Gå til innhold

Syns du homofile har rett til barn?


g@bb@

Anbefalte innlegg

Absolutt. Alle brude jo nå fått med seg at barn med homofile foreldre ender opp slik som alle adre. Å oppdra et barn går ut på å lere den grunnverdiene i samfunnet; du skal ikke stjele osv.. og å sørge for at barnet for mat, drikke, klær o.l.

Dette kan homofile forldre klare like godt som heterofile.

Vi homofile er generelt mer liberale enn heterofile da, så våre barn kan nok ende opp som raddiser(ikke nødvendigvis noe galt i det).

Også kan det gå en litt en annen vei, der vi skjemmer bort barna våre fordi vi har såpass høye stillinger og godt med penger, slik at de blir bortskjemte drittunger og vil stemme Høyre.

 

Så egentlig så synes jeg det burde vurdereres hvorvidt vi burde få oppdra barn, vi er jo litt "annerledes" enn heteroer på mange måter, uansett hvordan du vender på det.

Endret av Yfirvaldr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Pivotal: Et virkelig berikende innlegg hvor du stort sett bare gjør narr av mine meninger.

 

Det klarer du fint å gjøre selv :) Jeg bare påpeker det så du også kanskje ser det.

 

At du er dårlig til å snekre og ikke kan å spille fotball sier vel mer om deg enn det sier om dine homofile bekjentskaper. Dine homofile bekjentskaper spiller ikke tilfeldigvis i toppserien i norsk kvinnefotball?

 

Liker du ikke mine fordommer så får det være ditt problem. Jeg er i det minste åpen om dem og jeg går heller ikke inn for å latterligjøre dem som har andre meninger enn meg.

 

Jeg latterliggjør ikke folk som har andre meninger enn meg. Men fordommer er latterlige og jeg har ikke tenkt til å gå inn for å ta dem mer seriøse enn de er.

 

Det viker som du er stappefull av massevis av fordommer og generaliseringer basert på legning, kjønnsroller, osv. Du blokkerer all fornuft og logikk ute og prøver deg med desperate pseudo-vitenskapelig henvisninger til evolusjonsteorien. Det meste du sier stemmer ikke og henger ikke på grei som et argument i denne diskusjonen.

Lenke til kommentar
Syns du homofile har rett til barn?

Selvsagt ikke. På lik linje som heterofile ikke har rett til barn.

 

De å ha barn er ingen rett. Men et gode.

 

Å leke med ordene tilføyer ikke debatten særlig mye. Poenget er selvsagt ikke om det å få barn bør være noen grunnlovsfestet rett, men at seksuell legning ikke skal være an avgjørende faktor når det blir bestemt hvem som skal få lov til å adoptere unger. Jeg forøvrig uenig med deg i at det ikke er en rett å få barn. Det å reprodusere er den eneste objektive meningen med livet, da mener jeg det bør være selvsagt at alle skal få lov til å la genene sine leve videre.

 

Slik jeg ser det er det godt mulig at barn som vokser opp med homofile foreldre kan få merke det i oppveksten, men den mulighete er jo der med så mange andre potensielle foreldre også. Skal rike\fattige få lov til å adoptere? Hva med overvektige? Det er ikke slike faktorer som i hovedsak bestemmer om et barn får en suksessrik barndom, derfor mener jeg det ikke bør vektlegges.

 

Ellers mener jeg på prinsippielt grunnlag at det ikke er staten sin oppgave å definere og bestemme hva som utgjør en god forelder. I så fall er det helt andre samfunssgrupper enn homofile som burde ekskluderes fra retten til å få barn, dumme folk og folk med annlegg for avhengighet for eksempel.

Lenke til kommentar

Goz: Forskjell på ha lov og ha rett.

 

I så fall er det helt andre samfunssgrupper enn homofile som burde ekskluderes fra retten til å få barn, dumme folk og folk med annlegg for avhengighet for eksempel.

 

Er ingen lover som sier at homofile ikke har lov til å få eller oppdra barn. Dette går på adoptering og der er det regler. Foreldrene må oppfyle sosiale, økonomiske og lignende krav for å få lov til å adoptere.

Lenke til kommentar
Jeg er homo, men gift med en lesbisk kvinne. Bør jeg få adoptere barn?

 

Så du er en mann som har avlagt et løfte overfor Gud og en lesbisk kvinne i en kirke? Jeg antar at vi snakker om kristelig ekteskap siden du har et kors i profil bildet. Elsker du denne kvinnen eller har dere inngått ekteskap for å få tilgang på de goder samfunnet har å by på? Skammer du deg ikke? Er det slike verdier du har planer om å videreføre om du får muligheten til å adoptere?

 

Om mine antakelser er korrekte så mener jeg at du ikke bør få adoptere barn. Det er vel også en fare for at du vil prøve å presse din kristne tro på dette barnet. Nei huff.

 

Om du ikke hadde vært gift med en lesbisk kvinne derimot og vært sammen i et stabilt forhold med en mann du elsker, ja da hadde jeg kanskje ment at det var ok at dere kunne fått adoptere et barn. Men det er jo selvsagt ikke ideelt for et barn å vokse opp med to foreldre av samme kjønn, men hvor ofte finner man ideele forhold? Sjelden.

Endret av toeblast
Lenke til kommentar

HolyCow: Ah, meget inntresang problemstilling ^^

Det er vel også en fare for at du vil prøve å presse din kristne tro på dette barnet. Nei huff.

 

Nå synes jeg påpressing av religiøs tro på barn ligger tett oppimot barnemishandling, men mener du faktisk at noen ikke skal få lov å adoptere/få barn pga deres religion?

Lenke til kommentar
Nå synes jeg påpressing av religiøs tro på barn ligger tett oppimot barnemishandling, men mener du faktisk at noen ikke skal få lov å adoptere/få barn pga deres religion?

 

Mener du at noen som driver med barnemishandling skal få lov til å adoptere barn?

 

Stop quoting me please! Siden du hele tiden trekker slutninger hvor det ikke er slutninger å trekke.

Lenke til kommentar
Til Joystick:

 

Hvor i all verden får du tallene dine ifra? Jeg vil ikke tilegne noen av disse påstandene noe som helst troverdighet. Og hva har homofile prester, argumentasjonsteknikk, og ikke minst din sympati for homofile med saken å gjøre?

 

For det første så tar jeg tallene utifra løse luften, for det andre så hinter jeg ikke til homofile prester men til homofiles press på den norske kirke om å få lov til å gifte seg selv om den kristne kulturarv har et ganske klart syn på denne saken. Jeg er ikke religiøs, men jeg mener de religiøse skal få ha religionen sin i fred og skal slippe å bli påtvunget slike ideer som ekteskap mellom to av samme kjønn. Hva blir det neste? At man skal godta flerkoneri? (Jeg driter i hva GT sier om denne saken).

Ja, nå er religiøse institusjoner fritatt fra diskrimineringsvern, og hva den kristne troen tillater av den troende, se det er en annen debatt. Jeg biter meg merke i at du bare tar tallene ut fra løse luften, påstår at 90% av homofile er "femi og oversensitive moteløver", og deretter presterer å kalle folk for "ignorante mennesker".

 

Jeg er litt interessert i hvordan du klarer å dra koblingen mellom evolusjon og homofili. Hvordan kan vi være "evolusjonsmessig koblet for å få innflytelse fra foreldre fra begge kjønn"? Kjernefamilien med en mor og en far som bor sammen og oppdrar barna sine er ikke noe som har vært tilstede i betydelig grad gjennom menneskets historie, og er det heller ikke i dag. Jeg kjenner mange folk i 40-års alderen som omtrent ikke så sin far gjennom oppveksten fordi han var uteseiler, og de har allikevel blitt normalt fungerende mennesker.

 

Sett deg litt inn i rollen til alfa hannen. I dagens samfunn gjerne representert under oppveksten som fars figuren. Selv om mange fedre selvsagt feiler krafig på dette området og ikke klarer å videreføre nødvendige tanker og ideer til sine avkom. Survival of the fittest som noen så fint har kalt det.

Vi snakker ikke om en apeflokk her, og du er nødt til å forstå at vi tar innflytelse av alle menneskene rundt oss, ikke kun fra foreldrene våre. Et barn kan se opp til og få innflytelse fra andre menn enn faren. Vil du påstå at barn av alenemødre eller foreldreløse barn mangler "nødvendige tanker og idéer" for å overleve?

 

Kjernefamilien med en mor og en far er konstruert av samfunnet, og har som sagt ikke vært noe mennesket har hatt med seg i stor grad gjennom historien. Det har rett og slett ikke vært en forutsetning for menneskets utvikling, og å dra inn evolusjon i denne debatten er helt meningsløst.

 

Ignorance is bliss!

Dette er et ord du må slutte å slenge rundt deg, da du helt tydelig ikke har den fjerneste anelse om hva dette ordet betyr.

Lenke til kommentar
Altså, jeg mener å erindre at Tom Waits For Alice kom med fasit til dette spørsmålet i starten av tråden?

 

Det er forsket på, og adopterte barn av homofile har ikke større sjans for å bli homofil, eller å bli mobbet etc etc. Stemmer ikke dette?

 

For dette er jo et område hvor man virkelig har hatt store muligheter til å drive med grundig vitenskap. Homofile har jo adoptert barn siden tidenes morgen. Er det mulig sier jeg bare....

 

Og selv om det er noen luringer som bruker "mobbing" og muligheten for å bli homofil som motargument så forandrer ikke det på faktumet at det er nullargumenter. Synsing kommer vi ikke langt med her vi vår kjøre verden.

 

Man kommer ikke langt her i verden med de usakligetene som flere av debattatene her i tråden til stadig kommer med heller.

Lenke til kommentar

Homofille har ikke kunne adoptere, nei, men de har hatt lov til å oppfostre sine egne barn. Og ja, homofile får barn, til og med på den naturlige måten noen av dem (gjerne før de kommer ut av "skapet".) De er ikke sterile.

 

Forskning på dette er gjort i flere land og er nokså entydig. Barn som vokser opp med erklært homofile foreldre har ofte et friere syn på kjønnsroller og derav følgende sexliv, men de blir ikke homofile selv. Det er opplagt at en del barn blir ertet (vi snakker om barn her, tross alt) for dette som for så mye annet. Men mobbingen er ikke spesielt utbredt i forhold til andre "grunner" til mobbing, ei heller er den alvorligere.

 

Det var for et par år siden (?) en gutt med lesbisk mor som sto fram på Holmgang og sa litt om hvordan han opplevde det. Mange kunne hatt godt av å se den.

 

Så fortell meg: Hva slags argumenter er det som i dine øyne ikke er "nullargumenter"?

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...