Gå til innhold

PS3 – allerede en suksess?

Dragon Hunter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skal ikke si noe negativt om PS3. Vil bare påpeke at jeg tror faktisk at ca. 40-50% av de forhåndsbestillingene er gjort bare pga. PlayStation navnet. Ikke at det er noe feil.

Veldig kult å se hvordan dette kan påvirke situasjonen rundt launch. Spørs om Sony klarer å levere nok konsoller og spill til de som ikke har forhåndsbestillt.

Birger :)

6906757[/snapback]

Det stemmer nok helt sikkert at mange kjøper på grunn av det ja. PlayStation er fortsatt et meget sterkt navn i konsollbransjen, og det tjener Sony godt på. :)

Lenke til kommentar
Er litt i det seneste laget å hive seg på en 360 nå ja, ettersom den har nesten vært ute i et år allerede.

6907197[/snapback]

Det du sier er altså at hvis man ikke kjøper en konsoll på launch, så er det for sent? Hehe, it takes all kinds...

6907211[/snapback]

Eg ventet til slutten av forrige mnd. med å kjøpe PS2 :love: :!: Er no man får mye for pengene der du, eller bedre seint enn aldri som man også sier.

Nei at det er og blir fullstendig PS3-hysteri kommer vel ikkje som noe sjokk på noen av oss vel? :hmm:

6907301[/snapback]

Joda, greit nok det. Men du har også ordtaket, de som venter på noe godt, venter ikke forjeves, vettu.

Tankene mine rundt dette er folk som er bestemt på å få tak i en PS3 neppe kommer til å hive seg på 360 bølgen bare fordi at konsollen er utsatt.

Tingen er at hvis de allerede har ventet et år tror jeg det er lettere å vente et halvår til en å kjøpe en 360 som hovedkonsollen og så, ikke kjøpe PS3.

Selv om man ikke er noen merkefan, eller fanboy så tror jeg de fleste vil få en konsoll de bruker mest. Dette er det jeg mener med 'hovedkonsoll', bare får å ha fått dette frem i klartekst.

Lenke til kommentar

Playstation har i dag over 50% markedsandel. Etter at PS3 har blitt sluppet så kommer nok Sony til å ha nogenlunde den samme markedsandelen. Rundt 50%. Med mindre de klarer å rote seg helt ut på jordet.

Ikke pågrunn av konsollen, men pågrunn av trofaste kunder og den merkevaren Playstation er.

Endret av Phoenixs
Lenke til kommentar
@avanore: Eg håpar du har betre ting å ta deg til enn å kome og øydeleggje alle positive Ps3-trådar. Kan du ikkje isåfall gjere det istadenfor?

6907147[/snapback]

Har for lengst ført avawhore opp på ignore-lista. Han virker som en Nintendo-fanboy som av rein missunnelse hakker på Sony.

360 er en god konsoll, PS3 blir en god konsoll, Wii blir en god konsoll. Synd at Nintendo-fanboys som f.eks. avawhore ikke godtar at noen ganske enkelt foretrekker noe annet enn Nintendo.

6907699[/snapback]

Du velger dine kamper du også, bare så det er sagt. ;)

Lenke til kommentar
Det stemmer nok helt sikkert at mange kjøper på grunn av det ja. PlayStation er fortsatt et meget sterkt navn i konsollbransjen, og det tjener Sony godt på.  :)

6907422[/snapback]

Det kan godt hende det selger mange konsoller i førsten. Men der er muligheter for at noen måneder, så er bruktmarkeded fylt med skuffende kunder. Muligheten ligger der..

Birger :)

Lenke til kommentar
Tror det er mange som ikke skjønner at feilen ikke ligger direkte hos Sony. Det er leverandøren for diodene som er grunnen til utsettelsen. Kanskje dumt trekk av Sony å ikke si ifra tidligere. Sony er kanskje ikke kjent for å holde hva de lover, men jeg tror de prøver så godt de kan for å redusere skadene etter dette.

6907295[/snapback]

Vel... Leverandøren av diodene som skal brukes i PS3 er nok Sony selv. ;) Uansett, selvfølgelig gjør de det de kan, det er innmari dårlig PR å gå så høyt ut og love gull og grønne skoger, for så å ende på trynet med utsettelser og leveringsproblemer.

Og Sony kunne vanskelig ha forutsett at diodene skulle få så høy feilrate og at det ikke kunne lages nok dioder fort nok. Så at Sony dolker noen i ryggen (som en eller annen skriver her) blir litt fjernt for min del.

@Dragon Hunter: Tror du har misforstått eller hatt avanore på ignore-lista di litt lenge, avanore er X360-fan og er riktig trivelig når man snakker sivilisert om X360 og dens nye spill. ;) Det er Pricks som er Nintendo-fanboyen som du har kranglet en del med. ;)

Lenke til kommentar
Ingen tvil at PS3 ikke vil få den suksessen PS2 hadde.

Skal bli morsomt og se hvordan de skal klare å få inn fortjeneste på sine trofaste tilhengere. Blir vel blodpriser på alt som er

6907123[/snapback]

Hvorfor er det ingen tvil? Det vet du vel strengt tatt ikke? Det er greit å være skeptisk til PS3 sin suksess, det er jeg også, men det er fint om man ikke framstiller det som et soleklart faktum, og prøver å ikke bruke alt for ladede uttrykk i postene sine.

Jeg tipper ellers at de satser på å tjene inn pengene sinne igjennom 1. Spill 2. Bluray.

AtW

Lenke til kommentar
Vel... Leverandøren av diodene som skal brukes i PS3 er nok Sony selv. ;) Uansett, selvfølgelig gjør de det de kan, det er innmari dårlig PR å gå så høyt ut og love gull og grønne skoger, for så å ende på trynet med utsettelser og leveringsproblemer.

6907801[/snapback]

Var det ikke slik at Sony hadde leid en annen produsent for å lage disse diodene? Og har nå selv tatt over dette pga. problemene. *sjekke kilder*

edit: Var innenfor selskapet ja ser det ut som. Da får dere krangle videre :)

Endret av TCi
Lenke til kommentar

omg. Dragon Hunter.

har lest fleste av dine innlegg nå,og ingen andre enn deg får meg til å smile slik..Det er ikke positivt smil jeg sitter med. du går å kaller andre fanboy når du selv beskytter ps3 som om det var ditt barn. du kommer med sammenligninger som ikke passer inn i det hele tatt.

mvh

OMG,er det mulig?

Lenke til kommentar

@Dragon Hunter: Tror du har misforstått eller hatt avanore på ignore-lista di litt lenge, avanore er X360-fan og er riktig trivelig når man snakker sivilisert om X360 og dens nye spill. ;) Det er Pricks som er Nintendo-fanboyen som du har kranglet en del med. ;)

6907801[/snapback]

Avanore virker uansett sykelig opptatt av å gjøre narr av Sony, og han er like mye Nintendo-fanboy som XBOX 360-fanboy. Pricks liker Nintendo, og begrunner ikke alltid argumentene sine like godt, han virker allikevel ikke som noen trangsynt fanboy. :)

Lenke til kommentar
PS2 er den verste konsollen gjennom tidene. Skjønner ikke at folk går av huset for nr 3.  Jeg tror det kommer max 20 bra spill gjennom denne nextgen greia. Det er medregnet alle 3 konsoller. Da tror jeg Wii kommer til å ha ca 40% de spennende spillene.

6908187[/snapback]

Correction: Ps2 er ein av dei BESTE konsollane gjennom tidene. Mi meining, du må gjerne meine det motsette, men ingen grunn til å framlegge det som fakta.

Lenke til kommentar
Playstation har i dag over 50% markedsandel. Etter at PS3 har blitt sluppet så kommer nok Sony til å ha nogenlunde den samme markedsandelen. Rundt 50%. Med mindre de klarer å rote seg helt ut på jordet.

Ikke pågrunn av konsollen, men pågrunn av trofaste kunder og den merkevaren Playstation er.

6907644[/snapback]

Eg kjem sikkert til å få ein del peppar pga dette, men eg meinar at det i bunn og grunn ikkje finnes noko som heiter trufaste kundar. Eg er utrulig glad i min 360, og den har gitt meg mangfoldige timar med knakande god underhaldning.

Men eg kan seie med hånda på hjarta at hvis det kjem noko nytt, noko betre, noko som kan gjere alt det 360'en min gjer, bare endo betre - og til ein god pris, så ville eg ikkje ha hatt vanskeleg for å skifta. Men denne fantastiske maskina må og ha spela eg vil ha. Så i teorien meinar eg at kven som helst kan lett skifta konsoll - men det er ein del krav som blir stilt til eit slikt val. Me vil enkelt og greit ha det beste. Og me kjøper som regel det som me sjølv oppfattar som det beste. Nokre vel konsoll utav kor høg klokkefrekvensen på GPU'en er - andre pga stort spelutval. Dette er faktorar som gjer at me oppfattar ein konsoll som betre enn den andre, og difor vel den respektive konsollen. Nokon som er einige?

Tingen er det at Sony Playstation er eit sterkt namn, men eg meinar og det at det har blitt betydeleg svekka etter alle skuffelsane frå Sony si side.

Dei stod mykje sterkare for 5 år sidan - og eg kjenner ein del som sværga til PS3 - men har no gått til innkjøp av 360, eller bestemt seg for at dei skal ha Wii istaden.

Lenke til kommentar
PS2 er den verste konsollen gjennom tidene. Skjønner ikke at folk går av huset for nr 3.  Jeg tror det kommer max 20 bra spill gjennom denne nextgen greia. Det er medregnet alle 3 konsoller. Da tror jeg Wii kommer til å ha ca 40% de spennende spillene.

6908187[/snapback]

Correction: Ps2 er ein av dei BESTE konsollane gjennom tidene. Mi meining, du må gjerne meine det motsette, men ingen grunn til å framlegge det som fakta.

6908199[/snapback]

Veldig enig der. Men om det er hans mening så kan jo ikkje vi si noe der.

EDIT: Og nok ein gang må eg si meg enig med DBD.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

6908187[/snapback]

Wow, se opp folkens, her kommer Herr Positiv!

At PS2 er den verste konsollen noensinne skal være sikkert og visst. Du innehar ikke tittelen "bestselgende konsoll noensinne" hvis du faktisk lager kvalitet vettu!

Og 20 gode spill? Kom igjen da. Blir nok neppe mer enn 10.

Endret av Mr.FOXHOUND
Lenke til kommentar

6908187[/snapback]

Kan du utdype hvorfor, eller er det fordi "sony sux0rz hehe.. lolz ! 1 one 11"?

Lenke til kommentar

6908187[/snapback]

Kan du utdype hvorfor, eller er det fordi "sony sux0rz hehe.. lolz ! 1 one 11"?

6908262[/snapback]

Fordi jeg hadde en i 2 år. Kjøpte alle spill som skulle være bra og syntes alle var dårlige og kjedelige. Solgte den. Noen halvbra spill som MGS (1'eren er egentlig den eneste som er skikkelig kick ass bra) , Jack and Daxter 1 (etterfølgerne var horrible) og .... hmm..... Ja, ICO var bra. Nå har jeg ikke spilt noen spill som kom senere som Shadow of the Colosuss. Den ser bra ut. Buzz er gøy. Jeg liker ikke bilspill heller og Final Fantasy 10 var det mest elendige FF spillet som har kommet. Nå glemte jeg X-2 som var mye verre.

Lånte en PS 2 med noen spill. Inkludert GTA:SA. HAr jeg spilt GTA en gang har jeg spilt dem alle. Alle spillene til PS2 begynner å ligne hverandre. Det merket jeg når jeg ble lei av PS2 spill etter 1 time med hvert eneste spill.

Jeg ser PS3 og jeg ser de samme spillene atter en gang. Bare at nå er det i HD. Super grafikk gir jo automatisk et bra spill

Endret av Starscream12
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...