Eddie81 Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Må vel si meg enig at den beste konsollen i generasjonen som var i sin helhet er PS2. PS2 mangler noen av yndligsseriene mine som finnes på Xbox, men hvis det var en konsoll jeg fint kunne klart meg uten til tross for mange bra spill, så må det være gamecube. Gamecube har vært en fiasko fra ende til anne, til tross for en del gode spill. Men totalt så synes jeg personlig at PS2 har levert de største opplevelsene med sitt utrolige mangfold i spill. Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Er det noen som har preorder-tallene for X360 og Wii? Greit å ha hvis man skal sammenligne. Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 @Dragon Hunter: Tror du har misforstått eller hatt avanore på ignore-lista di litt lenge, avanore er X360-fan og er riktig trivelig når man snakker sivilisert om X360 og dens nye spill. Det er Pricks som er Nintendo-fanboyen som du har kranglet en del med. 6907801[/snapback] Avanore virker uansett sykelig opptatt av å gjøre narr av Sony, og han er like mye Nintendo-fanboy som XBOX 360-fanboy. Pricks liker Nintendo, og begrunner ikke alltid argumentene sine like godt, han virker allikevel ikke som noen trangsynt fanboy. 6908064[/snapback] Gjør da ikke narr av sony. Men det er på tide at enkelte får beina plantet ned på jorda. Jeg liker Nintendo for den går nye veier, X360 fordi jeg synes det er en helt topp maskin. Jeg hadde sikkert kjøpt en PS3 hvis den ikke skulle koste 5.500 kroner pluss spill og tilbehør. Nå jobber jeg med spill/data bransjen og vil få rask tilgang til PS3 når den kommer. Jeg vil selfølgelig teste denne maskinen for å se hva den er god for. Kanskje jeg ender opp med å kjøpe den hvis den overasker meg såpass at jeg må svi av 5.500 kroner. Har fått forresten min første advarsel på dette forumet. Mod gjør ingen forskjeller og jeg kan være litt kvass når det gjelder X360/PS3/Nintendo debattene Lenke til kommentar
Phoenixs Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Playstation har i dag over 50% markedsandel. Etter at PS3 har blitt sluppet så kommer nok Sony til å ha nogenlunde den samme markedsandelen. Rundt 50%. Med mindre de klarer å rote seg helt ut på jordet. Ikke pågrunn av konsollen, men pågrunn av trofaste kunder og den merkevaren Playstation er. 6907644[/snapback] Eg kjem sikkert til å få ein del peppar pga dette, men eg meinar at det i bunn og grunn ikkje finnes noko som heiter trufaste kundar. Eg er utrulig glad i min 360, og den har gitt meg mangfoldige timar med knakande god underhaldning.Men eg kan seie med hånda på hjarta at hvis det kjem noko nytt, noko betre, noko som kan gjere alt det 360'en min gjer, bare endo betre - og til ein god pris, så ville eg ikkje ha hatt vanskeleg for å skifta. Men denne fantastiske maskina må og ha spela eg vil ha. Så i teorien meinar eg at kven som helst kan lett skifta konsoll - men det er ein del krav som blir stilt til eit slikt val. Me vil enkelt og greit ha det beste. Og me kjøper som regel det som me sjølv oppfattar som det beste. Nokre vel konsoll utav kor høg klokkefrekvensen på GPU'en er - andre pga stort spelutval. Dette er faktorar som gjer at me oppfattar ein konsoll som betre enn den andre, og difor vel den respektive konsollen. Nokon som er einige? Tingen er det at Sony Playstation er eit sterkt namn, men eg meinar og det at det har blitt betydeleg svekka etter alle skuffelsane frå Sony si side. Dei stod mykje sterkare for 5 år sidan - og eg kjenner ein del som sværga til PS3 - men har no gått til innkjøp av 360, eller bestemt seg for at dei skal ha Wii istaden. 6908215[/snapback] Gode poeng, enig. Men vi som tenker slik er ikke den største delen av markedet. Den største delen er foreldre som bare vet at sønnen/dattera ønsker seg en Playstation til jul. Eller folk som ikke vet så mye om konsoller og blir tilbudt en som de tar, som oftest er dette en playstation. Og alle andre folk som bare vil ha en konsoll og som egentlig ikke bryr seg så mye ut over det. Det er det som er markedet. Og der vil en sterk merkevare som PS seire. Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 (endret) Den største delen er foreldre som bare vet at sønnen/dattera ønsker seg en Playstation til jul. Eller folk som ikke vet så mye om konsoller og blir tilbudt en som de tar, som oftest er dette en playstation. Og alle andre folk som bare vil ha en konsoll og som egentlig ikke bryr seg så mye ut over det. Det er det som er markedet. Og der vil en sterk merkevare som PS seire. 6909394[/snapback] Ja men det var for en del år siden. De fleste foreldre nå er mere oppdaterte med hardware/utstyr og pris. Så det blir litt feil og sammenligne med at "sønnen ønsker seg en Playstation, far kjøper en" Far vil denne gangen være mere oppmærksom på hva han får for pengene. Far vil også se at det står en Wii konsoll i vinduet som koster 2000 kroner i stedet for den sorte boksen til 5.500. At Playstation navnet er sterk er det ingen tvil om, men alikevel blir ikke ikke på samme måte som før Endret 21. september 2006 av avanore Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Dette med merkenavn er svært oppskrytt. Før Nintendo 64 regjerte Nintendo markedet med sin NES og SNES. Da het alle spillemaskiner Nintendo for besteforeldre, foreldre og andre. Nintendo-navnet var det samme Sony var med Playstation 1 og 2. Det tok ikke mer enn uker før Nintendo-navnet var glemt og Playstation ble det nye, da med Playstation 1. Så jeg tror ikke man skal legge for mye vekt på at navnet er sterkt. Selvfølgelig vil det selge en del på grunn av merkenavn. Men folk flest kjøper det som der og da er populært. Mange handler spillkonsoll på bakgrunn av hva deres venner kjøper. Så sånn sett vil Xbox 360 stå sterkt denne gangen da veldig mange har Xbox 360 fra før og vil virke påvirkelige på sine venner. Snorre Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Hehe, igjen må jeg ytro mine "huff" min dere fanboys.. Ingen som ser fordi den delen hvor det står at det er positivt med konkurranse. Hvis så om du kjøper en X360 med Gears of War og du er fornøyd? Hva er da problemet? Hvis så om du kjøper en PS3 med GT5 og du er fornøyd? Denne delen har mistet sjarmen sin som den en gang var. Da postet noen noen bilder og de fleste diskuterte de bildene om de tilhørte verken den ene eller den andre konsollen. Men nå er det utallige brukere som har største interesse om å svekke den andre. Slik jeg ser det, så er de fleste fornøyde med sin X360. Wii er vel en konsoll som de fleste ser frem, utenom de som liker spill i 1080p. PS3 er en knakende sterk konsoll, men har utrolig mye å bevise ovenfor sitt publikum. Så lenge forbrukeren er fornøyd, hva er da det store problemet? My two cents.. Birger Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Kanskje ikke, men jeg synes det er overraskende at bare ca 40% som har forhåndbestilt konsollen faktisk får den på launch... 6906961[/snapback] Hvorfor er dette overraskende? Vi visste jo allerede at det var leveringsproblemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå