Gå til innhold

Krøll med overføring av musikk til k750i

Mira6

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp her... I påvente av ny telefon brukre jeg for tiden min "gamle" SE750. Den har jeg spandert på et 512mb minnekort, og tenkte å ha den med meg når jeg jogger.

Har sånn ca 50 låter jeg har forsøkt å overføre til telefonen (mp3-filer). Jeg plugger i usb-kabel, merker av sangene jeg vil ha overført, og legger den over i telefonen. Deretter må jeg kopiere fra telefonen igjen, for å legge dem "dypere inn" under ringetoner.

Det underlige som skjer da er at alle sangene mikser seg med hverandre. Skal jeg spille Coldplay og "Clocks" kommer jeg midt i "Shut Up" med Black Eyed Peas istedenfor. Hva er det som skjer her? Slik er det med samtlige av sangene.

Dessuten er det tilsynelatende greit å overføre, men antall sanger er også begrenset. Trodde jeg hadde overført 40 låter, jeg får ingen feilmeldinger. Når jeg plugger ut ligger bare 17 igjen på telefonen. Deretter må jeg trikse/mikse og overføre én og én osv. Klarte til slutt å få 43 låter over i telefonen, men da jeg forsøkte et par til begynte det tullet jeg skriver om ovenfor; at sangene mikser seg i hverandre og bytter/begynner midt i.

I min store forbannelse slettet jeg alle låtene, og forsøke overføringen enda en gang. Da 5 om gangen. Nope; alt blir bare tull, og "Fix you" er plutselig 1 minutt av "With or without you" (det er først når jeg legger dem under "ringetoner" at dette skjer).

Noen som skjønte hva jeg skrev over & noen som kanskje kan hjelpe meg?? :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For det første. Du skal legge mp3-ene dine under MP3 mappa på minnekortet ditt.

For det andre: Hvilken firmware har du på den telefonen?

6913710[/snapback]

I brukermanualen jeg fant på nett hos Sony Ericsson stod det at man enten kunne legge under MSSEMC eller mp3. Forsøkte å legge én låt under mp3, men da fant jeg ikke igjen låta. Derfor brukte jeg MSSEMC.

Hva firmware er vet jeg ikke :blush:

Fra brukermanualen (hadde det enda vært så enkelt :roll: ):

Jeg vil overføre en MP3-sang til telefonen. Hvordan gjør jeg det, og hvor plasserer jeg sangen?

Du kan få tilgang til innholdet på Memory Stick Duo™ ved hjelp av Windows Utforsker. Enheten vises også under Min datamaskin som en ekstern datalagringsenhet. Du kan kopiere filer til og fra enheten ved hjelp av dra og slipp-metoden. Hvis du vil overføre sangen til telefonminnet i stedet for å lagre den på Memory Stick Duo™, må File Manager være installert på PCen.

Du må ha installert USB-kabelen, og telefonen må være koblet til.

Åpne Min datamaskin. Telefonen vises som en flyttbar disk. Dobbeltklikk på den flyttbare disken.

Det vises tre mapper: DCIM, MSSEMC og MP3.

MP3-sangen kan lagres i mappen MP3 eller under MSSEMC > Media files > Audio.

Endret av Mira6
Lenke til kommentar

ok

Ja du skal kunne legge mp3 filene dine i mappen MP3 eller under MSSEMC > Media files > Audio.

Prøv å legg foreksempel -- : Album/sang.mp3 rett under MP3 mappen eller legg sangen du har rett i MP3 mappa.

Så hvis du da går til "Mediaspilleren" og velger "all musikk" så skal du få opp sangene dine.

Jeg nevnte og firmware fordi en utgave av den på K750i lagde masse krøll med overføring av musikk gjennom kabelen. Sjekk hvilken utgave du har:

For å se hvilken versjon du har, trykk følgende i standbymodus (> = joystick til høyre osv):

>*<<*<*

Det er utgave R1N035 som er plaget med en stygg feil. Hvis du har denne anbefaler jeg å levere inn telefonen til et serviceverksted eller oppdatere selv på SonyEricsson update service.

Lenke til kommentar
For å se hvilken versjon du har, trykk følgende i standbymodus (> = joystick til høyre osv):

>*<<*<*

Det er utgave R1N035 som er plaget med en stygg feil. Hvis du har denne anbefaler jeg å levere inn telefonen til et serviceverksted eller oppdatere selv på SonyEricsson update service.

6915263[/snapback]

Jeg er nok ikke så bevandret i mobilverdenen som jeg liker å tro. Forstår ikke helt hvordan jeg skal trykke det du forklarer ovenfor. Må nok ha det LITT mer inn med teskje :blush:

Tusen takk for svar ihvertfall!! :)

Lenke til kommentar

La mobilen stå i standbyskjermen. Så trykker du:

joystick til høyre * joystick til venstre joystick til venstre * joystick til venstre *

da skal du komme inn i en egen meny der du velger serviceinfo og programvareinfo. Dette er bare for å sjekke hvilken utgave/firmware du har.

:)

Lenke til kommentar
La mobilen stå i standbyskjermen. Så trykker du:

joystick til høyre  *  joystick til venstre  joystick til venstre  *  joystick til venstre *

da skal du komme inn i en egen meny der du velger serviceinfo og programvareinfo. Dette er bare for å sjekke hvilken utgave/firmware du har.

:)

6915339[/snapback]

Jepp - det visst denne utgaven jeg har; R1N035 . Kan jeg oppdatere selv ved å gå inn på SE's sider altså?

Tusen tusen takk for all hjelp!!

Lenke til kommentar
Ja det går bra og gjør dette selv.

http://www.sonyericsson.com/updateservice

Men føler du deg ikke helt trygg på dette med kabel/oppdatering kan du levere inn telefonen til et service verksted.

Men følger du instruksjonene på update tjenesten er det veldig enkelt.

6918333[/snapback]

Tusen takk for all nyttig hjelp! Har forsøkt å oppdatere, men får ikke helt til. Man skal velge drive'n og laste rett til mobilen, eller? Sorry at jeg er så blåst her. Nytt for meg dette. :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...