--7 Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 (endret) Hva er sier egentlig loven om dobbelparkering? Jeg føler at jeg utfordrer skjebnen litt hver dag. Det er håpløse parkeringsmuligheter der jeg jobber. Skulle vært greit å få en oppklaring. Endret 21. september 2006 av --7 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 (endret) Hentet fra Lovdata.no: FOR 1993-10-01 nr 921: Forskrift om offentlig parkeringsregulering og parkeringsgebyr. § 9. Plassering av kjøretøyKjøretøyet skal plasseres som anvist ved skilt eller oppmerking, og innenfor oppmerket felt der dette finnes. Ved parkering langs fortauskant, eller ved skrå- eller tverrparkering der det er oppsatt parkometer, skal kjøretøyet plasseres inntil det parkometer som er bestemt for vedkommende felt. Dersom det er to parkometer på samme stolpe, gjelder stolpen som skille mellom parkeringsfeltene. Endret 21. september 2006 av Lomz Lenke til kommentar
--7 Skrevet 21. september 2006 Forfatter Del Skrevet 21. september 2006 Lomz, takk for innsatsen, men jeg blir ikke noe klokere av det sitatet. Er det lov eller ikke? Det står jo ikke spesifikt at dobbelparkering ikke er lov. Dette området er heftig oppfulgt av parkeringsvakter, men de har ikke gitt meg bot noen av gangene jeg har dobbelparkert.. Lenke til kommentar
Blablablabla Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 PARKER I GRØFTA, DER ER DET ALLTID PLASS. GRATIS ER DET OGSÅ Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Lomz, takk for innsatsen, men jeg blir ikke noe klokere av det sitatet. Er det lov eller ikke? Det står jo ikke spesifikt at dobbelparkering ikke er lov. Dette området er heftig oppfulgt av parkeringsvakter, men de har ikke gitt meg bot noen av gangene jeg har dobbelparkert.. 6907446[/snapback] Er ikke dette nok da?: Kjøretøyet skal plasseres som anvist ved skilt eller oppmerking, og innenfor oppmerket felt der dette finnes. "innenfor oppmerket felt der dette finnes"... Lenke til kommentar
CrazyDog Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Dersom det er en gate uten oppmerkede felt, er dobbeltparkiring tillatt. Og så lenge dette ikke er til hinder for trafikken. Lenke til kommentar
--7 Skrevet 21. september 2006 Forfatter Del Skrevet 21. september 2006 Det er nettopp det det er. Men skulle gjerne hatt det bekreftet i form av en lovtekst e.l. Lenke til kommentar
--7 Skrevet 21. september 2006 Forfatter Del Skrevet 21. september 2006 Til info: 3. Grunnregler for trafikkEnhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret. Vegfarende skal også vise hensyn mot dem som bor eller oppholder seg ved vegen. TIPS: Det skal svært lite til for at en parkering rammes av vegtrafikklovens § 3. I utgangspunktet vil all parkering som fører til tvungen hastighetsreduksjon eller endret manøvrering innebære en unødig forstyrrelse. Slik forstyrrelse kan for eksempel oppstå ved dobbeltparkering. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 PARKER I GRØFTA, DER ER DET ALLTID PLASS. GRATIS ER DET OGSÅ 6907501[/snapback] Parkerer i grøfta hver dag jeg, det er det eneste stedet det går ann å stå trygt og gratis i midt på dagen i Oslo Sentrum. :!: Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Parkerer i grøfta hver dag jeg, det er det eneste stedet det går ann å stå trygt og gratis i midt på dagen i Oslo Sentrum. :!: 7007698[/snapback] Grøfter i Oslo Sentrum? Lenke til kommentar
Jan-Inge Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Er det parkering forbudt på veistrekningen hjelper det ikke å parkere i grøfta. Skiltene gjelder også der. Den lovteksten fra forskriften om plassering innenfor oppmerket felt gjelder kun på parkeringsplasser der avgift er innført og ikke i gatene. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 (endret) ok, har stått der hver dag i 3 uker uten å få bot.. Endret 9. oktober 2006 av pc^2004 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå