Frohman Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Nei, men sett folk blitt mobbet nettopp fordi de er Norske. Du skjønner, normenn tyr som regel ikke til vold like kjapt som andre, derfor blir de sett på som svake. 7610426[/snapback] Ja, jeg har sett folk blitt mobbet fordi de heter Gunnar, skjønner du hva jeg mener? Man kan ikke trekke opp alt bare fordi at folk blir mobbet av det. Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 (endret) Mobbere skal ikke forhindre at et barn skal bli adoptert av en homofil familie. Man skal tenke på barnets beste, det vil IVERTFALL bli en episode der barnet vil høre negative ting pga. foreldra er homofile.Det er ikke for barnets beste :/ 7610426[/snapback] Og hvordan kan du bedømme hva som er best for et annet menneske? Det finnes barn som kanskje trives med to fedre, eller to mødre? Det tror jeg barnet selv må kunne si sin mening om. Og jeg tror heller ikke det vil være et problem, bare så lenge mobberne ikke får økt "popularitet" og de får nesten praktisk talt bestemme hva slags seksuell legning foreldrene til barnet skal ha. Endret 31. desember 2006 av PureJoy Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Skal en gjeng barnslige mobbere få bestemme om et barn skal få et godt hjem eller ikke? Lenke til kommentar
Rooonald Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Burde vel være mulig å følge bedre med på skolen for å ta mobbere? Burde vel også være mulig å kunne straffe mobbere hardt (da må man selvfølgelig vite at det er mobbing, og ikke bare engangstilfeller). Lenke til kommentar
haakie Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 (endret) Sry, tok heelt feil. Endret 31. desember 2006 av haakie Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Edit: Hvor ofte ser du en hvithudet person bli mobbet av hudfargen sin? Aldri. Hvorfor? Fordi det hvite mennesket har så lenge som historien har vist vært herren til det mørke mennesket. Kommer kommentaren: "Hold kjeften, din hvite jævel." Vil det aldri gjøre like vondt som: "Hold kjeften, din svarting." Rasisme mot den hvite rase eksisterer, men er verken like synlig eller alvorlig som rasisme mot de mørke rasene. Her tror jeg du har misforstått. Vi ser lite mobbing av hvite mennesker i vårt samfunn fordi majoriteten er hvite. Mobbeofre har alltid noe som skiller dem ut fra den gjennomsnittlige personen. I et land med større andel svarte innbyggere vil en hvit innbygger bli mobbet og utsatt for rasisme. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Neida, mobbing ligger i menneskets natur, og den er menneskets natur vi må rette oss etter. Hvorfor prøve å forandre på 100 stykker når vi bare kunne puttet en i en annen familie? Det er mobberne som er problemet, ikke de som blir mobbet. Og det er vel ikke 100 som mobber samme person. Dessuten er det ofte en eller veldig få hovedmobbere man kan ta seg av, så faller hele gruppen av mobbere sammen. Mobbere er ofte individer med lav selvtillit som f.eks. har det vanskelig hjemme, og derfor finner seg svakere ofre å rakke ned på for å føle seg bedre selv. At barn med homofile kan mobbes er ikke noe argument. Barn finner på de utroligste grunner til å mobbe. Og det er ikke det offeret mobbes for som er problemet, men mobberen. Lenke til kommentar
xersess Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Litt ueinig. Mobbing førekommer desverre, og blir fort eit problem for offeret. Eg meinar seriøst at dette er eit godt argument. Ja, sjølvsagt bør homofile kunne få ha eit barn. Men tenk, korleis det kan bli for barnet viss miljøet skal være så diskriminerande som det er i dag, og eit barn har for eksempel to fedre og skiller seg ut. Barnet må kanskje for eksempel presantere seg og familien for medelevane i den nye klassen: "Hei, jeg heter Ivar, foreldra mine heitar: "Roger og Birger". Viss dykk skjønar? Men sjølvsagt, eit adoptivbarn kan jo kanskje uansett få eit betre liv i Noreg, enn det den hadde i utgangspunktet. Eg veit ikkje ... Lenke til kommentar
xersess Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Nei Argumentene er? Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 (endret) Er for. De er da like stabile som et helt vanlig parr mener nå jeg. Mobbingen av homofile par forsvinner vell om et eller to tiår. Med tanke på andre tabuer. Endret 12. februar 2009 av Lord Grÿllwotth Lenke til kommentar
Flack90 Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Er for. De er da like stabile som et helt vanlig parr mener nå jeg. Mobbingen av homofile par forsvinner vell om et eller to tiår. Med tanke på andre tabuer. Og da vil du utsette adoptiv barna innefor de 2 tiårene for mobbing? Ofre de på toleransens alter? Nei, homofile har tatt et valg, de bør ikke få adoptere. Lenke til kommentar
Faxfinn Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Er også i mot at homofile skal adoptere. Jeg mener at ett barn har behov for både en mor å far, ikke to av en sort. Er også i mot homofilt ekteskap, dette er noe som ble til for mann å kvinne, ikke mann/mann eller kvinne/kvinne. Lenke til kommentar
Farmand Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Det er bedre for lutfattige barn og kunne vokse opp med homofile foreldre enn å leve i ett kloakkrør i romania. På en annen side er det helt klart best med foreldre som har en normal seksuell legning Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Syns du homofile har rett til barn? I en verbal sammenheng hadde jeg nok utlyst min homofobe holdning og sagt bastant nei, men det er noe med at man plutselig blir mer subjektiv og seriøs. Så derfor bryr jeg meg egentlig ikke. Et homofilt/lesbisk samboerpar kan ofte være mange ganger bedre foreldre enn et heterofilt par. Problemene kommer jo selvfølgelig for ungen som må vokse opp med å se at alle andre barn har foreldre av forskjellig kjønn, noe som fører til spørsmål og kanskje til og med mobbing. Men med tanke på den veien samfunnet går, så tror jeg uansett ikke dette blir noe stort problem, da selv barn blir mer tollerante (typo?). Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Det er bedre for lutfattige barn og kunne vokse opp med homofile foreldre enn å leve i ett kloakkrør i romania. På en annen side er det helt klart best med foreldre som har en normal seksuell legning For det første: Definisjonen på hva som er en "normal seksuell legning" vil nok variere kraftig ut fra hvem du spør. Homofili er ikke noe mer unormalt enn hetrofili, selv om det ikke er like vanlig. For det andre: Det er helt klart best med foreldre som har høy utdanning, god lønn, sikker jobb, normal arbeidstid, godt nettverk, god helse, bor på Oslo vest osv osv, i følge statistikken. Det er ingenting som tilsier at ikke homofile kan være gode foreldre. Lenke til kommentar
Joystick211 Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Jeg har ikke lest hele tråden, men har sett et par "argumenter" mot at homofile skal ha barn som jeg synes er dradd ut av ræva på den gode, gamle måten. For det første: Om barn av homofile mobbes vet ikke jeg noe om, har lite tro på at dette er tilfelle, og jeg mistenker at mange av de som bruker dette argumentet ikke vet om dette er tilfelle heller. Men å være imot at homofile skal kunne ha barn fordi at barna kan bli mobbet, synes jeg er helt latterlig. Som å forby hentesveis. La oss slutte å bruke dette "argumentet" nå. At homofile foreldre er dårligere foreldre enn heterofile foreldre er et argument som ikke har rot i virkeligheten. Forskning gjort over lengre tid viser at homofile ektepar kan være glimrende foreldre, fordi de rett og slett ikke får uønskede barn, og derfor er godt forberedt på foreldrerollen. Jeg kan hoste opp noen kilder senere hvis noen trenger det. Det er heller ingenting som tyder på at et barn tar skade av å vokse opp med homofile foreldre. To menn/to kvinner kan gi et barn like mye omsorg som en mann og en kvinne. Når det gjelder adopsjon, så mener jeg at et barn har det bedre her i norge med et foreldrepar her i Norge, uavhengig av seksuell legning, enn for eksempel som et gatebarn i Brasil. Homofile par bør ha rett til å vurderes som adoptivforeldre på samme måte som heterofile par, men ikke ha krav på særbehandling. Og en siste ting: At "Gud" har sagt at noe er galt gir jeg og mange andre flatt faen i, og skal ikke brukes som grunnlag for lovgivning i noen som helst sammenheng, ferdig. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Er for. De er da like stabile som et helt vanlig parr mener nå jeg. Mobbingen av homofile par forsvinner vell om et eller to tiår. Med tanke på andre tabuer. Og da vil du utsette adoptiv barna innefor de 2 tiårene for mobbing? Ofre de på toleransens alter? Nei, homofile har tatt et valg, de bør ikke få adoptere. Hvilket valg har de tatt? Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Homofober hele gjengen. Lenke til kommentar
FactoryBoy Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Absolutt. Alle brude jo nå fått med seg at barn med homofile foreldre ender opp slik som alle adre. Å oppdra et barn går ut på å lere den grunnverdiene i samfunnet; du skal ikke stjele osv.. og å sørge for at barnet for mat, drikke, klær o.l. Dette kan homofile forldre klare like godt som heterofile. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg