Gå til innhold

Syns du homofile har rett til barn?

g@bb@

Anbefalte innlegg

Neida, mobbing ligger i menneskets natur, og den er menneskets natur vi må rette oss etter. Hvorfor prøve å forandre på 100 stykker når vi bare kunne puttet en i en annen familie?

7609625[/snapback]

Og hvorfor prøve å forbedre menneskeheten når det bare er å kue de som kommer med innvendinger?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Neida, mobbing ligger i menneskets natur, og den er menneskets natur vi må rette oss etter. Hvorfor prøve å forandre på 100 stykker når vi bare kunne puttet en i en annen familie?

7609625[/snapback]

Og hvorfor prøve å forbedre menneskeheten når det bare er å kue de som kommer med innvendinger?

7609697[/snapback]

Mennesker er ikke perfekte og det må vi akseptere. Hvis vi skal bli perfekte må alle være like og gå inn for at kloning er den eneste utveien. Ønsker du dette?

Lenke til kommentar

7609625[/snapback]

7609697[/snapback]

Mennesker er ikke perfekte og det må vi akseptere. Hvis vi skal bli perfekte må alle være like og gå inn for at kloning er den eneste utveien. Ønsker du dette?

7609777[/snapback]

Nå synes jeg du rett og slett begynner å bli usaklig. :ermm:

Lenke til kommentar

7609625[/snapback]

7609697[/snapback]

7609777[/snapback]

Nei, såklart er vi ikke perfekte. Men at vi skal mobbe andre, og ødelegge for andre, ja, så mye burde iallfall kunne bli forventet av et menneske.

Det er greit nok at en person f.eks. begår en feil når det kommer til skolearbeid osv, det er sikkert den mennesklige delen du referer til, som ikke alltid er like enkel å opprettholde. Men når det kommer til mobbing, så er det jo såklart noe man må gjøre noe med. Det hjelper ikke bare å sitte og si at vi er ikke perfekte, så det går ikke.

Lenke til kommentar

7609625[/snapback]

7609697[/snapback]

7609777[/snapback]

Nei, såklart er vi ikke perfekte. Men at vi skal mobbe andre, og ødelegge for andre, ja, så mye burde iallfall kunne bli forventet av et menneske.

Det er greit nok at en person f.eks. begår en feil når det kommer til skolearbeid osv, det er sikkert den mennesklige delen du referer til, som ikke alltid er like enkel å opprettholde. Men når det kommer til mobbing, så er det jo såklart noe man må gjøre noe med. Det hjelper ikke bare å sitte og si at vi er ikke perfekte, så det går ikke.

7609905[/snapback]

La oss heller si det slik da: Ville du leid inn Ronald McDonald for å forandre på ett ungdomsmiljø og deres synspunkter? Like god virkning har voksne når de skal gjøre noe med mobbere, de setter ut frykt til mobberne, de forandrer ikke naturen dems.

Nå synes jeg du rett og slett begynner å bli usaklig. 

....Er jeg usaklig med ett saklig eksempel?

Lenke til kommentar

7609928[/snapback]

Hva var saklig med det du sa? Du prøver å vri deg unna denne diskusjonen ved å provosere oss med en ny en!

Apropos mobbing: Mobbing er skjeldent noe som er medfødt og ligger i personens "natur". Som oftest mobber mobberne nettopp fordi det øker deres egen selvtillit, ved å plage noen som er mindre enn dem.

Men glem min lille OT.

Endret av Larzemannen
Lenke til kommentar
La oss heller si det slik da: Ville du leid inn Ronald McDonald for å forandre på ett ungdomsmiljø og deres synspunkter? Like god virkning har voksne når de skal gjøre noe med mobbere, de setter ut frykt til mobberne, de forandrer ikke naturen dems.

På skolen våres har det faktisk hjulpet når det har vært hendelser med mobbing, at de som er med i saken har blitt tatt med til lærerne, og hvis de har fortsettet har dette skjedd flere ganger. Til slutt ender det jo med utvisninger fra skolen osv, og dette er jo de klar over, og jeg tror de fleste som mobber vil gå veldig lei av at skolen hele tiden forfølger dem i en sånn sak. Derfor har de etterhvert rett og slett ikke orket mer, og sluttet. Det er sånne ting som forhåpentligvis fungerer med de fleste, og hvis det ikke gjør det så må skolen gå enda hardere tilverks.

Og uansett, homofile rundt om i Norge har blitt betydelig mindre mobbet, og blitt mye mer akseptert av samfunnet de seneste årene, så at vi utvikler oss den rette veien er helt klart.

Lenke til kommentar

7609928[/snapback]

Hva var saklig med det du sa? Du prøver å vri deg unna denne diskusjonen ved å provosere oss med en ny en!

Apropos mobbing: Mobbing er skjeldent noe som er medfødt og ligger i personens "natur". Som oftest mobber mobberne nettopp fordi det øker deres egen selvtillit, ved å plage noen som er mindre enn dem.

7609972[/snapback]

Neida, jeg provoserer ikke, jeg sa at mobbing er ett problem som ikke kan fjernes.

Og det andre utsagnet ditt.... FEIL, det er fordi det er gøy.

Lenke til kommentar

7609928[/snapback]

7609972[/snapback]

Neida, jeg provoserer ikke, jeg sa at mobbing er ett problem som ikke kan fjernes.

Og det andre utsagnet ditt.... FEIL, det er fordi det er gøy.

7610010[/snapback]

Jeg siterer:

Hvor sa du det? For meg ser det ut som du prøver å vri deg unna med å starte en ny diskusjon.

For min del høres det rett og slett ut som du har vært en mobber selv. Du er bare... :no:

Lenke til kommentar

Fascinerende at en bruker som har valgt nicket camper_killer har større innsikt i viktige psykolgiske problemstillinger enn de største psykologene våre. Jeg foreslår at vi avslutter all forskning og arbeid på både mobbing og homofili, vi kan jo bare spørre Camper_killer.

Lenke til kommentar
Fascinerende at en bruker som har valgt nicket camper_killer har større innsikt i viktige psykolgiske problemstillinger enn de største psykologene våre. Jeg foreslår at vi avslutter all forskning og arbeid på både mobbing og homofili, vi kan jo bare spørre Camper_killer.

7610077[/snapback]

Psykologene veit jo sikkert, fordi er noen kjempemobbere.

Jeg har mobbet og blitt mobbet, så hvorfor skal ikke jeg vite bedre enn en psykolog? Må jeg ha ett fint diplom der det står "PSYKOLOG" for å uttale meg om personlige erfaringer?

Lenke til kommentar

7610077[/snapback]

Jeg har mobbet og blitt mobbet, så hvorfor skal ikke jeg vite bedre enn en psykolog? Må jeg ha ett fint diplom der det står "PSYKOLOG" for å uttale meg om personlige erfaringer?

7610118[/snapback]

I den rekkefølgen?

Lenke til kommentar

7610077[/snapback]

7610118[/snapback]

I den rekkefølgen?

7610130[/snapback]

Nei, motsatt.

Lenke til kommentar

7610118[/snapback]

Forsking og undersøkelser over tid med hundrevis av testpersoner gir som oftest et mer riktig resultat enn et enkelt individs erfaringer. Selv om du syns det er gøy å mobbe folk, betyr ikke det at det er den store motivasjonen til alle verdens mobbere.

Og en psykolog som har mange års utdanning og erfaring vedrørende emnet har som oftest større innsikt i psykologien enn en som ikke har det. Tro det eller ei.

Lenke til kommentar

7610118[/snapback]

Forsking og undersøkelser over tid med hundrevis av testpersoner gir som oftest et mer riktig resultat enn et enkelt individs erfaringer. Selv om du syns det er gøy å mobbe folk, betyr ikke det at det er den store motivasjonen til alle verdens mobbere.

Og en psykolog som har mange års utdanning og erfaring vedrørende emnet har som oftest større innsikt i psykologien enn en som ikke har det. Tro det eller ei.

7610152[/snapback]

Men hvorfor føler man seg "større" ved å mobbe noen? Aldri skjønt det....

Lenke til kommentar

7610118[/snapback]

7610152[/snapback]

Men hvorfor føler man seg "større" ved å mobbe noen? Aldri skjønt det....

7610160[/snapback]

Herre jesus...

Så det har gått opp for deg at homofile kan adoptere barn og at de er helt normale mennesker som har like rettigheter som alle andre, eller er du fortsatt en lavmål mobber som har skjønt at han har tapt diskusjonen og må bare kjøre på med OT for å skjule det?

Lenke til kommentar

Det er antageligvis flere enn de vanlige mobberne som ville mobbet adopsjonsunger av homofile barn, tror du alle disse har lav selvtilitt?

Det ville krevet ufattelige midler for å stoppe mobbing av unger med homofile foreldre.

7610248[/snapback]

Jeg kan ikke se hvorfor det skulle bli noe større problem enn mobbing av mørkhudede i skolen. Og vist du hadde lest tråden hadde du sett at forskning faktisk viser at mobbing av barn med homofile foreldre ikke er et stort problem.

Lenke til kommentar
Mobbing av mørkhudete skal stoppes ja.... Men hva med mobbing av oss hvituhedete? Nei OSS driter de i. Det er faktisk flere mørkhudete her enn det det er hvite! Så derfor er mobbing av hvite nettopp mer aktuelt.

Staten har ikke en dritt peiling på hva de gjør.

7610298[/snapback]

Hvorfor i all verden legge sånn forskjeller? All mobbing. Homofile, svarte, hvite, heterofile, ja, uansett hva det er snakk om. Få slutt på det!

Lenke til kommentar
Og du fortsetter og stille OT spørsmal til meg for å holde meg i den posisjonen?

Vel det kan du bare ta rennafart og drite i siden du da ivertfall ikke er noe bedre selv. Hvis vi skal bruke psyokologers utsagn som den riktige begrunnelsen til hvorfor en mobber mobber, som igjen er ett spørsmål til hvordan man skal få stoppet mobbing, som igjen er en fare for et adopsjonsbarn av homser, så vil jeg helst få vite HVORFOR en mobber mobber.

7610248[/snapback]

Jeg stilte ikke et OT-spørsmål, jeg ville vite vi kunne fortsette diskusjonen.

En mobber mobber gjerne som oftest på grunn av at han eller hun føler seg større enn offeret hans, ganske enkelt fordi han eller hun tror han eller hun er bedre enn en den han mobber og øker deretter sin egen selvtillit. Hvis foreldrene mishandler barnet eller har rus-/alkoholprobleme, eller barnet selv blir mobbet er det større sjangs for at det barnet mobber. Du sier selv at du ble mobbet og mobbet andre. Dette fordi det var morsomt. Har du tenkt at det var morsomt fordi din selvtillit ble økt? Selv om du tror at grunnen til at du mobbet var at det var gøy, kan det ha vært andre ting i underbevisstheten som førte til at du gjorde dette.

Nå vet du hvorfor en mobber som oftest mobber.

Å stoppe mobbingen er ikke bare bare, som du selv sier. Da problemene skjeldent starter ved personen som mobber. Så å la det gå utover mobberne blir vel ikke feil, men uansett så behøver det ikke å være deres feil. De mobberne som faktisk har slike problemer, som jeg nevner ovenfor, trenger hjelp. Men uansett, nok om det.

Back on topic. Hvorfor skal mobberne bestemme om et barn skal bo få bo sammen med to homofile foreldre? Det er ikke dem det angår. Imo, synes jeg bare ufruktbare/single/homofile burde ha førsterett til å adoptere, siden de ikke kan få barn. Btw, har lesbiske lov til å benytte seg av kunstig befruktning ala sædbank eller whatever?

Edit: Hvor ofte ser du en hvithudet person bli mobbet av hudfargen sin? Aldri. Hvorfor? Fordi det hvite mennesket har så lenge som historien har vist vært herren til det mørke mennesket. Kommer kommentaren: "Hold kjeften, din hvite jævel." Vil det aldri gjøre like vondt som: "Hold kjeften, din svarting." Rasisme mot den hvite rase eksisterer, men er verken like synlig eller alvorlig som rasisme mot de mørke rasene.

Edit 2: Hva hadde dette utsagnet noe med noe og gjøre i det heletatt, ser ikke sammenhengen.

Mobbing av mørkhudete skal stoppes ja.... Men hva med mobbing av oss hvituhedete? Nei OSS driter de i. Det er faktisk flere mørkhudete her enn det det er hvite! Så derfor er mobbing av hvite nettopp mer aktuelt.

Staten har ikke en dritt peiling på hva de gjør.

Edit 3: Natti folkz. :p

Endret av Larzemannen
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...