mbruun Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Heisann! Jeg gikk til innkjøp av en helt grei mikrofon som jeg skal bruke på ventrilo. Jeg ser på meg selv som rimelig oppegående når det gjelder pc generellt (drevet med pc i 10 år, og har jobbet i en større IT-bedrift de siste 7 årene), men jeg fatter og begriper ikke hva jeg gjør galt/hva som er galt med mikrofonen. Den vil bare ikke fungere. Jeg har kjøpt meg ny maskin, selvvalgte komponenter og fått netshop til å montere maskinen for meg (da jeg er lei av å montere selv). Forsøkte først å bruke hovedkortets eget lydsystem, koblet mikrofonen inn i den rosa porten. Kjørte en "hardware test" (Kontrollpanel --> Lyder og lydenheter --> Stemme --> Test maskinvare) hvor man skal lese en setning for å se om systemet oppfater lyder fra mikrofonen. Dødt! Forsøkte flere ganger, med samme resultat. Fant ut at jeg skulle bruke Soundblaster Audigy kortet fra den gamle maskinen i den nye for å se om det da fungerte. Akkurat samme resultat. Hadde kjøpt to identiske mikrofoner, èn til meg og èn til samboeren min. Tenkte at det kanskje kunne være at den mikrofonen jeg hadde kjøpt var ødelagt. Så, jeg testet den andre også. Akkurat det samme som skjedde. Altså, ingenting. Nå spør jeg derfor dere, o opplyste mennesker ^^ Hva gjør jeg feil? Hva kan jeg gjøre? Hva er løsningen på problemet mitt ? :-) Hvilke innstillinger bør jeg sjekke, hva skal stå på og hva skal være av ? Takker og bukker i bøtter og spann for svar :-) -Morten Lenke til kommentar
tunam85 Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 test på en annen pc.du har kanskje tatt på egen mute-kanpp på ledningen?skru opp mic-volumet? Lenke til kommentar
mbruun Skrevet 21. september 2006 Forfatter Del Skrevet 21. september 2006 test på en annen pc.du har kanskje tatt på egen mute-kanpp på ledningen?skru opp mic-volumet? 6907039[/snapback] Det er en muteknapp på mikrofonen, som jeg har testet med både på og av. Volumet er skrudd opp. -Morten Lenke til kommentar
tunam85 Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 sikkert micen som er kaputt Lenke til kommentar
mbruun Skrevet 21. september 2006 Forfatter Del Skrevet 21. september 2006 (endret) sikkert micen som er kaputt 6907787[/snapback] Leste du originalposten min i det hele tatt ? :-) Sa at jeg kjøpte 2 identiske mikrofoner. Èn til meg og èn til samboeren min. Jeg har testet begge. Ingen av de fungerer. Jeg tviler sterkt på at de begge er ødelagte. -Morten Endret 21. september 2006 av mbruun Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå