Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc'n gikk fyken

Anbefalte innlegg

Hei,

I går når jeg satt og skrev (på min Mac), så hørte jeg hele tiden den vanlige og ganske høye viftelyden fra pc'en ved siden av meg. Plutselig bare stoppet viftene og alle lys gikk av og det begynte å lukte svidd! Det er ikke noe gammel maskin heller. Den er under ett år. :dontgetit:

Jeg brukte ikke maskinen en gang, den sto helt i ro, hadde bare brukt den litt tidligere på dagen. :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det ville være best å den sjekket ja, om du ikke har mulighet til å sjekke komponentene selv. Hadde forsåvidt samme problemet med pcen min for en uke siden, satt å slappet av og hørte på musikk, så hørte jeg en nasty sprakende lyd og så et fint blått lyn slå ut bak kabinettet.

Da var det heldigvis kun PSU'en som tok kvelden;) En god ide kan være å sjekke det synlige på hardware'n i kabinettet. Om det lukta brent kan det være snakk om overspenning, og da er det ofte en eller annen del som er syn ødelagt. Det var sånn jeg fant ut at PSU'n var mitt problem.

Lenke til kommentar

Tror det ville være best å den sjekket ja, om du ikke har mulighet til å sjekke komponentene selv. Hadde forsåvidt samme problemet med pcen min for en uke siden, satt å slappet av og hørte på musikk, så hørte jeg en nasty sprakende lyd og så et fint blått lyn slå ut bak kabinettet.

Da var det heldigvis kun PSU'en som tok kvelden;) En god ide kan være å sjekke det synlige på hardware'n i kabinettet. Om det lukta brent kan det være snakk om overspenning, og da er det ofte en eller annen del som er syn ødelagt. Det var sånn jeg fant ut at PSU'n var mitt problem.

Lenke til kommentar

Neida, mister ikke garantien på å åpne å se.

Skal levere den inn når jeg får tid, men det passet utrolig dårlig, siden jeg holder på med en webside som skal være klar til fredag.... Var heldigvis bare noen småting igjen.. :(

Edit: Foresten, så har dette skjedd tidligere. Den har vært inne for diverse ting, men det første som skjedde hadde de samme symptomene som denne situasjonen, og da tror jeg det var en ledning i strømforsyningen som tok fyr og ble ødelagt. Får også feilmeldinger om at skjermkortet får for lite strøm, og datakjeden svarer ikke på mail, og når jeg leverer den inn, skylder de på virus, selv om maskinen er nyformatert og nesten ikke vært på internett.

Endret av Slurt-is
Lenke til kommentar
Neida, mister ikke garantien på å åpne å se.

Skal levere den inn når jeg får tid, men det passet utrolig dårlig, siden jeg holder på med en webside som skal være klar til fredag.... Var heldigvis bare noen småting igjen..  :(

Edit: Foresten, så har dette skjedd tidligere. Den har vært inne for diverse ting, men det første som skjedde hadde de samme symptomene som denne situasjonen, og da tror jeg det var en ledning i strømforsyningen som tok fyr og ble ødelagt. Får også feilmeldinger om at skjermkortet får for lite strøm, og datakjeden svarer ikke på mail, og når jeg leverer den inn, skylder de på virus, selv om maskinen er nyformatert og nesten ikke vært på internett.

6908280[/snapback]

Nok et eksempel på dårlig kundestøtte...

Har (nesten) det samme problemet skjedd før, bør de hvertfall _prøve_ å få det fikset, og slutte å skylde på (de stakkars) virusene.

Lenke til kommentar
Virus kan da ikke få en PSU til å brenne :s

6909049[/snapback]

My point. De prøvde å skylde på det, men der måtte jeg sette dem på rett spor. Det er hovedsaklig feilmeldingen om skjermkortet de mener er "virus fremkalt"... :ermm:

6909338[/snapback]

Dette betyr vanligvis at strømforskyningen ikke er kraftig nok,

å det er garantert den som gjør at PC'en ikke starter også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...