte kjønn og på den måten få seg en unge. Men de kan ikke føre genene sine videre ved hjelp av konvensjonelle metoder(trodde de fleste forstod at dette låg i kortene)

 

Om man ikke har mulighet til å få barn som har dine gener, så er man vel per definisjon steril?

 

Ellers lurer jeg på hva galt jeg har skrevet siden så mange av dere føler dere trenger å påpeke at homofile ikke er sterile fra et biologisk synspunkt og at jeg liksom tror at homofili vil forsvinne fra genbassenget etterhvert fordi de ikke får ført videre sine gener. Trodde det var common sense at homofili ikke var arvelig jeg...

 

Note to self: Folk må ha inn ting med teskje, og "dont assume intelligence".

Lenke til kommentar
Det eneste problemet med homofil adopsjon er mobbefaktoren, ved å ikke la homoflie få adoptere, signaliserer man at det er greit å mobbe homser. Her må man rett og slett bryte en barriere..

Jeg er enig. Man kan ikke la bøllene vinne på walkover, da vil vi aldri komme noen vei.

 

Så kan man synes det er galt å la barn "ta støyten", men det kan man si i så mange sammenhenger. Ingenting tyder på at dette problemet er verre en andre ting barn blir ertet for. Da får vi heller sette inn særskilte tiltak for å motvirke problemet. (For eksempel å flytte mobberne i stedet for offeret om de ikke gir seg.)

 

Mobbing er uansett ikke et godt nok argument for forskjellesbehandling. Skulle man hindret alt sånt måtte man nektet foreldre å flytte, siden barn som kommer utenbys fra mobbes for språket. Man måtte nektet dem å gi barna briller, siden det er grunn for mobbing. Man måtte nektet folk med rødt hår og fregner å få barn, fordi barna ville bli mobbet om de arvet det. Man måtte nektet religiøse minoriteter (eller f. eks ateister på Sørlandet eller Oslo øst) å få barn, fordi barna ville bli mobbet for det. Man måtte innført skoleuniformer for å hindre mobbing på grunn av klærne, tvunget dem til å like pop istedet for klassisk musikk, spille fotball istedet for å lese lekser, og en masse andre ting som påvirker om barn mobbes.

 

Men saken er selvsagt at ingen av disse tingene legitimerer mobbing, derfor skal vi ikke forby dem, men mobbingen, og ikke lage stengsler for disse barne og deres foreldre, men for mobberne.

 

Og det gjelder også homofile foreldre og deres barn. Mobbing er et argument for å fjerne mobbingen, ikke de potensielle årsakene.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Det eneste problemet med homofil adopsjon er mobbefaktoren, ved å ikke la homoflie få adoptere, signaliserer man at det er greit å mobbe homser. Her må man rett og slett bryte en barriere..

Jeg er enig. Man kan ikke la bøllene vinne på walkover, da vil vi aldri komme noen vei.

 

Så kan man synes det er galt å la barn "ta støyten", men det kan man si i så mange sammenhenger. Ingenting tyder på at dette problemet er verre en andre ting barn blir ertet for. Da får vi heller sette inn særskilte tiltak for å motvirke problemet. (For eksempel å flytte mobberne i stedet for offeret om de ikke gir seg.)

 

Mobbing er uansett ikke et godt nok argument for forskjellesbehandling. Skulle man hindret alt sånt måtte man nektet foreldre å flytte, siden barn som kommer utenbys fra mobbes for språket. Man måtte nektet dem å gi barna briller, siden det er grunn for mobbing. Man måtte nektet folk med rødt hår og fregner å få barn, fordi barna ville bli mobbet om de arvet det. Man måtte nektet religiøse minoriteter (eller f. eks ateister på Sørlandet eller Oslo øst) å få barn, fordi barna ville bli mobbet for det. Man måtte innført skoleuniformer for å hindre mobbing på grunn av klærne, tvunget dem til å like pop istedet for klassisk musikk, spille fotball istedet for å lese lekser, og en masse andre ting som påvirker om barn mobbes.

 

Men saken er selvsagt at ingen av disse tingene legitimerer mobbing, derfor skal vi ikke forby dem, men mobbingen, og ikke lage stengsler for disse barne og deres foreldre, men for mobberne.

 

Og det gjelder også homofile foreldre og deres barn. Mobbing er et argument for å fjerne mobbingen, ikke de potensielle årsakene.

 

Geir :)

 

Nesten alle formene for mobbing som du nevner går ann å endre. F.eks kan du ta laserbehandling for å bli kvitt briller. Mobbing som følge av at foreldrene dine er av samme kjønn går ikke ann å endre. Foreldrene vil alltid ha samme kjønn. Derfor mener jeg at det er vanskeligere å bli kvitt mobbing som følge av at en har homofile eller lesbiske foreldre.

 

Jeg mener at homofile/lesbiske par bør ha muligheten til å adopetere barn, men de bør tenke seg godt om. Hva vil dette barnet tenke om å ha foreldre av samme kjønn? Dette barnet vil oppdage at det er ganske unormalt, og det vil også barna på skolen. Barn legger utrolig fort merke til unormaliteter.

 

En annen sak er at dette ikke er naturlig. Mennesker er en blanding av mor og far, og jeg mener barnet har det best ved å ha foreldre av motsatt kjønn.

Lenke til kommentar

Latterlig! Mener du at alle barn med dårlig syn bør få laserbehandling? Mener du at svarte foreldre bør tenke seg godt om før de får barn? Mener du at vaskedamer bør tenke seg godt om før de får barn? Mener du at ugifte foreldre bør tenkes seg godt om før de får barn, slik at ikke ungene blir kalt uekte barn?

Endret av buskmannen
Lenke til kommentar
Barn legger utrolig fort merke til unormaliteter.

 

Hva hvis faren er statsminister? Er det normalt? Bør statsministere vokte seg for å få barn av frykt for at klassekameratene skal legge merke til unormaliteten?

 

En annen sak er at dette ikke er naturlig.

 

Totalt irrelevant. Du argumenterer for at barn med dårlig syn bør gjennomgå laseroperasjon. Er DET naturlig?

 

barnet har det best ved å ha foreldre av motsatt kjønn.

 

Kilde?

 

Jeg mener at barn burde slippe denne byrden.

 

Hvilke andre byrder mener du de bør slippe? Å ha dverger som foreldre? Vaskehjelp? Negere?

Lenke til kommentar
Latterlig! Mener du at alle barn med dårlig syn bør få laserbehandling? Mener du at svarte foreldre bør tenke seg godt om før de får barn? Mener du at vaskedamer bør tenke seg godt om før de får barn? Mener du at ugifte foreldre bør tenkes seg godt om før de får barn, slik at ikke ungene blir kalt uekte barn?

 

Barn me dårlig syn burde få laser behandling ja.

Svarte foreldre er like gode foreldre som hvite(Skjønner ikke hva det har med homofile å gjøre)

Mange vaskedamer har barn, ser ikke at ungene blir mobbet av den grunn.

Ugift eller ikke gift er opp til den enkelte. Jeg er ateist og kommer av den grunn aldri til å gifte meg. Har 2 barn å ingen av dem blir mobbet.

 

Synes dette ble noe usaklige påstander fra din side

Lenke til kommentar
Barn me dårlig syn burde få laser behandling ja.

 

Av foreldrene eller Staten? For å hindre mobbing? Du vet at det er anbefalt aldersgrense på 18 år, og at synet bør ha vært stabilt i minst to år? Og du vil altså ha småunger under laseren?

 

Svarte foreldre er like gode foreldre som hvite

 

Ingen tvil om at homofile og lesbiske kan være like gode foreldre som oss "normale".

 

 

Så nå var plutselig ikke mobbingen et problem lenger?

 

Mange vaskedamer har barn, ser ikke at ungene blir mobbet av den grunn.

 

Du kan ikke argumentere mot forventning ved å vise til variasjon.

Endret av buskmannen
Lenke til kommentar
Nesten alle formene for mobbing som du nevner går ann å endre. F.eks kan du ta laserbehandling for å bli kvitt briller. Mobbing som følge av at foreldrene dine er av samme kjønn går ikke ann å endre. Foreldrene vil alltid ha samme kjønn. Derfor mener jeg at det er vanskeligere å bli kvitt mobbing som følge av at en har homofile eller lesbiske foreldre.

Nei, tvert om, faktisk er brilleeksemplet det eneste som går an å endre uten at det representerer en urimelig forskjellsbehandling eller inngrep i menneskers naturlige frihet. Homofile kan i teorien godt leve som enslige og dermed skjule sin legning, akkurat som troende kan skjule sin tro. Jeg synes ingen av dem skal.

 

Jeg mener at homofile/lesbiske par bør ha muligheten til å adopetere barn, men de bør tenke seg godt om. Hva vil dette barnet tenke om å ha foreldre av samme kjønn? Dette barnet vil oppdage at det er ganske unormalt, og det vil også barna på skolen. Barn legger utrolig fort merke til unormaliteter.

Barn med homofile foreldre betrakter seg ikke som unormale. At andre barn vil synes det er rart er synd, men ikke et uhåndterlig problem. Det viser seg at problemet er størst der foreldrenes legning blir kjent i tenårene. (Foreldre som kommer ut av skapet.) Der legningen er kjent fra barna er små vennes omgivelsene til det, og mobbingen er et mindre problem. Dette vil være tilfelle når homofile adopterer.

 

En annen sak er at dette ikke er naturlig. Mennesker er en blanding av mor og far, og jeg mener barnet har det best ved å ha foreldre av motsatt kjønn.

Et adoptivbarn er fortsatt en blanding av sin (biologiske) mor og far. De trenger rollemodeller av begge kjønn, men i dagens samfunn trenger disse slett ikke være barnets foreldre.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...