Gå til innhold

VCD på DVD plater!

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er grønn på DVD brenning, men er litt nysgjerrig... hvis jeg lager med en SVCD som normalt går over 3 CD'er og i stedet brenner denne ut som enkeltfiler på en DVD plate. Vil brenneren (dersom den leser brente DVD-plater og støtter SVCD) skjønne at dette er en SVCD plate, eller vil det, pga. at det er en DVD plate filene er brent på, ikke fungere? Jeg vil altså velge å brenne i NERO med funksjonen SVCD, men skrivemediet er DVD plate.

mvh

Jonia

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sannsynligvis vil det ikke gå, men du kan jo alltids prøve. En bedre mulighet hvis du skal rippe en DVD og ønsker mer plass på mediet (mindre filer), er å rekomprimere dem med f.eks. Cinema Craft Encoder - jeg vil tro du kan pakke filene endel uten store kvalitetstap med dette programmet. Hvis du allerede har SVCD-kompatible MPEG2-filer kan du endre den horisontale oppløsningen fra 480 til 720 punkter med et egnet program, og brenne dem som DVD. Et mulig problem med denne metoden kan bli lyden, men jeg vil tro det skal gå med vanlig MPEG1 layer 2 lyd (som brukes på SVCD).

[ Denne Melding var redigert av: kingkong på 2002-10-31 13:22 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...